Μεσογειακή δίαιτα εναντίον κατάθλιψης

Μεγάλη έρευνα δείχνει ότι η μεσογειακή δίαιτα εμποδίζει και την εμφάνιση της κατάθλιψης.

Μεσογειακή δίαιτα εναντίον κατάθλιψης | tovima.gr

Λονδίνο.

Μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησαν ισπανοί επιστήμονες δείχνει ότι η μεσογειακή δίαιτα, εκτός των άλλων ευεργετικών ιδιοτήτων της, εμποδίζει την εμφάνιση της κατάθλιψης. Οι ερευνητές μελέτησαν 11.000 άτομα επί τέσσερα χρόνια και διαπίστωσαν ότι όσοι ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε ελαιόλαδο, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια, ξηρούς καρπούς, φρούτα και κατανάλωναν ελάχιστο κόκκινο κρέας είχαν 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης σε σχέση με άτομα που ακολουθούσαν διαφορετικά είδη διατροφής. Οι ερευνητές επέλεξαν το δείγμα τους να αποτελείται κυρίως από παντρεμένους άνδρες που ήταν πρώην καπνιστές, θεωρώντας προφανώς ότι αυτή η κατηγορία έχει αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσει κατάθλιψη. «Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στη διατροφή και στην κατάθλιψη, αλλά απαιτείται ακόμη πολλή δουλειά, καθώς και νέες έρευνες για να ανακαλύψουμε τον μηχανισμό και τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην τροφή και στην ψυχική διάθεση» δήλωσε στο Reuters η Αλμουδένα Σάντσες-Βιλέγας, επικεφαλής των ερευνητών στο Πανεπιστήμιο της Λα Πάλμα και στο Πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Ισπανία. Πάντως οι ερευνητές έκαναν μια πρώτη εκτίμηση αναφέροντας ότι ορισμένα από τα συστατικά των τροφών της μεσογειακής δίαιτας είναι πιθανό να βελτιώνουν το κυκλοφορικό, να καταπολεμούν τις φλεγμονές και να επιδιορθώνουν κυτταρικές βλάβες που συνδέονται με την παρουσία οξυγόνου, προβλήματα που έχει αποδειχθεί ότι συνδέονται με την εμφάνιση κατάθλιψης. Η μεσογειακή δίαιτα έχει αποδειχθεί ότι προσφέρει προστασία από πολλά νοσήματα, όπως οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης, το άσθμα και ορισμένες μορφές καρκίνου.