ΝΕΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ VS ΑΕGΕΑΝ

Ο Βγενόπουλος κήρυξε τον πόλεμο στον Βασιλάκη

«Το πάρτι των παράνομων διαγωνισμών τελείωσε». Με αυτή τη δήλωση ο επικεφαλής του ομίλου της ΜΙG κ. Αν. Βγενόπουλος «κήρυξε» τον πόλεμο στον όμιλο Θ. Βασιλάκη και, όπως όλα δείχνουν, οι «εχθροπραξίες» θα κρατήσουν για καιρό καθώς η Οlympic Αir και η Αegean Αirlines σύντομα θα είναι σκληροί ανταγωνιστές διεκδικώντας το μερίδιο της ελληνικής αεροπορικής αγοράς. Οι αερομαχίες των δύο εταιρειών, που ξεκίνησαν με φόντο τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο οποίος τελικά ακυρώθηκε, «απογείωσαν» την αντιπαράθεση μεταξύ των δύο ομίλων καθώς ο κ.

«Το πάρτι των παράνομων διαγωνισμών τελείωσε». Με αυτή τη δήλωση ο επικεφαλής του ομίλου της ΜΙG κ. Αν. Βγενόπουλος «κήρυξε» τον πόλεμο στον όμιλο Θ. Βασιλάκη και, όπως όλα δείχνουν, οι «εχθροπραξίες» θα κρατήσουν για καιρό καθώς η Οlympic Αir και η Αegean Αirlines σύντομα θα είναι σκληροί ανταγωνιστές διεκδικώντας το μερίδιο της ελληνικής αεροπορικής αγοράς.

Οι αερομαχίες των δύο εταιρειών, που ξεκίνησαν με φόντο τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο οποίος τελικά ακυρώθηκε, «απογείωσαν» την αντιπαράθεση μεταξύ των δύο ομίλων καθώς ο κ. Βγενόπουλος, ο οποίος έχει συνηθίσει την αγορά σε «εκρήξεις», έφερε τώρα εν μέσω προεκλογικής περιόδου στη δημοσιότητα το μνημόνιο κατανόησης που υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και αφορούσε τις πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη. Για τη γραμμή αυτή η Αegean είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και την πήρε τελικά, παρ΄ ότι προϋπήρχε ρήτρα – όπως κατήγγειλε- ότι τις γραμμές αυτές θα τις εξυπηρετεί η Ολυμπιακή.

Ο κ. Βγενόπουλος διερωτήθηκε πώς η Αegean και ο κ. Θ. Βασιλάκης έμαθαν για τον διαγωνισμό αφού ποτέ δεν προκηρύχθηκε και είπε: «Μάλλον ο κ. Βασιλάκης θα περνούσε έξω από το υπουργείο Εξωτερικών, θα έστησε αφτί και έτσι το έμαθε». Ο όμιλος Βασιλάκη, από την πλευρά του, κράτησε για άλλη μία φορά χαμηλούς τόνους, δεν δέχθηκε προς το παρόν το «γάντι» της μονομαχίας που έριξε ο όμιλος Βγενόπουλου και αρκέστηκε να…«καλωσορίσει» τη νέα Οlympic Αir και την ιδιοκτήτρια εταιρεία της ΜΙG στον χώρο των ελληνικών αερομεταφορών. Ωστόσο η οικογένεια Βασιλάκη- ο πατέρας Θεόδωρος και ο γιος του Ευτύχης- εμφανίζεται ιδιαίτερα δυσαρεστημένη από την επίθεση της ΜΙG και προετοιμάζει την αντεπίθεσή της.

Μάλιστα στην ανακοίνωση που εξέδωσε αφήνει να εννοηθεί ότι, αφού τα κατάφερε «σε ένα περιβάλλον με συχνά αντίξοες συνθήκες και ανταγωνισμό από πολλούς αερομεταφορείς αλλά κυρίως από την κρατική ΟΑ, η οποία, όπως είναι πλέον γνωστό, επιδοτείτο», δεν θα σηκώσει «ψηλά τα χέρια» τώρα στον ιδιωτικό ανταγωνισμό.

Πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη
Η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα την υπουργική απόφαση του υπ. Μεταφορών τής 17.5.2004 διά της οποίας η Αegean διορίστηκε επίσημα ως δεύτερος ελληνικός αερομεταφορέας (second designated carrier) ώστε να εκτελεί πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη.

Η αντιπαλότητα των δύο εταιρειών, οι οποίες δεν συναντήθηκαν ποτέ ως σήμερα σε άλλο επιχειρηματικό πεδίο, παρ΄ ότι και οι δύο έχουν σχέδια για «ολοκληρωμένα επενδυτικά σχέδια» στον τουρισμό, δηλαδή από τις μεταφορές ως τα ξενοδοχεία και άλλες δράσεις, φαίνεται ότι ξεκίνησε με την εξαγορά της Ολυμπιακής από τον Μr Μig. Και για αυτό το ζήτημα ο επικεφαλής της Μarfin επιτέθηκε με σφοδρότητα στον κ. Βασιλάκη λέγοντας ότι, «όταν προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την Ολυμπιακή, δεν κατήλθε στον διαγωνισμό, αλλά εν συνεχεία, όταν εκδήλωσε ενδιαφέρον η ΜΙG,ξαφνικά άρχισε να ενδιαφέρεται. Το ίδιο συνέβη και με το θέμα των άγονων γραμμών και καλώς ακυρώθηκε ο διαγωνισμός».

Τρεις διεκδικούν τις άγονες γραμμές
Είναι γεγονός ότι η πρώτη «αερομαχία» των ομίλων Αν. Βγενόπουλου και Θ. Βασιλάκη ξεκίνησε με τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, τον οποίο διεκδικεί και η Ηellas Jet, που συνεργάζεται με τον όμιλο του κ. Β. Ρέστη. Μάλιστα η εταιρεία συνεχίζει τις πτήσεις προς 12 προορισμούς στη χώρα χωρίς να εισπράττει το λεγόμενο «αντιστάθμισμα», δηλαδή την επιδότηση, ώσπου να διεξαχθεί ο σχετικός διαγωνισμός.

Να σημειωθεί ότι οι 24 άγονες αεροπορικές γραμμές της Ελλάδας, οι οποίες αποφέρουν 35 εκατ. ευρώ ετησίως, μονοπωλούνται σήμερα από την ΟΑ.

Οι συμβάσεις για τις 24 άγονες γραμμές θα έπρεπε να τεθούν σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2009, με ημερομηνία λήξης την 1η Οκτωβρίου 2013, δηλαδή έπειτα από τέσσερα χρόνια. Ωστόσο θα πρέπει να βρεθεί άλλη λύση καθώς λόγω των εκλογών ο διαγωνισμός ακυρώθηκε.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των άγονων γραμμών αποτελεί ο χαμηλός τους ναύλος, καθώς η τιμή του εισιτηρίου δεν περιλαμβάνει το «τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίου» (ΤΕΑΑ), το λεγόμενο «σπατόσημο».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk