Οι γυναίκες φέρνουν την ανάκαμψη

Η νέα «αναδυόμενη» από την κρίση οικονομία παγκοσμίως είναι οι γυναίκες, διαπιστώνουν δύο χρηματοοικονομικοί αμερικανικοί οργανισμοί, η Goldman Sachs και η Βoston Consulting Group. «Οταν κατακαθήσει η σκόνη της οικονομικής κρίσηςοι γυναίκες προβλέπουμε ότι θα κατέχουν ακόμη πιο σημαντική θέση» γράφουν οι Μάικλ Σιλβερστάιν και Κέιτ Σέιρ της ΒCG, που εξέδωσαν μελέτη με τίτλο «Οι γυναίκες θέλουν περισσότερα» , με βάση έρευνα 12.000 γυναικών από 22 χώρες. Ταυτόχρονα, οι …

Οι γυναίκες φέρνουν την ανάκαμψη | tovima.gr

Η νέα «αναδυόμενη» από την κρίση οικονομία παγκοσμίως είναι οι γυναίκες, διαπιστώνουν δύο χρηματοοικονομικοί αμερικανικοί οργανισμοί, η Goldman Sachs και η Βoston Consulting Group. «Οταν κατακαθήσει η σκόνη της οικονομικής κρίσηςοι γυναίκες προβλέπουμε ότι θα κατέχουν ακόμη πιο σημαντική θέση» γράφουν οι Μάικλ Σιλβερστάιν και Κέιτ Σέιρ της ΒCG, που εξέδωσαν μελέτη με τίτλο «Οι γυναίκες θέλουν περισσότερα» , με βάση έρευνα 12.000

γυναικών από 22 χώρες. Ταυτόχρονα, οι Σάντρα Λόζον και Ντάγκλας Γκίλμαν της Goldman Sachs δημοσίευσαν τη δική τους μελέτη με τίτλο «Η ισχύς του πορτοφολιού:Ισότητα φύλων και δαπάνης της μεσαίας τάξης», στην οποία διαπιστώνουν ότι η μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων συμβαδίζει με την αύξηση του εισοδήματος.

«Οι γυναίκες θα είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας της ανάκαμψης» λέει ο Σιλβερστάιν. «Τα γυναικεία εισοδήματα θα εκτιναχθούν από τα 13 στα 18 τρισ. δολάρια παγκοσμίως στα επόμενα πέντε χρόνια, δηλαδή πολύ περισσότερο από την αύξηση του ΑΕΠ Κίνας και Ινδίας μαζί». Ηδη ένα μεγάλο τμήμα των αποφάσεων των νοικοκυριών για δαπάνες ελέγχεται από τις γυναίκες: το 73% στις ΗΠΑ και το 50% στην Κίνα. Κατά τις μετρήσεις τους «οι γυναίκες ελέγχουν τα 20 τρισ. δολάρια καταναλωτικής δαπάνης παγκοσμίως και αυτό αναμένεται να φθάσει στα 28 τρισ. ως το 2014», ενώ η ίδια η τάση να αυξηθεί το δικό τους εισόδημα θα ενισχύσει τον έλεγχο των γυναικών στην καταναλωτική δαπάνη. Αντίστοιχα και η μελέτη της Goldman Sachs, με έμφαση σε δεκαπέντε αναπτυσσόμενες οικονομίες, διαπιστώνει ότι «η ισότητα των φύλων βελτιώνεται, οι αποκλίσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, της απασχόλησης, της υγείας και της πολιτικής εκπροσώπησης μειώνονται».

O ι δύο οργανισμοί δεν έπαθαν καμιά ξαφνική παρόρμηση για τους φεμινιστικούς αγώνες, παρατηρεί ο Ζαν-Πιερ Ρομπέν της γαλλικής «Le Figaro»: «Η ΒCG και η πιο φημισμένη τράπεζα της Wall Street ψάχνουν απλώς να εντοπίσουν μια νέα αναδυόμενη αγορά, ιδιαίτερα ελπιδοφόρα για τους επενδυτές και τις πολυεθνικές. Η παραδοσιακή εμμονή των αμερικανών αναλυτών είναι να βρουν έγκαιρα τις αγορές του μέλλοντος». Αν όμως η ισχύς των γυναικών αυξηθεί, τότε ακόμη και το «καλάθι» της κατανάλωσης μπορεί να αλλάξει. «Οι προτεραιότητες των γυναικών διαφέρουν από των ανδρών, καθώς δίνουν μεγαλύτερο βάρος σε αγαθά και υπηρεσίες που βελτιώνουν την ευημερία της οικογένειας» γράφουν οι Λόζον και Γκίλμαν, που ψάχνουν τις «νέες παγκόσμιες ευκαιρίες» στις «νέες δομές δαπάνης» από «τη μεγαλύτερη ισχύ των γυναικών στις αποφάσεις». Ακόμη και το ίδιο το ύψος της δαπάνης μπορεί να επηρεαστεί, καθώς «τα επίπεδα αποταμίευσης των νοικοκυριών» θα τείνουν να αλλάξουν, με τις γυναίκες να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα περίθαλψης, εκπαίδευσης και υπηρεσιών.

Η κρίση λειτουργεί ενισχυτικά για τη θέση των γυναικών. Στις ΗΠΑ τα ποσοστά ανεργίας των γυναικών είναι χαμηλότερα από αυτά των ανδρών (7,6% και 10,1% αντίστοιχα). Και στην Ευρώπη των 27 η ανεργία ανδρών και γυναικών αυξήθηκε από το 7,0% τον Ιούλιο του 2008 στο 9,0% φέτος τον Ιούλιο, όμως περισσότερο έπληξε τους άνδρες, από το 6,6% στο 9,1% αντίστοιχα, ενώ οι γυναίκες, που είχαν υψηλότερη ανεργία πέρυσι (7,4%), επλήγησαν λιγότερο, με αποτέλεσμα να καταγράφουν φέτος μικρότερο ποσοστό ανεργίας (9,0%)! Και, πάντως, παρατηρούν οι Σιλβερστάιν και Σέιρ, «μπορούμε να είμαστε σίγουροι για ένα πράγμα:οι γυναίκες θα αντιπροσωπεύουν ένα όλο και μεγαλύτερο ποσοστό της εργατικής δύναμης. Ο αριθμός των εργαζόμενων γυναικών αυξάνεται κατά 2,2% ετησίως και περιμένουμε κάπου 90 εκατομμύρια γυναίκες να προστεθούν στους εργαζομένους ως το 2013». Αλλωστε, συνεχίζουν, «ήδη σε γυναίκες ανήκει το 40% των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, ενώ αυτές οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται με διπλάσιο ρυθμό από τον μέσο». Εκτός και αν αυτή η ενίσχυση της γυναικείας απασχόλησης συνδέεται περισσότερο με τη γενικότερη κατάστασή της, που όπως την περιγράφουν οι Λόουζον και Γκίλμαν «τείνει να εντοπίζεται σε τομείς χαμηλότερων αμοιβών και μικρότερης παραγωγικότητας» .

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk