ΑΠΟΨΗ

Μπορεί μια ελληνική ομάδα να συμπεριληφθεί στις 20 πλουσιότερες;

ΟΙ 20 ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΕΣ ποδοσφαιρικές ομάδες στην Ευρώπη το 2008, σύμφωνα με την Deloitte & Τouche, προέρχονται από τις πέντε μεγαλύτερες λίγκες της Γηραιάς Ηπείρου. Πρώτες και καλύτερες στις εισπράξεις, η Ρεάλ Μαδρίτης με 365 εκατ. ευρώ, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 325 εκατ. ευρώ, η Μπαρτσελόνα με 310 εκατ. ευρώ, αλλά και η Φενέρμπαχτσε από τη γειτονική μας Τουρκία, η οποία με έσοδα 113 εκατ. ευρώ (28 εκατ. ευρώ από εισιτήρια, 27 εκατ. ευρώ από τηλεοπτικά δικαιώματα, 58 εκατ. ευρώ από το Τσάμπιονς Λιγκ, τα εμπορικά δικαιώματα και το Στοίχημα) βρίσκεται στη 19η θέση του σχετικού πίνακα.

Μπορεί μια ελληνική ομάδα  να συμπεριληφθεί  στις 20 πλουσιότερες; | tovima.gr

ΟΙ 20 ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΕΣ ποδοσφαιρικές ομάδες στην Ευρώπη το 2008, σύμφωνα με την Deloitte & Τouche, προέρχονται από τις πέντε μεγαλύτερες λίγκες της Γηραιάς Ηπείρου. Πρώτες και καλύτερες στις εισπράξεις, η Ρεάλ Μαδρίτης με 365 εκατ. ευρώ, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 325 εκατ. ευρώ, η Μπαρτσελόνα με 310 εκατ. ευρώ, αλλά και η Φενέρμπαχτσε από τη γειτονική μας Τουρκία, η οποία με έσοδα 113 εκατ. ευρώ (28 εκατ. ευρώ από εισιτήρια, 27 εκατ. ευρώ από τηλεοπτικά δικαιώματα, 58 εκατ. ευρώ από το Τσάμπιονς Λιγκ, τα εμπορικά δικαιώματα και το Στοίχημα) βρίσκεται στη 19η θέση του σχετικού πίνακα.

Παρεμπιπτόντως, η ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Τουρκίας εισπράττει ετησίως περίπου 100 εκατ. ευρώ από το Στοίχημα, τα οποία μοιράζει στις επαγγελματικές ομάδες.

Μπορεί μια ελληνική ομάδα να πλασαριστεί στις 20 πλουσιότερες ομά δες της Ευρώπης, προσεγγίζοντας το, ανέφικτο με τα σημερινά δεδομένα και τεκταινόμενα στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, φράγμα των 100 εκατ. ευρώ; Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο.

Ο υπεύθυνος του συμβουλευτικού τμήματος της Deloitte Ελλάδας κ. Χρήστος Κωνσταντίνου είχε δηλώσει στις αρχές του 2009 ότι «στην Ελλάδατο χάσμα με τις top 20 ομάδες της Ευρώπης και τις πέντε κορυφαίες λίγκεςφαίνεται να μεγαλώνει και για τον λόγο αυτόν απαιτείται προσεκτική διαχείριση από την πλευρά των συλλόγων μας,δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην εξισορρόπηση των εσόδων τους μεταξύ εμπορικών χορηγιών, τηλεοπτικών δικαιωμάτων και εισιτηρίων και να μην επαναπαύονται στη “μονοδιάστατη” εξάρτησή τους από τηλεοπτικά έσοδα και χορηγίες του ΟΠΑΠ». Διαπιστώσεις σημαντικές για την οικονομική διαχείριση του ποδοσφαιρικού θεάματος στη χώρα μας.

Ορισμένα μέτρα οικονομικής ανόδου του αθλητικού προϊόντος στη χώρα μας μπορεί να είναι:

* Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ομάδων μας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

* Η συμμετοχή τους στην οκτάδα του Τσάμπιονς Λιγκ και η αύξηση των εσόδων τους από την UΕFΑ.

* Η επιστροφή των φιλάθλων στα γήπεδα, όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες ομάδες του εξωτερικού των οποίων η πληρότητα αγγίζει το 100%. * Η βελτίωση της συνεργασίας των αρμόδιων φορέων με την ΟΠΑΠ ΑΕ, στην κατεύθυνση της αναζήτησης επιπλέον εσόδων από την πίτα του «παράνομου» στοιχήματος, η οποία ετησίως πλησιάζει το 1 δισ. ευρώ.

* Η αύξηση του τιμήματος από την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.

* Η προσέγγιση νέων χορηγών με μετρήσιμα ανταποδοτικά οφέλη.

Μελλοντικά μία ή και περισσότερες ελληνικές ομάδες επιβάλλεται να πετύχουν τον συγκεκριμένο στόχο αν θέλουν να γίνουν ανταγωνιστικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, επιμονή, υπομονή και καινοτόμες ιδέες, κυρίως στον τομέα του μάρκετινγκ. Αλλωστε το αντίτιμο αυτής της προσπάθειας αξίζει πολλά σε κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό επίπεδο.

Ο κ. Γιώργος Κυριακός είναι πρώην γενικός διευθυντής της Σούπερ Λίγκας, νυν αντιπρόεδρος της ΠΑΕ Ξάνθη και σύμβουλος επιχειρήσεων στην Οctane Μanagement.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk