ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

+4 βαθμοί Κελσίου ως το 2060

ΛΟΝΔΙΝΟ Δραματικές προβλέψεις σχετικά με την αύξηση της θερμοκρασίας τις επόμενες δεκαετίες κάνουν βρετανοί επιστήμονες της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας της Βρετανίας (Μet Οffice). Οπως δείχνει μελέτη τους η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια συνεδρίου για τις Κλιματικές Αλλαγές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, είναι πιθανό η θερμοκρασία του πλανήτη να εμφανίσει άνοδο της τάξεως των 4 βαθμών Κελσίου ως το 2060! Στο πλαίσιο της μελέτης οι ερευνητές χρησιμοποίησαν υπολογιστικά μοντέλα στα οποία αναλύονταν τόσο η χρήση ορυκτών καυσίμων όσο και οι ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα που απορροφούν οι ωκεανοί και τα δάση.

Στο πλαίσιο της μελέτης οι ερευνητές χρησιμοποίησαν υπολογιστικά μοντέλα στα οποία αναλύονταν τόσο η χρήση ορυκτών καυσίμων όσο και οι ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα που απορροφούν οι ωκεανοί και τα δάση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το πιο… αισιόδοξο σενάριο θέλει τη θερμοκρασία να αυξάνεται κατά 4 βαθμούς ως το 2070, ενώ υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες η αύξηση αυτή να εμφανιστεί ακόμη και δέκα χρόνια νωρίτερα. Ο δρ Ρίτσαρντ Μπετς από το Μet Οffice δήλωσε «σοκαρισμένος» από τα αποτελέσματα. «Αν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν μειωθούν σύντομα, πιθανότατα θα δούμε μεγάλες κλιματικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της ζωής μας».

Σύμφωνα μάλιστα με τους ερευνητές, η μέση αύξηση της θερμοκρασίας κατά 4 βαθμούς μεταφράζεται σε ακόμη μεγαλύτερη υπερθέρμανση σε κάποιες περιοχές του πλανήτη. Τα μοντέλα έδειξαν, για παράδειγμα, ότι στην Αρκτική ως το τέλος του αιώνα η αύξηση της θερμοκρασίας μπορεί να αγγίξει τους 15 βαθμούς Κελσίου. Στις δυτικές και νότιες περιοχές της Αφρικής είναι πιθανό να παρουσιαστεί αύξηση της θερμοκρασίας έως και κατά 10 βαθμούς Κελσίου, ενώ σε άλλες ηπειρωτικές περιοχές ίσως η θερμοκρασία αυξηθεί κατά 7 βαθμούς Κελσίου ως το τέλος του αιώνα.