ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ

Οι επιπτώσεις της πτώσης στην αγορά

Με 7% υπολογίζεται ότι θα επιβαρυνθούν τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων το αμέσως επόμενο διάστημα, για να μπορέσουν να καλύψουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τη συμμετοχή τους στο Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο εν συνεχεία πρέπει να καταβάλει τις αποζημιώσεις στους δικαιούχους ασφαλισμένους των πέντε εταιρειών που έκλεισαν. Υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος για το Επικουρικό Κεφάλαιο από τις περίπου 150.000 εκκρεμείς υποθέσεις θα υπερβεί τα 400 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο για να καλύψει τις εκκρεμείς ζημιές της Εγνατία- ο στόλος της οποίας ήταν περίπου 450.

Με 7% υπολογίζεται ότι θα επιβαρυνθούν τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων το αμέσως επόμενο διάστημα, για να μπορέσουν να καλύψουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τη συμμετοχή τους στο Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο εν συνεχεία πρέπει να καταβάλει τις αποζημιώσεις στους δικαιούχους ασφαλισμένους των πέντε εταιρειών που έκλεισαν. Υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος για το Επικουρικό Κεφάλαιο από τις περίπου 150.000 εκκρεμείς υποθέσεις θα υπερβεί τα 400 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο για να καλύψει τις εκκρεμείς ζημιές της Εγνατία- ο στόλος της οποίας ήταν περίπου 450.000 αυτοκίνητα- που έκλεισε πριν από περίπου δύο χρόνια, κατέβαλε ως τώρα περίπου 200 εκατ. ευρώ. Οπως είναι γνωστό, το Επικουρικό χρηματοδοτείται άμεσα από τις εταιρείες, καταβάλλοντας η καθεμία ένα ποσό εισφοράς που ανέρχεται στο 5% επί του ασφαλίστρου, ανάλογα με τον στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων που έχει.

Αυτή βέβαια η επιβάρυνση είναι διαφορετική από τις επιπτώσεις που θα έχει στην ασφαλιστική αγορά και στους εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους το κλείσιμο των πέντε εταιρειών, και τούτο διότι η επιβάρυνση, όπως έλεγαν πηγές της αγοράς, θα αφορά το σύνολο των ασφαλισμένων ΙΧήδων. Υπενθυμίζεται ότι εφέτος τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων αυξήθηκαν το λιγότερο κατά 14%, λόγω της ισχύος κοινοτικής οδηγίας με την οποία αυξήθηκαν τα κατώτατα όρια αποζημιώσεων για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές.

Ευτυχής σύμπτωση
Παράλληλα βέβαια η- ευτυχής για τις ασφαλιστικές εταιρείες- σύμπτωση της εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας με την οικονομική κρίση έδωσε τη δυνατότητα να στραφεί το σύνολο σχεδόν των ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο του αυτοκινήτου για να αντιμετωπίσουν το έλλειμμα ρευστότητας που εμφανίζει το σύνολο της αγοράς, και όχι μόνο η ασφαλιστική. Από την άλλη πλευρά, μετά τις 21 Οκτωβρίου που τελειώνει η κάλυψη την οποία παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο στους ασφαλισμένους των πέντε εταιρειών- μόνο για αστική ευθύνη αυτοκινήτου και όχι για τις συμπληρωματικές καλύψεις (κλοπή κτλ.)- οι περίπου 840.000 ΙΧήδες πρέπει να αναζητήσουν άλλη ασφαλιστική εταιρεία, χάνοντας προφανώς ένα ορισμένο διάστημα για το οποίο είχαν καταβάλει τα ασφάλιστρα στις εταιρείες που έκλεισαν. Επισημαίνεται ότι το σύνολο των ασφαλισμένων αυτοκινήτων στις πέντε προαναφερόμενες εταιρείες ανέρχεται στα 837.965, από τα οποία η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ έχει τα 310.420, η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑΣ τα 4.715, η Σκούρτης ΑΕΓΑ τα 56.785, η General Union ΑΕΓΑ τα 368.417

και η General Τrust ΑΕΑΖ τα 97.628. Ωστόσο εξαιρετικά επισφαλής, με πολλαπλές συνέπειες, ακόμη και για την αξιοπιστία της ίδιας της ασφαλιστικής αγοράς, είναι η διαχείριση του χαρτοφυλακίου του κλάδου ζωής και νοσοκομειακών καλύψεων της Ασπίς Πρόνοια. Πρόκειται για περισσότερους από 227.000 ασφαλισμένους. Αν και ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Ι. Παπαθανασίου δήλωσε ότι «όλοι οι ασφαλισμένοι στον Κλάδο Ζωής δεν θα χάσουν τα δικαιώματά τους και τα χρήματα που έχουν αποταμιεύσει», όπως και ότι «οι εργαζόμενοι στον Κλάδο Ζωής θα συνεχίζουν να εργάζονται ώσπου να μεταβιβαστούν τα χαρτοφυλάκια σε άλλες εταιρείες, στις οποίες αναμένεται να απορροφηθεί το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων», ωστόσο είναι εξαιρετικά ασαφές το νομικό πλαίσιο.

Ζητήματα υπό διερεύνηση
Αυτή η επιτροπή πρέπει να διερευνήσει τα εξής ζητήματα:

* Με ποιον τρόπο θα δίδονται οι εγγυήσεις του Δημοσίου στα συμβόλαια της Ασπίς που έχουν περάσει στα χέρια άλλων εταιρειών και οι κάτοχοί του θέλουν να τα ρευστοποιήσουν;

* Τι θα γίνει με τα συμβόλαια υγείας; Θα ισχύουν δηλαδή οι συμβάσεις που υπέγραψαν οι ασφαλισμένοι ή θα τροποποιηθούν προς όφελος της εταιρείας αν τα συγκεκριμένα προγράμματα είναι ζημιογόνα; Θα εγγυηθεί το Δημόσιο τις μελλοντικές ή τις εκκρεμείς ζημιές του Κλάδου Υγείας;

* Θα εγγυηθεί το Δημόσιο τις μελλοντικές ή τις εκκρεμείς ζημιές του Κλάδου Υγείας;

Αυτά είναι ορισμένα μόνο από τα ερωτήματα που πρέπει να διερευνηθούν, να διαμορφωθούν συγκεκριμένες προτάσεις, που θα υποβληθούν ακολούθως προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών- στη δικαιοδοσία του οποίου βρίσκεται η εποπτική αρχή της ασφαλιστικής αγοράς-, ο οποίος εν συνεχεία και ύστερα από τις σχετικές συζητήσεις θα εκδώσει τις απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk