Το κεφάλι (και ο ποδόγυρος) ψηλά

Πώς να χωρέσει το άνθος της μόδας μιας χώρας που διακρίνεται για τη βιομηχανία ένδυσης παγκοσμίως μέσα σε τέσσερις ημέρες; Από τις 24 ως τις 27 Σεπτεμβρίου αναγκάστηκαν, επί της ουσίας, να παρουσιάσουν τις συλλογές τους στην πασαρέλα του Μιλάνου ορισμένοι από τους διασημότερους οίκους μόδας παγκοσμίως. Και αυτό λόγω της απόφασης του Ιταλικού Συμβουλίου Μόδας να συρρικνώσει τις επιδείξεις υψηλής μόδας για την άνοιξη και το καλοκαίρι- με γενικό τίτλο «Μilano Μoda Donna» -στην ιταλική πόλη.

Πώς να χωρέσει το άνθος της μόδας μιας χώρας που διακρίνεται για τη βιομηχανία ένδυσης παγκοσμίως μέσα σε τέσσερις ημέρες; Από τις 24 ως τις 27 Σεπτεμβρίου αναγκάστηκαν, επί της ουσίας, να παρουσιάσουν τις συλλογές τους στην πασαρέλα του Μιλάνου ορισμένοι από τους διασημότερους οίκους μόδας παγκοσμίως. Και αυτό λόγω της απόφασης του Ιταλικού Συμβουλίου Μόδας να συρρικνώσει τις επιδείξεις υψηλής μόδας για την άνοιξη και το καλοκαίρι- με γενικό τίτλο «Μilano Μoda Donna» -στην ιταλική πόλη.

«Εχω την εντύπωση ότι η ιταλική υπεροχή στο σχέδιο και στην παραγωγή έχει σοβαρά διαβρωθεί» ανέφερε στα άρθρα της η κριτικός μόδας των «Νew Υork Τimes» Κάθι Χόριν. Το πλήγμα στις ιταλικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις δεν δίνει μόνο η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία επηρεάζει ιδιαιτέρως το εμπόριο ειδών πολυτελείας, αλλά και το γεγονός ότι

«τώρα ζούμε σε έναν κόσμο όπου μπορείς να κάνεις τα πάντα στην Κίνα», όπως σημειώνει ο Τζον Χουκς, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του οίκου Giorgio Αrmani. Ο Τζίλντο Ζένια του οίκου Εrmenegildo Ζegna, από την πλευρά του, δίνει μια σαφέστερη εικόνα της κατάστασης λέγοντας ότι οι τελευταίοι εννέα μήνες υπήρξαν οι πιο δύσκολοι από το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και έπειτα.

Γεγονός, ωστόσο, παραμένει ότι η ιταλική μόδα είχε την υποχρέωση να παρουσιάσει προτάσεις για την πιο χαμογελαστή σεζόν του έτους. Και το έπραξε ευσυνειδήτως. Φωτεινά χρώματα, κοντές φούστες, λουλουδιαστά και άλλα πριντς, ντραπέ, διαφάνεια και (σε μερικές περιπτώσεις) πειραματισμός με υλικά όπως το πλαστικό αποτέλεσαν μερικές από τις χαρακτηριστικές τάσεις των μιλανέζικων σόου. Οι DSquared2, πάντως, μερίμνησαν για το ενδεχόμενο βροχής ποντάροντας στο πλαστικό αδιάβροχο ως κάλυμμα κεφαλής ήακόμη καλύτερα- σώματος.

Το παιχνίδι ανάμεσα σε διαφορετικά υλικά και τάσεις αποτέλεσε βασικό σημείο αναφοράς του σόου του οίκου Ρrada, ο οποίος για άλλη μια σεζόν έδωσε έμφαση στα αξεσουάρ, ενώ τα στράπλες φορέματα του οίκου Versace συνδύασαν τα υλικά μεταλλικών αποχρώσεων με το τούλι.

Μεταλλικές λάμψεις και στα μαγιό που σχεδίασε η Φρίντα Τζιανίνι για τον οίκο Gucci, ενώ μια έκρηξη χρωμάτων και πριντς παρουσίασαν οι Dolce&Gabbana και Μoschino, με το δίχτυ και τη δαντέλα να προσθέτουν πινελιές αισθησιασμού. Στον αντίποδα κινήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα σόου των οίκων Μax Μara, Fendi, Jil Sanders, Μila Schon, καθώς και η σειρά Εmporio Αrmani: επιδείξεις που αποθέωσαν τα γήινα χρώματα και τις χαλαρές, σικάτες γραμμές προσφέροντας μια διαφορετική εκδοχή της γυναικείας γοητείας. Εσείς διαλέγετε και παίρνετε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk