Τα βιοκαύσιμα κινδυνεύουν από την κρατική αδράνεια

Στον αέρα βρίσκεται η δραστηριότητα των εταιρειών παραγωγής βιοκαυσίμων στην Ελλάδα. Αιτία η αβελτηρία υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Ανάπτυξης που καθυστερούν την έκδοση της απόφασης για την κατανομή των ποσοτήτων βιοκαυσίμων που έχει παραγάγει κάθε εταιρεία, βάσει των υποχρεωτικών ρυθμίσεων που υπάρχουν από τις κοινοτικές οδηγίες. Οι κυριότερες εταιρείες της αγοράς είναι οι Ελίν Βιοκαύσιμα, Πέττας, Vert Οil, Αgroinvest, Βiodiesel και Ελληνικά Βιοπετρέλαια, οι οποίες πωλούν την παραγωγή τους στα διυλιστήρια της χώρας.

Στον αέρα βρίσκεται η δραστηριότητα των εταιρειών παραγωγής βιοκαυσίμων στην Ελλάδα. Αιτία η αβελτηρία υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Ανάπτυξης που καθυστερούν την έκδοση της απόφασης για την κατανομή των ποσοτήτων βιοκαυσίμων που έχει παραγάγει κάθε εταιρεία, βάσει των υποχρεωτικών ρυθμίσεων που υπάρχουν από τις κοινοτικές οδηγίες. Οι κυριότερες εταιρείες της αγοράς είναι οι Ελίν Βιοκαύσιμα, Πέττας, Vert Οil, Αgroinvest, Βiodiesel και Ελληνικά Βιοπετρέλαια, οι οποίες πωλούν την παραγωγή τους στα διυλιστήρια της χώρας.

Είναι πλέον πολύ πιθανόν, λόγω των ασφυκτικών ημερομηνιών και επειδή επίκεινται εκλογές που συνήθως δημιουργούν διοικητική αδράνεια μερικών εβδομάδων, να μην απορροφηθούν οι απαραίτητες ποσότητες βιοκαυσίμων, εφόσον δεν υπογραφεί η απόφαση ως την 1η Οκτωβρίου. Τα διυλιστήρια της χώρας, από την πλευρά τους, δεν αποκλείεται να σταματήσουν να δέχονται βιοκαύσιμα από τις εταιρείες βιοκαυσίμων αφού δεν υπάρχει συγκεκριμένη κατανομή και άρα δεν γνωρίζουν ακριβώς ποια ποσότητα πρέπει να δεχθούν από κάθε εταιρεία.

Η κοινοτική οδηγία για την κατανομή παραγωγής βιοκαυσίμων προβλέπει αυστηρές δεσμεύσεις για τη χρήση βιοκαυσίμων, βάσει των οποίων το 2008 απορροφήθηκαν 123.000 χιλιόλιτρα βιοντίζελ ενώ το 2009 οι ποσότητες θα πρέπει να είναι ακόμη μεγαλύτερες. Με «έτος μηδέν», δηλαδή χρονιά εκκίνησης, το 2005 η αρχική υποχρέωση για χρήση βιοκαυσίμων ξεκινούσε από το 2% του συνόλου των ποσοτήτων βενζίνης και πετρελαίου κίνησης που διατέθηκε στις μεταφορές, ενώ ως το 2010 το ποσοστό θα πρέπει να φτάσει το 5%. Η χρονιά τελειώνει και η αδυναμία του Δημοσίου να «μοιράσει» κάνει τις περίπου 20 εταιρείες που παρήγαγαν ή εισήγαγαν πέρυσι βιοκαύσιμα να ανησυχούν έντονα αφού κινδυνεύει να σταματήσει η απορρόφηση της παραγωγής τους από τα διυλιστήρια, δηλαδή υπάρχει κίνδυνος να μείνουν χωρίς αντικείμενο λόγω γραφειοκρατίας. Αλλωστε οι διοικητικές καθυστερήσεις όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο που πρόσφατα ολοκληρώθηκε ήταν μεταξύ των λόγων που οδήγησαν πέρυσι σε ναυάγιο την υπόθεση της παραγωγής βιοαιθανόλης από την ΕΒΖ.

Ο σύνδεσμος των εταιρειών απέστειλε επιστολή στους αρμοδίους του υπουργείου Ανάπτυξης προτείνοντας προσωρινή κατανομή με βάση τα περυσινά μερίδια, ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα με τα διυλιστήρια. Το υπουργείο δεσμεύθηκε ότι θα εξετάσει το θέμα και ότι θα δοθεί λύση ως την ερχόμενη Τετάρτη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk