Στα πράγματα

Η έλλειψη ρευστότητας «πνίγει» τον θαλάσσιο τουρισμό

Τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον θαλάσσιο τουρισμό λόγω της έλλειψης ρευστότητας υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Α. Στελλιάτος, ενώ επισημαίνει τον κίνδυνο να καταθέσουν τις άδειές τους 3.500 επαγγελματικά πλοία.

Τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον θαλάσσιο τουρισμό λόγω της έλλειψης ρευστότητας υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Α. Στελλιάτος, ενώ επισημαίνει τον κίνδυνο να καταθέσουν τις άδειές τους 3.500
επαγγελματικά πλοία.

– Ποια εικόνα παρουσιάζει ο θαλάσσιος τουρισμός την εφετινή περίοδο;

«Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο θαλάσσιος τουρισμός είναι η χειρότερη των τελευταίων ετών. Συγκεκριμένα, η πτώση στα ιστιοπλοϊκά “bare boats” κυμαίνεται σε 15-20%, στα μίνι κρουαζιερόπλοια 49 ατόμων είναι περίπου 25%-30% και στα τουριστικά πλοία μέχρι 12 ατόμων έχει φτάσει το 75%-80%. Μάλιστα, όσον αφορά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, 22 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη υπό ελληνική σημαία έχουν ήδη κατασχεθεί από τις τράπεζες και έπεται συνέχεια. Η αντίστροφη μέτρηση για τον θαλάσσιο τουρισμό έχει αρχίσει, καθώς οι πλοιοκτήτες των τουριστικών πλοίων με ελληνική σημαία καλούνται να καταβάλουν ειδικό φόρο στο κράτος από 30.000 ως 70.000 ευρώ, ποσό που θα πρέπει να πολλαπλασιαστεί επί δύο, γιατί εκτός από τον ειδικό φόρο έρχεται και η έκτακτη εισφορά με βάση τον νόμο 3790/2009 ο οποίος ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2009 σε μια ήδη πολύ δύσκολη σεζόν. Απόρροια όλων αυτών είναι οι επιχειρήσεις να βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση και αναρωτιέται κανείς πώς και με ποια έσοδα θα αντεπεξέλθουν οι επαγγελματίες του κλάδου τη στιγμή κατά την οποία ακούμε συνέχεια για τη στήριξη άλλων εναλλακτικών μορφών τουρισμού αλλά πουθενά για τη στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού».

– Ποια είναι η εξέλιξη των υποδομών; «Από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας είναι η έλλειψη υποδομών προσβασιμότητας. Οι μαρίνες παρουσιάζουν ελλείψεις και περιορισμούς είτε σε υποδομές είτε σε προσωπικό. Επίσης θα πρέπει να δοθεί έμφαση στις υπηρεσίες υποδοχής των πελατών αλλά και εξυπηρέτησης των ναυλωτών».

– Ποιες είναι οι εκτιμήσεις της ΕΠΕΣΤ; «Ο κλάδος καταστρέφεται και οι μόνες προοπτικές οι οποίες διαγράφονται είναι να καταθέσουν τις άδειές τους 3.500 επαγγελματικά πλοία, συμπαρασύροντας και άλλα παραναυτιλιακά επαγγέλματα. Οι πλοιοκτήτες, λόγω του ότι τα πλοία είναι αντικείμενο της δουλειάς τους και όχι προσωπικά περιουσιακά στοιχεία, έπειτα από τη δύσκολη σεζόν που προηγήθηκε δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα να πληρώσουν τον ειδικό φόρο και την έκτακτη εισφορά, με αποτέλεσμα κάποιοι να αναγκαστούν να καταθέσουν την επαγγελματική τους άδεια και όσοι απομείνουν να αλλάξουν σημαία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αν αναλογιστούμε ότι ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού απασχολεί περίπου 3.000 έλληνες ναυτικούς, ναυλωτές αλλά και εργαζομένους σε παραναυτιλιακά επαγγέλματα, όπως στη ναυπηγοκατασκευαστική ζώνη του Περάματος, δηλαδή μηχανουργούς, οξυγονοκολλητές, συντηρητές, μηχανικούς, μπορούμε να υπολογίσουμε την αναμενόμενη έκταση της ανεργίας. Τη στιγμή μάλιστα που θα αλλαχθεί και η σημαία σε Μάλτας, Τουρκίας ή Κύπρου, οι απώλειες για τα το κράτος θα είναι τεράστιες, από έσοδα ΦΠΑ, ναυλοσύμφωνα, φόρους ναυτικών, κλείσιμο ναυτολογίων και, συνεπεία τούτου, στέρηση εισφορών- εσόδων για το ΝΑΤ».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk