»successstory»

Η σιδηρά κυρία τού στυλ αποκαλύπτεται

Τελικά τα μάτια τηςΑννας Γουίντουρείναι πράσινα. Για πρώτη φορά η θρυλική περσόνα της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας βγάζει δημοσίως τα τεράστια στρογγυλά γυαλιά της και, ως εκ θαύματος, χαρίζει κάτι που ίσως να μπορούσε να χαρακτηριστεί μειδίαμα στον φακό. Αραγε μπορεί να έχει κάτι ανθρώπινο η σιδηρά κυρία ή αλλιώς editor in chief της αμερικανικής «Vogue» που ενέπνευσε τηΜέριλ Στριπστην ταινία «Ο Διάβολος φοράει Ρrada»; Γεγονός παραμένει ότι το ντοκυμαντέρ «September Ιssue» …

Η Αννα Γουίντουρ παρακολουθεί πίσω από τα τεράστια στρογγυλά γυαλιά της μια επίδειξη μόδας – τα σχόλιά της μέσα από τη «Vogue» θα καθορίσουν τι είναι στυλ

Τελικά τα μάτια τηςΑννας Γουίντουρείναι πράσινα. Για πρώτη φορά η θρυλική περσόνα της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας βγάζει δημοσίως τα τεράστια στρογγυλά γυαλιά της και, ως εκ θαύματος, χαρίζει κάτι που ίσως να μπορούσε να χαρακτηριστεί μειδίαμα στον φακό. Αραγε μπορεί να έχει κάτι ανθρώπινο η σιδηρά κυρία ή αλλιώς editor in chief της αμερικανικής «Vogue» που ενέπνευσε τηΜέριλ Στριπστην ταινία «Ο Διάβολος φοράει Ρrada»; Γεγονός παραμένει ότι το ντοκυμαντέρ «September Ιssue» («Τεύχος Σεπτεμβρίου») που παρακολουθεί τη δημιουργία του εμπορικότερου τεύχους της Βίβλου της Μόδας, του Σεπτεμβρίου του 2007, δίνει μια σπάνια ευκαιρία στο κοινό να κοιτάξει στα μάτια όχι μόνο την Αννα Γουίντουρ αλλά και τα μέλη της δικής της dream team που ορίζουν κάθε μήνα την έννοια του στυλ.

«Ολοι έχουν παθιαστεί μ΄ αυτό» ανέφερε στους «Sunday Τimes» ένας από τους τυχερούς Νεοϋορκέζους που κατάφεραν να εξασφαλίσουν λαθραίo DVD με το ντοκυμαντέρ πριν από την επίσημη διάθεσή του (με τη συγκεκριμένη μορφή) την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ. Ακολουθεί η ώρα του ελληνικού κοινού. Την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου (στις 20.00) το «September Ιssue» πρόκειται να προβληθεί στον «Δαναό Ι» στο πλαίσιο του 15ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ενώ η πορεία του σ΄ αυτές τις «Νύχτες Πρεμιέρας» θα ορίσει την τύχη του: Αν πάει καλά, υπάρχει η πιθανότητα να προβληθεί στις σκοτεινές αίθουσες, ειδάλλως θα διατεθεί με τη μορφή DVD, όπως είναι προγραμματισμένο.

Οκτώ μήνες και τριακόσιες ώρες πέρασαν ο σκηνοθέτηςΡ. Τζ. Κάτλερ και το συνεργείο του εντός των τειχών του οίκου Conde Νast που εκδίδει τη «Vogue» συνοδεύοντας την Αννα Γουίντουρ σε συσκέψεις, επιδείξεις μόδας και εκδηλώσεις γεμάτες γκλάμουρ, σχεδιαστές και διασημότητες. Το κοινό έχει την ευκαιρία να βρεθεί μαζί με τη Γουίντουρ στη λιμουζίνα που οδηγεί ο σοφέρ της, ακόμη και να τρυπώσει στο σπίτι της για να ζήσει μια σχέση έντονη, όπως αυτή που διατηρεί με την κόρη της,Μπι Σάφερ, η οποία ξέρει πολύ καλά τι δεν θέλει να κάνει στη ζωή της: να αναμειχθεί με τη μόδα, παρ΄ ότι είναι σχεδόν τόσο κομψή όσο και η μητέρα της.

Το ντοκυμαντέρ μάς συστήνει επίσης την άγνωστη στο ευρύ κοινό δημιουργική διευθύντρια της αμερικανικής «Vogue»Γκρέις Κόντινγκτον, πολύ περισσότερο χαμηλών τόνων σε σχέση με την κοσμοπολίτισσα Γουίντουρ. Η περίπτωσή τους αποδεικνύει ότι όλα είναι θέμα χημείας, ή καλύτερα φυσικής, καθ΄ ότι τα ετερώνυμα έλκονται. Ο δημιουργικός οίστρος της δεύτερης συναντά το επιχειρηματικό μυαλό της πρώτης σε μια συνύπαρξη που παρομοιάζεται με εκείνη τωνΜικ Τζάγκερκαι Κιθ Ρίτσαρντςτων Ρόλινγκ Στόουνς. Η διαρκώς ντυμένη στα μαύρα κοκκινομάλλα Κόντινγκτον μοιάζει να είναι το ακριβώς αντίθετο της Γουίντουρ- στην ουσία όμως δεν πρόκειται παρά μόνο για το δεξί της χέρι. Υπέρμαχος της αισθητικής και όχι της εμπορικότητας, του ταλέντου και όχι της διασημότητας, η Κόντινγκτον ξεκίνησε το ταξίδι της στη «Vogue» την ίδια ημέρα μαζί με τη Γουίντουρ το 1988 και δούλεψε στο πλευρό της από τότε ως σήμερα.

Οι διαφωνίες τους έχουν αποτέλεσμα ημέρες μεγαλύτερης δημιουργίας. Η Κόντινγκτον, για παράδειγμα, ήταν αντίθετη με την επιλογή της ηθοποιούΣιένα Μίλεργια το εξώφυλλο του τεύχους του Σεπτεμβρίου, καθ΄ ότι είναι αρνητική στην τάση να χρησιμοποιούνται οι ηθοποιοί ως μοντέλα, κάτι που υποστήριξε η Γουίντουρ.«Είναι ικανή να γίνει πολύ τρομακτική»λέει ο σκηνοθέτης του ντοκυμαντέρ. «Ηταν άκρως αντίθετη με την ταινία. Δεν ήξερε ποιοι είμαστε, ούτε τι είμαστε, και δεν με άφηνε να της μιλήσω».Του πήρε ακριβώς τέσσερις μήνες για να την πείσει να μιλήσει στην κάμερα. Κι όσον αφορά τη Γουίντουρ;«Ξέρετε, μπορεί κανείς να κάνει μια επιτυχημένη ταινία χωρίς την ευλογία του Στίβεν Σπίλμπεργκ ή να εκδώσει ένα εμπορικό softwear χωρίς την ευλογία του Μπιλ Γκέιτς, αλλά στην πραγματικότητα δεν μπορείς σήμερα να είσαι ένας επιτυχημένος σχεδιαστής χωρίς την ευλογία της Αννας Γουίντουρ. Και θυμηθείτε ότι πρόκειται για μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη παγκόσμια βιομηχανία αξίας 300 δισ. δολαρίων…».

Η κριτική όμως που έχει ήδη αρχίσει να ακούγεται γύρω από την ταινία αναφέρει ότι μπορεί να προσφέρει χορταστικές ματιές στα παρασκήνια της μόδας, δεν τα καταφέρνει πάντως να εξηγήσει στο κοινό τι εμπνέει αυτή τη φιγούρα με την τεράστια επιρροή στον συγκεκριμένο χώρο. Η Γουίντουρ είναι κατηγορηματική στις επιλογές της, αλλά πολλές φορές μοιάζει να αποφασίζει ανάλογα με τις ιδιοτροπίες της στιγμής τι έχει στυλ και τι δεν έχει. Πώς θα μπορούσε εξάλλου ένα ντοκυμαντέρ διάρκειας 88 λεπτών να αποτελέσει ψυχογράφημα μιας από τις πλέον πολύπλοκες προσωπικότητες των καιρών μας που αποτελεί σύμβολο του σύγχρονου λαϊφστάιλ;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk