ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ενα τιτίβισμα αξίας 1 δισ. δολαρίων

Το Τwitter, ο μικρός ανταγωνιστής του Facebook με τους αφοσιωμένους θιασώτες, έπειτα από τρία χρόνια λειτουργίας, αξιολογείται στο 1 δισ. δολάρια. Παραλλήλως, η πλατφόρμα επικοινωνίας κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από επενδυτικές εταιρείες ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Με τα νέα κεφάλαια που θα εισρεύσουν το Τwitter θα είναι σε θέση να ανανεώσει τον εξοπλισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών του, καθώς και να βελτιώσει όσο το δυνατόν καλύτερα τις υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ αναμένεται να προβεί και σε προσλήψεις προσωπικού.

Το Τwitter, ο μικρός ανταγωνιστής του Facebook με τους αφοσιωμένους θιασώτες, έπειτα από τρία χρόνια λειτουργίας, αξιολογείται στο 1 δισ. δολάρια. Παραλλήλως, η πλατφόρμα επικοινωνίας κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από επενδυτικές εταιρείες ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Με τα νέα κεφάλαια που θα εισρεύσουν το Τwitter θα είναι σε θέση να ανανεώσει τον εξοπλισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών του, καθώς και να βελτιώσει όσο το δυνατόν καλύτερα τις υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ αναμένεται να προβεί και σε προσλήψεις προσωπικού.

Σημειώνεται ότι πέρυσι το Facebook, η διάσημη πλέον υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης με πολλά δισεκατομμύρια χρήστες στον κόσμο, είχε προσφέρει 500 εκατομμύρια δολάρια για να εξαγοράσει το Τwitter, ενώ έντονες φήμες ήθελαν και την Google και τη Μicrosoft να ενδιαφέρονται.

Το Τwitter αριθμεί σήμερα περί τα 54 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, όταν ένα χρόνο πριν είχε μόλις τέσσερα εκατομμύρια. Στόχος των υπευθύνων της εταιρείας είναι να πιάσουν το ένα δισεκατομμύριο χρήστες ως το 2013. Ο συνιδρυτής του Τwitter, κ. Εβαν Γουίλιαμς, πριν από λίγες ημέρες όχι μόνο δήλωσε αλλά και έγραψε δημοσίως, στο blog του, ότι το Τwitter εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του, ύστερα από συμφωνία με πέντε μεγάλα ονόματα του επενδυτικού- χρηματοπιστωτικού τομέα χρηματοδοτικά funds, στα οποία περιλαμβάνονται οι Τ Rowe Ρrice, Ιnsight Venture Ρartners, Ιnstitutional Venture Ρartners, Spark Capital και Βenchmark Capital.

Αν και επισήμως το ποσό των νέων κεφαλαίων που συγκέντρωσε δεν ανακοινώθηκε, παρ΄ όλα αυτά οι δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι έπιασε τον στόχο για τα 100 εκατ. δολάρια, ποσό που θα ανεβάσει τη συνολική του αξία στο 1 δισ. δολάρια.

Οπως είναι ευνόητο, με μια τέτοια αξία το Τwitter θα συναγωνιζόταν ευθέως με γίγαντες όπως η General Μotors, πριν τη χτυπήσει η οικονομική κρίση, ενώ η αξία αυτή είναι διπλάσια από αυτή της γνωστής αλυσίδας Domino΄s Ρizza, που θεωρείται μια δυναμικά αναπτυσσόμενη εταιρεία, με 10.500

εργαζομένους και με ετήσιο τζίρο για το 2008 ύψους 1,4 δισ. δολαρίων.

«Ηταν πολύ σημαντικό για εμάς να βρούμε και άλλους συνεργάτες, οι οποίοι θα μοιράζονται μαζί μας τις προθέσεις μας, αλλά και το όραμά μας για την ανάπτυξη της αξίας της εταιρείας. Το “ταξίδι” του Τwitter μόλις ξεκίνησε», είναι μερικά από τα σχόλια που δημοσίευσε ο κ. Γουίλιαμς.

Σημειώνεται ότι λίγο πριν από τη συμφωνία, άνθρωποι του χώρου είχαν πει ότι η εταιρεία δεν έχει τρόπους ώστε να εξασφαλίσει πιο μόνιμες και υγιείς πηγές εσόδων.

Αυτές τις εκτιμήσεις φαίνεται ότι άκουσαν οι άνθρωποι του Τwitter και ύστερα αποφάσισαν να επιτρέπουν τις διαφημίσεις στην ιστοσελίδα. Μάλιστα, αναφερόμενος ο άλλος συνιδρυτής του Τwitter κ. Μπιζ Στόουν σε αυτή την απόφαση είπε χαρακτηριστικά: «Αφήνουμε ανοιχτή την πόρτα για διαφημίσεις. Θέλουμε να κρατήσουμε ανοιχτούς τους ορίζοντές μας».

Τι είναι το Τwitter
Το Τwitter είναι μια συνεχώς ανερχόμενη δικτυακή υπηρεσία, που βοηθά τους χρήστες να επικοινωνούν μεταξύ τους απαντώντας κυρίως στην ερώτηση: «Τι κάνεις τώρα;». Η υπηρεσία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να κρατάει σε επαφή τον κάθε χρήστη με συναδέλφους, συγγενείς και φίλους του, όσο μακριά κι αν βρίσκονται αυτοί.

Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να δημιουργήσει, δωρεάν, έναν λογαριασμό στον δικτυακό τόπο της υπηρεσίας, να αναζητήσει τα πρόσωπα που επιθυμεί και με την εντολή «follow» (ακολούθησε) μπορεί να βλέπει συγκεντρωμένα όλα τα δημόσια μηνύματά τους ή να δημοσιεύει και ο ίδιος παρόμοια μηνύματα, τα οποία περιορίζονται στο εύρος των 140 χαρακτήρων. Ακόμη, μπορεί με παρόμοια διαδικασία να στέλνει και προσωπικά μηνύματα. Το Τwitter δημιουργήθηκε ως μια κοινωνική πλατφόρμα «μικρο-blogging». Κοινωνική γιατί επιτρέπει στον χρήστη να έρθει σε επαφή και να αλληλεπιδράσει με άλλα μέλη του, με τα οποία μπορεί να έχει κάτι κοινό, και μικρο-blogging γιατί μπορεί κάποιος να περιγράψει την τρέχουσα κατάσταση μέσα σε 140 χαρακτήρες και χωρίς εικόνες ή άλλα μέσα. Ετσι είναι πολύ πιο εύκολο να γράψει κάτι άμεσα από το να ετοιμάσει ένα blog-post.

Στην πορεία βέβαια το Τwitter εξελίχθηκε σε μια «πλατφόρμα» προώθησης ιδεών, προϊόντων και ειδήσεων και φυσικά μιας «ασύγχρονης» συνομιλίας (asynchronous chat), όπου η συζήτηση μπορεί να έχει και μεγαλύτερη διάρκεια, αλλά και με περισσότερα άτομα απ΄ ό,τι σε ένα κλασικό chat. Η ορολογία και η τεχνική
* Τweet: το μικρό ενημερωτικό κείμενο που τοποθετεί ο χρήστης ή κάποιος άλλος στο Τwitter.

* Τwitters: όλοι όσοι χρησιμοποιούν το Τwitter. * Followers: όσοι ακολουθούν κάποιον συγκεκριμένο χρήστη και διαβάζουν τα μηνύματα που γράφει.

* Following: όσους ακολουθεί ο χρήστης, ο οποίος στην κεντρική του σελίδα διαβάζει αυτά που γράφουν.

* Για να απαντήσει ο χρήστης σε κάποιον βάζει το σύμβολο @ μπροστά από το όνομα χρήστη που έχει ή πατάει στο βελάκι δίπλα στο tweet του χρήστη στον οποίο απαντά.

* Ο χρήστης βάζει τη λέξη «#θέμα» όταν θέλει να πει κάτι για ένα συγκεκριμένο θέμα. * Για καλύτερη αλληλεπίδραση, ο χρήστης πρέπει πρώτα να βάζει δικές του δημοσιεύσεις και στη συνέχεια να ακολουθεί άλλους. Ετσι θα τον ακολουθήσουν κι αυτοί ευκολότερα και θα καταλάβουν ότι δεν είναι bot (ψεύτικο, αυτοματοποιημένο προφίλ χρήστη που στέλνει διαφημιστικά μηνύματα, σπαμ ή και κακόβουλο λογισμικό).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk