ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ

Πρότυπο εμπορικό κέντρο-μπουτίκ

Παρά την κρίση που έχει πλήξει την αγορά, ορισμένοι επενδυτές δεν πτοούνται και προχωρούν στην ανάπτυξη νέων επαγγελματικών ακινήτων, εμπορικών κέντρων ή καταστημάτων σε νευραλγικά σημεία της Αττικής. Ηδη, σύμφωνα με στοιχεία, οι οργανωμένες τοπικές αγορές φαίνεται να έχουν προχωρήσει σε «αντεπίθεση» τα τελευταία χρόνια προκειμένου να αντισταθούν στην επέκταση των εμπορικών κέντρων με την ανάπτυξη και ανεξάρτητων κτιρίων υψηλών προδιαγραφών αλλά και ευρύτερων αστικών συγκροτημάτων, τα οποία βελτιώνουν τις συνθήκες στις πιάτσες όπου βρίσκονται και διευρύνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.

Παρά την κρίση που έχει πλήξει την αγορά, ορισμένοι επενδυτές δεν πτοούνται και προχωρούν στην ανάπτυξη νέων επαγγελματικών ακινήτων, εμπορικών κέντρων ή καταστημάτων σε νευραλγικά σημεία της Αττικής. Ηδη, σύμφωνα με στοιχεία, οι οργανωμένες τοπικές αγορές φαίνεται να έχουν προχωρήσει σε «αντεπίθεση» τα τελευταία χρόνια προκειμένου να αντισταθούν στην επέκταση των εμπορικών κέντρων με την ανάπτυξη και ανεξάρτητων κτιρίων υψηλών προδιαγραφών αλλά και ευρύτερων αστικών συγκροτημάτων, τα οποία βελτιώνουν τις συνθήκες στις πιάτσες όπου βρίσκονται και διευρύνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.

Προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται να κινείται η περιοχή του Νέου Ψυχικού, όπου περί το τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσει στην καρδιά της συγκεκριμένης περιοχής, στον Φάρο, ένα νέο συγκρότημα εμπορίου και πολλαπλών χρήσεων. Το συγκρότημα αυτό θα στεγάζει 15 γνωστά καταστήματα που θα εμπλουτίσουν το εμπόριο της περιοχής, έναν σύγχρονο χώρο ψυχαγωγίας- εστίασης που θα παραμένει ανοικτός σχεδόν όλη την ημέρα, το μοναδικό πάρκινγκ στην περιοχή με 160 θέσεις και χώρους υπηρεσιών που αφορούν την υγεία και την ομορφιά.

Οι χώροι αυτοί διατίθενται προς χρήση παράλληλα με σειρά υπηρεσιών οι οποίες διασφαλίζουν ιδανικές συνθήκες στέγασης και λειτουργίας για τις επιχειρήσεις. Φημολογείται ότι συγκαταλέγεται επιχείρηση ενός από τους γνωστότερους κοσμηματοπώλες, όπως και εταιρεία εμπορίας υποδημάτων πολυτελείας, επώνυμη εταιρεία στον κλάδο των καλλυντικών, καθώς και σειρά καταστημάτων στον χώρο της μόδας που επιθυμούν να εξασφαλίσουν μια θέση σε αυτή την αγορά που συγκεντρώνει ίσως το πιο ευκατάστατο καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας, αφού απέχει μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα από τις πλουσιότερες περιοχές της Αττικής, το Ψυχικό και τη Φιλοθέη.

Το εν λόγω εμπορικό σχήμα αποτελεί λειτουργική επέκταση του σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος που βρίσκεται επί της λεωφόρου Κηφισιάς στον Φάρο Ψυχικού, το οποίο φημολογείται ότι είναι το σουπερμάρκετ με τις υψηλότερες πωλήσεις ανά τετραγωνικό μέτρο. Το συνολικό συγκρότημα θα έχει ενιαία διαχείριση. Η πελατεία του σουπερμάρκετ θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετείται από ένα ευρύτερο συγκρότημα που θα παρέχει ευρύτερες υπηρεσίες υπό αναβαθμισμένες συνθήκες. Το νέο εμπορικό συγκρότημα έχει αρχίσει να σχεδιάζεται εδώ και περίπου 5 χρόνια, όταν ακόμη πλήθος μισθωτές κατείχαν μέρος των κτιρίων που κατελάμβαναν τον χώρο στο παρελθόν. Ανάμεσά τους ήταν το γνωστό καφέ-εστιατόριο San Ρaolo, το Free Shop και η Chocolaterie Leonidas. Το οικόπεδο, συνολικής έκτασης 2.200 τετραγωνικών μέτρων, ανήκει σε μετοχικό σχήμα μέσω της εταιρείας Αρήνη ΑΕ, ενώ το όλο project της ανέγερσης, αξιοποίησης, προώθησης και διαχείρισης έχει αναλάβει η εταιρεία CΒ Richard ΕllisΑtria. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αρήνη ΑΕ και της CΒRΕ Αtria κ. Ι. Περρωτή, το συγκεκριμένο συγκρότημα αποτελεί τη θετική ανταπόκριση μιας τοπικής αγοράς στο φαινόμενο των εμπορικών κέντρων με την ανάπτυξη και ανάπλαση σημαντικού τμήματος του πυρήνα της. Ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει στη λειτουργία ενός συγκροτήματος με ευρύτερη σύλληψη, το οποίο θα καλύπτει μεγάλο εύρος αναγκών, τόσο των περιοίκων όσο και των επισκεπτών, δημιουργώντας νέα και αναβαθμίζοντας παλαιά κτίρια σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον. Το μεγάλο ενδιαφέρον της αγοράς για το συγκρότημα, παρά την κρίση, αποδεικνύει πόσο ισχυρές και επιτυχημένες μπορεί να είναι αναπλάσεις αυτής της μορφής στο κέντρο των διαμορφωμένων αγορών.

Οσον αφορά τη γενικότερη εικόνα των εμπορικών ακινήτων και εμπορικών κέντρων αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, σαφώς έχει επηρεαστεί από την κρίση καθώς έχει καταγραφεί κάμψη στις πωλήσεις των περισσοτέρων εμπορικών καταστημάτων. Πολλοί έμποροι είχαν προχωρήσει σε μαζικές παραγγελίες προ της εμφάνισης της κρίσης και έχουν συσσωρεύσει μεγάλο όγκο απούλητων ειδών, γεγονός που έχει επιβαρύνει τα οικονομικά τους.

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν την οικονομική πίεση έχουν επιδιώξει αναδιαπραγμάτευση ενοικίων, ενώ έχουν περιορίσει το πρόγραμμα ανάπτυξής τους. Αυτό έκαμψε τη δημιουργία νέων εμπορικών χώρων αλλά δεν τη σταμάτησε. Ετσι και άλλα συγκροτήματα, ανάλογα με το έργο του Ψυχικού, κινούνται προς ολοκλήρωση σε κεντρικές πιάτσες, όπως η Γλυφάδα και η οδός Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η διεθνής εταιρεία συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield οι αναπτύξεις νέων εμπορικών κέντρων στην Ευρώπη βρίσκονται στα προ πενταετίας επίπεδα καθώς η κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά παραδοσιακές αγορές, όπως για παράδειγμα της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και άλλων μεγάλων χωρών της Ευρώπης.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk