Υπερχρεώνουν τα κινητά με παραπλανητικά SΜS

Διαστάσεις λαμβάνει τους τελευταίους μήνες το φαινόμενο υπερχρέωσης κατόχων κινητών, μέσω αποστολής και λήψης σύντομων γραπτών μηνυμάτων SΜS αυξημένης χρέωσης. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος ξεκίνησε συνεργασία μεταξύ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Στόχος της συνεργασίας είναι ο συντονισμός ανάμεσα στις δύο ανεξάρτητες αρχές και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την προστασία των καταναλωτών.

Διαστάσεις λαμβάνει τους τελευταίους μήνες το φαινόμενο υπερχρέωσης κατόχων κινητών, μέσω αποστολής και λήψης σύντομων γραπτών μηνυμάτων SΜS αυξημένης χρέωσης. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος ξεκίνησε συνεργασία μεταξύ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Στόχος της συνεργασίας είναι ο συντονισμός ανάμεσα στις δύο ανεξάρτητες αρχές και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την προστασία των καταναλωτών. Ηδη για το φαινόμενο της αυξημένης τιμολόγησης με μηνύματα SΜS η ΕΕΤΤ έλαβε μέτρα στον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, τα οποία ισχύουν από τις 29 Σεπτεμβρίου.

Οι επικεφαλής των τριών φορέων συνεννοήθηκαν να δρομολογήσουν άμεσα την επιβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων εις βάρος όσων εξαπατούν το καταναλωτικό κοινό.

Οι επιτήδειοι ακολουθούν την εξής μέθοδο: «Πόσο είναι το ΙQ σου; Πότε θα πεθάνεις; Πόσο σε αγαπάει ο σύντροφός σου; Βρες τώρα πού είναι ο σύντροφός σου!». Ερωτήσεις όπως αυτές αποστέλλονται από άτομα που σχετίζονται με εται ρείες παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, με απώτερο σκοπό να προσελκύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να τους υπερχρεώσουν με αθρόα αποστολή μηνυμάτων SΜS αυξημένης χρέωσης.

Επίσης οι επιτήδειοι στέλνουν αυτόματα μηνύματα σε χιλιάδες κατόχους κινητών τηλεφώνων ζητώντας τους να επικοινωνήσουν μαζί τους σε συγκεκριμένο αριθμό. Μάλιστα, για να γίνουν πιο «ελκυστικά» τα μηνύματα αυτά, συνοδεύονται από γυναικεία ονόματα. Σε περίπτωση που οι χρήστες απαντήσουν με μήνυμα, η χρέωση κυμαίνεται από 3 ως 5 ευρώ.

Οταν ο χρήστης στείλει το μήνυμα, λαμβάνει αυτόματα ένα νέο μήνυμα ως απάντηση, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η επικοινωνία και να χρεώνεται έτσι ο τηλεφωνικός λογαριασμός του χρήστη με μεγάλα ποσά. Αντίστοιχα μεγάλες είναι οι χρεώσεις όταν ο χρήστης επιλέγει να απαντήσει καλώντας ο ίδιος. Σε αυτή την περίπτωση ενεργοποιείται ένας αυτόματος τηλεφωνητής και οι χρήστες ακούν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής μια φωνή που λέει «αλό, αλό» για να παραταθεί η διάρκεια της κλήσης. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, ο πάροχος υπηρεσιών υψηλής χρέωσης υποχρεούται να ενημερώνει κάθε τελικό χρήστη άμεσα μετά την αποστολή του πρώτου μηνύματος, για τα εξής στοιχεία: α) την τιμολόγηση ανά μήνυμα, β) τον συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, γ) το συνολικό μέγιστο κόστος της υπηρεσίας για τον χρήστη, δ) την επωνυμία του παρόχου και ε) την πληροφόρηση ότι η παρεχόμενη υπηρεσία απευθύνεται αποκλειστικά σε ενηλίκους.

Εφόσον ένας χρήστης επιλέξει μια υπηρεσία με συνδρομή στέλνοντας ένα σύντομο μήνυμα (SΜS) ή πολυμεσικό μήνυμα (ΜΜS), θα πρέπει να λάβει άμεσα ένα σύντομο μήνυμα, το οποίο θα του γνωστοποιεί ότι αφορά υπηρεσία με συνδρομή, θα τον ενημερώνει για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας ανά μονάδα χρέωσης (π.χ. αν η υπηρεσία χρεώνεται ανά εβδομάδα), την επωνυμία του παρόχου ΥΠΠ, και θα του ζητεί ταυτόχρονα τη συγκατάθεσή του για την εγγραφή του στη συνδρομητική υπηρεσία. Η εγγραφή θα ολοκληρώνεται όταν ο χρήστης αποστείλει μήνυμα επιβεβαίωσης στον σχετικό σύντομο κωδικό.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk