«Παγώνουν» η ρύθμιση για τους ημιυπαίθριους και τα «πράσινα τέλη» για τα παλαιά οχήματα

«Παγώνει» η ρύθμιση για την «τακτοποίηση» 1.500.000 κλειστών ημιυπαίθριων χώρων, γκαράζ και αποθηκών, ενώ επανεξετάζονται τα «πράσινα τέλη» για τα παλαιά ΙΧ και τα φορτηγά οχήματα. Αντιθέτως, κανονικά θα πρέπει να πληρωθούν από τους φορολογουμένους το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων για το 2008 και το 2009, η έκτακτη εισφορά, ανεξαρτήτως των πρόσφατων δικαστικών εξελίξεων με τις προσφυγές, καθώς και ο νέος ετήσιος ειδικός φόρος που επιβάλλεται από εφέτος στα οχήματα με κινητήρα άνω των 1.

«Παγώνει» η ρύθμιση για την «τακτοποίηση» 1.500.000 κλειστών ημιυπαίθριων χώρων, γκαράζ και αποθηκών, ενώ επανεξετάζονται τα «πράσινα τέλη» για τα παλαιά ΙΧ και τα φορτηγά οχήματα.

Αντιθέτως, κανονικά θα πρέπει να πληρωθούν από τους φορολογουμένους το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων για το 2008 και το 2009, η έκτακτη εισφορά, ανεξαρτήτως των πρόσφατων δικαστικών εξελίξεων με τις προσφυγές, καθώς και ο νέος ετήσιος ειδικός φόρος που επιβάλλεται από εφέτος στα οχήματα με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.

Χθες, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών δήλωναν ότι ο νόμος για την τακτοποίηση των κλειστών ημιυπαίθριων χώρων θα αλλάξει σε συνεργασία με το νέο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικών Αλλαγών, καθώς ούτως ή άλλως το μέτρο έχει τεθεί από τους ίδιους τους πολίτες στην «άκρη», αφού μέχρι στιγμής μόνο 1.300

άτομα και κατασκευαστές έχουν πάει στις πολεοδομίες για να «τακτοποιήσουν» τους παραπάνω χώρους. Προεκλογικά το ΠαΣοΚ είχε δεσμευτεί ότι θα αλλάξει τον νόμο που είχε ψηφίσει η προηγούμενη κυβέρνηση για τους ημιυπαίθριους. Αντιστοίχως, θα υπάρξει τροποποίηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορά την απόσυρση των οχημάτων στο σκέλος των τελών κυκλοφορίας. Οι ίδιοι όμως έλεγαν ότι οι διατάξεις για το ΕΤΑΚ και τον ειδικό φόρο στα οχήματα θα ισχύσουν κανονικά για το 2009. Από το 2010 που θα ισχύσει νέο φορολογικό καθεστώς είναι βέβαιο ότι και αυτά θα αλλάξουν, αφού το ΠαΣοΚ έχει δεσμευθεί ότι θα καταργήσει το ΕΤΑΚ και θα αντικαταστήσει τη συγκεκριμένη φορολογία από έναν νέο Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας. Με βάση τα παραπάνω, τα κίνητρα της απόσυρσης παλαιών οχημάτων ισχύουν κανονικά και οι κάτοχοι οχημάτων με άδεια κυκλοφορίας προ του 2005 μπορούν να ακολουθήσουν τη διαδικασία που προβλέπεται στην τελευταία απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των πρόσφατων εκλογών. Το μόνο που αναμένεται να αλλάξει είναι τα «πράσινα τέλη», τα οποία επιφέρουν πρόσθετη αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 1η Ιανουαρίου 2005. Τα «πράσινα τέλη» επιβαρύνουν τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας κατά 50 ευρώ αν πρόκειται για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από 1ης Ιανουαρίου 2000 ως 31 Δεκεμβρίου 2004, κατά 100 ευρώ για οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία από 1ης Ιανουαρίου 1996 ως 31 Δεκεμβρίου 2003 και κατά 150 ευρώ για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 1995. Ωστόσο προβλέπεται μείωση κατά 18 ευρώ για τα οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δηλαδή εκείνα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μετά την 1η Ιανουαρίου 2005. Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει σε συνεργασία με το νέο υπουργείο Περιβάλλοντος να διαμορφώσει τα νέα τέλη βάσει όχι μόνο της παλαιότητας αλλά και του κυβισμού, καθώς, όπως λέει, δεν μπορεί να επιβαρύνονται με το ίδιο ποσό ένα όχημα μεγάλου κυβισμού και ένα όχημα με κινητήρα π.χ. κάτω των 1.000 κυβικών εκατοστών.

Ωστόσο δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή στην ετήσια «ειδική» επιβάρυνση που έχει προβλεφθεί με νόμο του 2009 για τους ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων προκειμένου να περιοριστεί η «μαύρη τρύπα» των εσόδων. Ειδικότερα, βάσει του νόμου που ισχύει, περίπου 500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ. εκ. θα πληρώνουν κάθε χρόνο ετήσιο «πρόστιμο» που θα κυμαίνεται από 150 ευρώ ως 650 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Ο ετήσιος ειδικός φόρος διαμορφώνεται ως εξής:

150 ευρώ για κινητήρα από 1.929 ως 2.500 κ. εκ., 250 ευρώ από 2.500 ως 3.000 κ. εκ., 350 ευρώ από 3.000 ως 3.500 κ. εκ., 450 ευρώ από 3.500 ως 4.000 κ. εκ., 550 ευρώ από 4.000 ως 5.000 κ. εκ. και 650 ευρώ για άνω των 5.000 κ. εκ. Η επιβάρυνση αυτή θα συμπεριληφθεί στα σημειώματα που θα λάβουν τις επόμενες ημέρες οι φορολογούμενοι για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2010.

Ειδικό φόρο που κυμαίνεται από 300 ευρώ ως και 1.300 ευρώ ανά μέτρο, ανάλογα με το συνολικό μήκος του σκάφους αναψυχής, θα πληρώνουν από εφέτος οι ιδιοκτήτες τους όταν αυτά ξεπερνούν τα 10 μέτρα. Για τα ιστιοφόρα ο ειδικός φόρος διαμορφώνεται από 200 ευρώ ως 600 ευρώ ανά μέτρο, με εξαίρεση εκείνα που έχουν μήκος ως 15 μέτρα. Τα παραπάνω ποσά κατά πάσα πιθανότητα θα καταβληθούν εφέτος εις διπλούν, καθώς προβλέπεται παράλληλα η επιβολή και έκτακτης εισφοράς στα παραπάνω σκάφη αναψυχής.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk