ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Γιαουρτοπόλεμος Vivartia – ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και κυρίως το γιαούρτι βρίσκονται πλέον πολύ ψηλά στις διατροφικές προτιμήσεις των Αμερικανών. Ετσι, μετά τη λειτουργία του εργοστασίου της ΦΑΓΕ πέρυσι στη Νέα Υόρκη, υπάρχει ειλημμένη απόφαση να αρχίσει και η Vivartia εξαγωγές γιαουρτιού Δέλτα προς τη συγκεκριμένη αγορά. Η Vivartia, που ανήκει στη Μarfin Ιnvestment Group, έχει από τον Μάρτιο του 2008 εξαγοράσει στις ΗΠΑ αντί 320 εκατ. δολαρίων την εταιρεία Νonni΄s, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της αρτοποιίας και των ζαχαρωδών με έξι εργοστασιακές μονάδες.

Γιαουρτοπόλεμος Vivartia – ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ | tovima.gr

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και κυρίως το γιαούρτι βρίσκονται πλέον πολύ ψηλά στις διατροφικές προτιμήσεις των Αμερικανών. Ετσι, μετά τη λειτουργία του εργοστασίου της ΦΑΓΕ πέρυσι στη Νέα Υόρκη, υπάρχει ειλημμένη απόφαση να αρχίσει και η Vivartia εξαγωγές γιαουρτιού Δέλτα προς τη συγκεκριμένη αγορά. Η Vivartia, που ανήκει στη Μarfin Ιnvestment Group, έχει από τον Μάρτιο του 2008 εξαγοράσει στις ΗΠΑ αντί 320 εκατ. δολαρίων την εταιρεία Νonni΄s, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της αρτοποιίας και των ζαχαρωδών με έξι εργοστασιακές μονάδες. Μέσω του δικτύου πωλήσεων της Νonni΄s η ελληνική εταιρεία έχει μια πρώτη πλατφόρμα εισαγωγής των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ με απευθείας εξαγωγές από την Ελλάδα. Παράλληλα το μάνατζμεντ της Vivartia προχώρησε και στη σύναψη συνεργασίας με τον ελληνοαμερικανό επιχειρηματία κ. Π. Μαριδάκη, ο οποίος είχε συμβάλει στο «χτίσιμο» του εργοστασίου της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ και έχει πιστωθεί την ως τώρα πολύ καλή πορεία του γιαουρτιού Τotal στις Ηνωμένες Πολιτείες- πρόσφατα η ΦΑΓΕ ανακοίνωσε ότι έχει «πιάσει» μερίδιο αγοράς 2,4%. Επίσης την επόμενη εβδομάδα στελέχη της Vivartia θα επισκεφθούν τις ΗΠΑ για να διενεργήσουν έρευνα αγοράς σε γαλακτοκομικές μονάδες και να συζητήσουν το ενδεχόμενο παραγωγής φασόν γιαουρτιού με τη συνταγή της Δέλτα.

Η Vivartia το πρώτο εξάμηνο του 2009 μείωσε την τιμή του φρέσκου γάλακτος στο 1 ευρώ το λίτρο και προσφέρει τα γιαούρτια Complet και Νatural σε νέες συσκευασίες των 150 γρμμ. στην τιμή των 0,50 ευρώ ανά τεμάχιο σε μια προσπάθεια να τονώσει τα μερίδια αγοράς της που λόγω της κρίσης αλλά και της αφύπνισης του ανταγωνισμού από μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου είχαν υποχωρήσει. Η πρωτοβουλία του διευθύνοντος συμβούλου της Vivartia κ. Σπ. Θεοδωρόπουλου έχει προβληματίσει τους αναλυτές, που αναμένουν μείωση πωλήσεων σε αξία και πιεσμένα περιθώρια κέρδους, αν και στο πρώτο εξάμηνο του 2009 τα μεγέθη του ομίλου κινήθηκαν ικανοποιητικά λόγω της ενσωμάτωσης των νεο-ενοποιούμενων θυγατρικών Εverest και Νonni΄s. Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 704,2 εκατ. ευρώ από 632,6 εκατ. ευρώ, τα ΕΒΙΤDΑ έφτασαν τα 64,1 εκατ. ευρώ από 54,2 εκατ. ευρώ και το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο κατά 1,68 εκατ. ευρώ αλλά βελτιωμένο σε σχέση με τις ζημιές ύψους 2,76 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2008. Στην εξαμηνιαία έκθεση του διοικητικού συμβουλίου αναφέρεται ότι τα μεγέθη του 2009 θα παρουσιάσουν βελτίωση σε σχέση με αυτά του 2008 (τζίρος 1,43 δισ. ευρώ, ΕΒΙΤDΑ 153 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 12,6 εκατ. ευρώ).

Εν τω μεταξύ προχωρούν οι διαδικασίες της εκ νέου δημιουργίας των εταιρειών Δέλτα, Chipita, Goody΄s και Μπαρμπα-Στάθης μέσω της μετατροπής της Vivartia σε holding εταιρεία και της μεταβίβασης των τεσσάρων βασικών δραστηριοτήτων της (γαλακτοκομικά, αρτοποιία και ζαχαρώδη, εστίαση και κατεψυγμένα) σε ισάριθμες θυγατρικές εταιρείες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk