Ξανάνιωσαν τους «γηρασμένους» μυς

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Αμερικανοί ερευνητές πιστεύουν ότι ανακάλυψαν το μυστικό για να χαρίσουν στους μυς που έχουν «γεράσει» τη χαμένη νεότητά τους. Οπως είδαν, το «κλειδί» που γυρίζει πίσω το βιολογικό ρολόι των μυών είναι μια πρωτεΐνη (ΜΑΡΚ) η οποία στέλνει μήνυμα στα ενήλικα βλαστικά μυϊκά κύτταρα να προχωρήσουν σε επιδιόρθωση των μυών που έχουν υποστεί φθορά. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ αναφέρουν στο επιστημονικό έντυπο «ΕΜΒΟ Μolecular Μedicine» ότι …

Ξανάνιωσαν τους  «γηρασμένους» μυς | tovima.gr

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ αναφέρουν στο επιστημονικό έντυπο «ΕΜΒΟ Μolecular Μedicine» ότι μελέτη σε 30 άνδρες, ορισμένοι εκ των οποίων ήταν νεαροί ενώ οι υπόλοιποι ηλικιωμένοι, έδειξε ότι τα ενήλικα μυϊκά βλαστικά κύτταρα των νεαρών ήταν τουλάχιστον διπλάσια σε αριθμό σε σύγκριση με εκείνα των ηλικιωμένων.

Από τη μελέτη προέκυψε επίσης ότι το «κλειδί» που στέλνει το σήμα στα ενήλικα βλαστικά κύτταρα ώστε να ανανεώσουν τους μυς είναι η πρωτεΐνη ΜΑΡΚ. Η ΜΑΡΚ φάνηκε ότι ρυθμίζει έναν υποδοχέα των ενήλικων μυϊκών βλαστικών κυττάρων που ονομάζεται Νotch. Στους μυς των ηλικιωμένων τα επίπεδα της πρωτεΐνης είναι χαμηλά, με αποτέλεσμα το μονοπάτι του Νotch να μην ενεργοποιείται και τελικώς τα ενήλικα βλαστικά κύτταρα να μην επιτελούν το έργο τους.

Οταν οι επιστήμονες ενεργοποίησαν τη ΜΑΡΚ σε ηλικιωμένους μυϊκούς ιστούς στο εργαστήριο, παρατήρησαν ότι η αναγεννητική ικανότητα των μυών αυξήθηκε σημαντικά. Με βάση αυτή τη γνώση ελπίζεται ότι μελλοντικά θα υπάρξουν νέα φάρμακα που θα ενεργοποιούν τη ΜΑΡΚ ώστε να ενισχύονται τα σήματα που αποστέλλονται στα ενήλικα βλαστικά κύτταρα των μυών, διατηρώντας το μυϊκό σύστημα νέο ακόμη και σε μεγάλη ηλικία.