Για όλα φταίνε τα… μίντια και οι διαφημιστές!

Ηπλειονότητα των Αμερικανών αποδίδει στα ΜΜΕ και στη διαφημιστική βιομηχανία τουλάχιστον ένα μερίδιο της ευθύνης για την οικονομική κρίση. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του οργανισμού Ηarris Ρoll, πολλές ομάδες επαγγελματιών έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των πληγέντων από την οικονομική κρίση. Σε γενικές γραμμές οι Αμερικανοί θεωρούν εαυτούς πλανηθέντες. Πιστεύουν ότι έπεσαν θύματα μιας καταναλωτικής προπαγάνδας που τους ώθησε να «απλώσουν τα πόδια τους πέρα από το πάπλωμα». Να αγοράσουν, δηλαδή, αγαθά πέραν των οικονομικών δυνατοτήτων τους.

Για όλα φταίνε τα… μίντια και οι διαφημιστές! | tovima.gr

Ηπλειονότητα των Αμερικανών αποδίδει στα ΜΜΕ και στη διαφημιστική βιομηχανία τουλάχιστον ένα μερίδιο της ευθύνης για την οικονομική κρίση. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του οργανισμού Ηarris Ρoll, πολλές ομάδες επαγγελματιών έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των πληγέντων από την οικονομική κρίση. Σε γενικές γραμμές οι Αμερικανοί θεωρούν εαυτούς πλανηθέντες. Πιστεύουν ότι έπεσαν θύματα μιας καταναλωτικής προπαγάνδας που τους ώθησε να «απλώσουν τα πόδια τους πέρα από το πάπλωμα». Να αγοράσουν, δηλαδή, αγαθά πέραν των οικονομικών δυνατοτήτων τους. Για πολλούς ενδεχομένως να μοιάζει υπερβολικά αφελής η ανάλυση που κάνουν οι Αμερικανοί σε ό,τι αφορά τα αίτια των δεινών που τους ταλανίζουν. Αν αναλογιστεί όμως κανείς τις αποζημιώσεις εκατομμυρίων δολαρίων που έχουν καταφέρει να πάρουν πλήθος καρκινοπαθείς από τις καπνοβιομηχανίες υποστηρίζοντας ότι έπεσαν θύματα των διαφημίσεων τσιγάρων και ότι αγνοούσαν τους κινδύνους του καπνίσματος, αντιλαμβάνεται ότι στις ΗΠΑ εύκολα μπορεί κάποιος να πείσει για την περιορισμένη περί της ζωής αντίληψή του.

Συγκεκριμένα τα πορίσματα της έρευνας της Ηarris Ρoll που διεξήχθη την περασμένη άνοιξη, μεσούσης της κρίσεως δηλαδή, σε δείγμα 2.220 ενηλίκων Αμερικανών σε όλες τις Πολιτείες είναι τα εξής:

* Τα δύο τρίτα των πολιτών (ποσοστό 66%) πιστεύουν ότι οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν μερίδιο τουλάχιστον της ευθύνης για την οικονομική κρίση επειδή ώθησαν τους ανθρώπους να αγοράσουν πράγματα πέρα από τις οικονομικές τους δυνατότητες. Το ένα τρίτο (33%) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τους διαφημιστές βαρύνει πλήρης ή πολύ μεγάλο μέρος της ευθύνης για την κρίση.

* Ο έντυπος Τύπος, όπως εφημερίδες και περιοδικά, χρεώνεται για τουλάχιστον ένα τμήμα της ευθύνης από σχεδόν τρεις στους τέσσερις Αμερικανούς (59%), ενώ το 56% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι διαδικτυακοί τόποι πληροφόρησης και ειδήσεων έχουν επίσης μερίδιο της ευθύνης για την κρίση.

* Λίγο περισσότεροι από ένας στους δύο Αμερικανούς θεωρούν ότι οι εκπομπές λόγου στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο (ποσοστό 55%), στα καλωδιακά ειδησεογραφικά προγράμματα (54%) και στα τοπικά ειδησεογραφικά προγράμματα (53%) έχουν τουλάχιστον ένα μερίδιο της ευθύνης για τη σοβούσα οικονομική κρίση καθώς έσπρωξαν τους ανθρώπους να προβούν σε υπερβολικά καταναλωτικά «ανοίγματα».

* Αντίθετα, οι φίλοι και οι συγγενείς χρεώνονται με πολύ λιγότερες ευθύνες καθώς περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (το 54% για την ακρίβεια) λένε ότι έχουν ελάχιστη ως καθόλου ευθύνη για τις καταναλωτικές υπερβολές.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι ευθύνες στα μέσα ενημέρωσης και στις διαφημιστικές εταιρείες αυξάνονται ευθέως ανάλογα με την ηλικία των Αμερικανών. Οι άνω των 55 ετών αποδίδουν μεγάλες ευθύνες για τα οικονομικά δεινά τους στα ΜΜΕ και στις διαφημίσεις. Αντίθετα, οι νεότεροι (από 18 ως 34 ετών) εμφανίζονται περισσότερο πρόθυμοι να αναλάβουν την ευθύνη των πράξεών τους. Για παράδειγμα, τα τρία τέταρτα της μεγαλύτερης ηλικιακής ομάδας (75%) αποδίδουν ευθύνες για την κρίση στις διαφημιστικές εταιρείες, ενώ στην ηλικιακή ομάδα των 18-34 ετών το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%. Στις εφημερίδες και στα περιοδικά τα ποσοστά των ευθυνών είναι 67% για τους άνω των 55 ετών και 51% για τους νέους από 18 ως 34 ετών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk