Εξόφληση χρεών άνω του 1 δισ. ευρώ ζητούν οι κατασκευαστές

Εκκρεμότητες πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ φαίνεται να παραλαμβάνει ο νέος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, οι οποίες βρίσκονται κυρίως στο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκειται για εκκρεμότητες σε έργα που έχουν δρομολογηθεί ή ακυρωθεί, καθώς και σε μέτρα που το ΠαΣοΚ έχει δεσμευθεί ότι θα επανεξετάσει, όπως οι ημιυπαίθριοι, η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, τα χωροταξικά πλαίσια με έμφαση στο Χωροταξικό του τουρισμού, το οποίο το ΠαΣοΚ είχε δεσμευθεί ότι θα καταργήσει, ενώ δεν έχουν θεσμοθετεί ακόμη τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Εξόφληση χρεών άνω του 1 δισ. ευρώ ζητούν οι κατασκευαστές | tovima.gr

Εκκρεμότητες πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ φαίνεται να παραλαμβάνει ο νέος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, οι οποίες βρίσκονται κυρίως στο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκειται για εκκρεμότητες σε έργα που έχουν δρομολογηθεί ή ακυρωθεί, καθώς και σε μέτρα που το ΠαΣοΚ έχει δεσμευθεί ότι θα επανεξετάσει, όπως οι ημιυπαίθριοι, η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, τα χωροταξικά πλαίσια με έμφαση στο Χωροταξικό του τουρισμού, το οποίο το ΠαΣοΚ είχε δεσμευθεί ότι θα καταργήσει, ενώ δεν έχουν θεσμοθετεί ακόμη τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Στον τομέα των έργων, εκτός από αυτά που βρίσκονται σε εξέλιξη, ύψους περίπου 20 δισ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται και τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 9 δισ. ευρώ, υπάρχουν και 220 μελέτες που εκπονούνται με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ χρωστά σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις για έργα που ολοκληρώθηκαν άνω του 1 δισ. ευρώ, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν οι εργοληπτικές οργανώσεις.

Ακόμη, ως τώρα δεν έχει αρχίσει η υλοποίηση των έργων του ΕΣΠΑ, δηλαδή της περιόδου 2007- 2013, προϋπολογισμού 8 δισ. ευρώ. Στο ίδιο πρόγραμμα έχουν εγγραφεί 4,3 δισ. ευρώ για το περιβάλλον. Από τα ποσά αυτά δεν έχει γίνει καμία εκταμίευση, αφού κανένα έργο δεν άρχισε, αν και το ΕΣΠΑ βρίσκεται στον τρίτο χρόνο της θεωρητικής υλοποίησής του. Παράλληλα, υπάρχουν έργα που είναι ενταγμένα στο Γ΄ ΚΠΣ και δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Το ως τώρα κοινό μυστικό για τις καθυστερήσεις αυτές είναι ότι το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει χρήματα για να συμμετάσχει στην υλοποίηση των προγραμματισμένων έργων και έτσι κινδυνεύει να χάσει τα κοινοτικά προγράμματα.

Κατά τα λοιπά, έχουν δημοπρατηθεί οι νέοι οδικοί άξονες της Αττικής, που στην ουσία αποτελούν επεκτάσεις της Αττικής οδού, με συνολικό μήκος 71,6 χλμ. και προϋπολογισμό περίπου 1,80 δισ. ευρώ. Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 22 Δεκεμβρίου και τα έργα αυτά θα γίνουν με σύμβαση παραχώρησης. Αλλα 34,5 χλμ. οδικών αξόνων στην Αττική, προϋπολογισμού 390 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθούν ως δημόσια έργα. Επίσης, δημοπρατήθηκε το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός έχει οριστεί για τις 9 Φεβρουαρίου 2010 και το έργο έχει προγραμματιστεί να γίνει με σύμβαση παραχώρησης.

Πρέπει να σημειωθεί ότι σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης υπάρχει χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

Παράλληλα, προχωρεί η κατασκευή του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ έχουν προγραμματιστεί και δημοπρατηθεί οι επεκτάσεις τους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk