»gossip»

Η μάχη της Κατίνας

Ποια γρίπη; Η πιο ραγδαία μεταδιδόμενη πανδημία είναι το κουτσομπολιό, που εξαπλώνεται σαν μάστιγα και δεν αφήνει καμία τηλεοπτική ζώνη χωρίς την κατάρα του πάνελ. Από τις 8 το πρωί ως τις 8 το άλλο πρωί υπάρχει ένα πρωτοφανές μπαράζ… κοινωνικού σχολιασμού,με τον τηλεθεατή να είναι καταδικασμένος να ζει και να ξαναζεί τη Μέρα της Μαρμότας

Ποια γρίπη; Η πιο ραγδαία μεταδιδόμενη πανδημία είναι το κουτσομπολιό, που εξαπλώνεται σαν μάστιγα και δεν αφήνει καμία τηλεοπτική ζώνη χωρίς την κατάρα του πάνελ. Από τις 8 το πρωί ως τις 8 το άλλο πρωί υπάρχει ένα πρωτοφανές μπαράζ… κοινωνικού σχολιασμού,με τον τηλεθεατή να είναι καταδικασμένος να ζει και να ξαναζεί τη Μέρα της Μαρμότας
Η είδηση από μόνη της συγκλονιστική. Σου έκοβε την ανάσα, σου πάγωνε το αίμα: «έσπασε το πόδι της η Ασπασία». Η φωτογραφία της άτυχης και ηλικιωμένης Ασπασίας, με τους μώλωπες νωπούς στο πρόσωπό της από τη μοιραία πτώση, κοσμούσε το πρωτοσέλιδο της τοπικής εφημερίδας «Ευβοϊκή γνώμη» το σωτήριον έτος 2000. Στο εσωτερικό του εντύπου υπήρχε πλούσιο φωτορεπορτάζ για το «φονικό πεζοδρόμιο», το οποίο οι ιθύνοντες αφήνουν να δρα έτσι ανεξέλεγκτα, χωρίς να το επισκευάζουν και να τώρα τα αποτελέσματα, πέφτουν οι ηλικιωμένοι και τρώνε τα μούτρα τους. Η είδηση αυτή, χαριτωμένη μέσα στο σύμπαν μιας τοπικής κοινωνίας που ανάγει σε πρώτο θέμα ό,τι σε μια εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας δεν θα γινόταν ούτε μονόστηλο, μας ήρθε στον νου όταν πριν από λίγο καιρό είδαμε να περνά στο πάνω μέρος της οθόνης του Star το ακόλουθο πρωτοφανές γεγονός: «ο Γιάννης Γαλάτης μιλά στο κεντρικό δελτίο για το ατύχημα που είχε με τη γουρούνα». Σε τι διαφέρει το χτύπημα της Ασπασίας από εκείνο του Γιάννη; Η Ασπασία ήταν πεζή, ενώ ο Γιάννης ήταν καβάλα σε γουρούνα. Η Ασπασία έπεσε στη γραφική Χαλκίδα ενώ ο Γιάννης στην κοσμοπολίτικη Μύκονο. Και φυσικά, με την Ασπασία ασχολήθηκε μόνο η Εύβοια, ενώ με τον Γιάννη ολόκληρη η Ελλάδα. Και ξαφνικά η τηλεόραση θυμίζει τόσο μα τόσο ανήλιαγο φωταγωγό που βοηθά τις Κατίνες να ξεθυμάνουν ενώ μπερδεύονται οι αναθυμιάσεις από τα φαγητά που μαγειρεύουν…

Το φαινόμενο των κουτσομπολάδικων δεν είναι φυσικά καινούργιο. Απλώς η μαύρη φτώχεια που έφερε η γκρίνια της περιβόητης κρίσης εξώθησε την ελληνική τηλεόραση από απλώς φτηνή να καταντήσει φτηνιάρικη. Παλιά τα είχαμε τουλάχιστον περιφρουρημένα στη μεσημεριανή ζώνη- ξέραμε ότι μπορούσαμε να συνοδεύσουμε το γεύμα μας με ένα καλό ξεκατίνιασμα. Τώρα όμως και ειδικά εφέτος η κατάσταση έχει ξεφύγει. Φεύγει το μεσημέρι, έρχεται το απόγευμα και οι πανελίστες εκεί. Ορδές «επιστημόνων της τηλεόρασης» στρογγυλοκάθονται σε σκαμπό και καναπέδες, βρίζουν θεούς και δαίμονες, έχουν άποψη για όλους και για όλα, χαζογελάνε, μαλώνουν μεταξύ τους και μετατρέπουν σε ζωτικής σημασίας οτιδήποτε φαιδρό και ασήμαντο περάσει από μπροστά τους:«Α…παντρεύτηκε η Κατερίνα Λάσπα, ε;» «Και ποιον πήρε;» «Ωραίο παλικάρι… ψηλό, γεροδεμένο». «Μπράβο η κοπέλα, γιατί είχε ταλαιπωρηθεί και πολύ με τον Σαρτίνι» ./«Η Λιονάκη κλείστηκε σε μοναστήρι, ε;» «Πω πω… Κρίμα, τόσο ωραία κοπέλα…» «Και καλή ηθοποιός». «Ποιος ξέρει τι έπαθε…Την ψάχνουν και οι γονείς της και δεν μπορούν να της μιλήσουν». Αποσπάσματα από πανελικές κουβέντες που δυστυχώς είναι πανελλαδικές, αν και θυμίζουν τόσο μα τόσο κουβεντολόι που στήνει γυναικοπαρέα σε κάποιο νησιώτικο πεζούλι, την ώρα που περνούν όλοι από μπροστά του και φυσικά κανένας δεν μένει ασχολίαστος.

Συγκλονισμένο πανελ-λήνιο
Στο ολοένα επεκτεινόμενο βασίλειο της μπούρδας, οι λέξεις όπως είναι φυσικό, έχουν χάσει παντελώς τη σημασία τους. Επί μία ολόκληρη εβδομάδα οι εκπομπές αυτές ασχολούνταν με την αιφνίδια αποχώρηση της μαγείρισσαςΑργυρώς Μπαρμπαρίγουαπό την κουζίνα τηςΕλένης Μενεγάκη.«Οπως λέει το ρεπορτάζ…», έλεγε η δαιμόνια ρεπόρτερ του «Μεσημεριανού express» (Αlter),«η Ελένη θέλει τη νέα της μαγείρισσα να είναι από 45 ετών και πάνω, να έχει σκούρα μαλλιά, να είναι πιο κοντή και πιο χοντρή από αυτήν, να είναι Παρθένος ή Καρκίνος και να μην την ξέρει ούτε η μάνα της». Και σχετικά με το καυτό θέμα της κατσαρόλας που συγκλονίζει το πανελ-λήνιο, να σου και το «αποκλειστικό»: η συνεργάτις της Μενεγάκη Χρίσλα Γεωργακοπούλου μιλά στο Αlter. Και τι είπε η καψερή; «Η Ελένη θέλει μια μαγείρισσα που δεν λέει ψέματα, που είναι ο εαυτός της και που θα δίνει αληθινές συνταγές, δηλαδή όχι άλλα να λέει και άλλα να βγαίνουν».«Πω πω παιδιά, τι είπεεε!!!»αναφώνησε η παλιά καραβάναΝανά Παλαιτσάκη . Τι είπε, ρε παιδιά;«Εδώ βγαίνει τρομερή είδηση»συνέχισε, λες και βρισκόταν μπροστά από το σκάνδαλο Γουοτεργκέιτ:«Με άλλα λόγια, λέει ότι η Μπαρμπαρίγου δεν ήταν έτσι, αφήνει να εννοηθεί ότι η Μπαρμπαρίγου έδινε άλλ΄ αντ΄ άλλων συνταγές…».«Είναι ολοφάνερο!»έσπευσε να συμφωνήσει και η ετέρα παλιά καραβάνα Εύη Δρούτσα.«Μα συγγνώμη, πού την είδατε την είδηση;» αναρωτήθηκε εύλογα ο πανελίστας Κοκκορίκος. Για να πέσουν αμέσως πάνω του να τον φάνε, επιβεβαιώνοντας τη γνωστή παροιμία με τα πίτουρα και τις κότες.

Πολύ ξανθό για το τίποτα
Δέσμιο στη δικτατορία της ξανθιάς έπεσε εφέτος το Αlter. Με το «Πολύ μπλα μπλα» τηςΦαίης Σκορδά να κάνει την αρχή και το «Μεσημεριανό express» τηςΒάσιας Λόη να ακολουθεί. Αναμασούν τα ίδια ακριβώς θέματα, οι πανελίστες κάνουν τα ίδια ακριβώς σαχλά σχόλια. Σαν να είναι μία εκπομπή χωρισμένη στα δύο και απλώς αλλάζει η ένταση του ντεκαπάζ. Οσο για το «Κουσκούς το μεσημέρι» (Αlpha), σκέφτηκε κάτι ρηξικέλευθο: να πηγαίνει στη γειτονιά του celebrity με τον οποίο ασχολείται και να ρωτάει τον χασάπη, τον μανάβη, τον περιπτερά αν τον έχουν δει και τι γνώμη έχουν γι΄ αυτόν. Οπως κάνουν οι ρεπόρτερ όταν θέλουν να μάθουν στοιχεία για το προφίλ κάποιου στυγερού δολοφόνου:«Καλό παιδί, δεν δίνει δικαιώματα στη γειτονιά, ήσυχος φαίνεται, ένα “γεια” λέμε»είναι η απάντηση του χασάπη, του μανάβη, του περιπτερά, είτε πρόκειται για εγκληματία είτε πρόκειται για celebrity.

Κι εκεί που λέγαμε ότι ξεμπερδεύαμε από τον Αlpha, να σου και η νέα, φιλόδοξη(;) παραγωγή του που ακολουθεί κατά πόδας, με τίτλο «Δέστε τους». Εδώ θα βρούμε το απολωλός πρόβατοΝίκο Μουτσινά να έχει επιστρέψει μετά το φιάσκο του «Πρωινού καφέ», συντροφιά με τον λαϊκό βάρδοΓιώργο Τσαλίκηκαι λοιπούς πανελίστες να συμπληρώνουν το παρεάκι, όπως ο άφωνος νικητής του Fame Story 1Νότης Χριστοδούλουκαι η Σταρ Ελλάς 1998 και νυν δημοσιογράφος Δήμητρα Αιγινίτη. Στην εκπομπή «Δέστε τους» λοιπόν, οι οικοδεσπότες περνούν χειρότερα απ΄ ό,τι μια βαριεστημένη παρέα σε αποτυχημένο πάρτι: φοράνε πάνω από το παντελόνι σωβρακάκια που γράφουν το όνομά τους- μπα σε καλό τους, γελάσαμε πάλι-, κάθονται σε ετοιμόρροπα σκαμπό- η φτήνια της παραγωγής δεν κρύβεται με τίποτα- και υποδύονται π.χ. τηνΕυγενία Μανωλίδουτην ώρα που έμαθε το τραγικό νέο ότι δεν θα παρουσιάζει τον «Πρωινό καφέ», ή, στο τσακίρ κέφι, βλέπουν αστεία(;) βιντεάκια στο ΥouΤube, από αυτά που μας στέλνουν και βαριόμαστε να τα ανοίξουμε: μια κατσίκα παίζει πιάνο, μια αγελάδα χορεύει βαλς, μια γάτα τραγουδά όπερα. Ως προσκεκλημένοι, συνήθως αποχωρούμε σύντομα από τέτοιες σαχλές συναθροίσεις. Ως τηλεθεατές, γιατί πρέπει να τις υποστούμε για ολόκληρη σεζόν;

Οι Γερμανοί ξανάρχονται
Με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων να συνεχίζει να ασχολείται με τη φονική γουρούνα του Γαλάτη και το νέο πριγκιπόπουλο στη ζωή της Κατερίνας Παπουτσάκη, το Star δεν θα μπορούσε να σιωπά ούτε τα μεσημέρια ούτε τα απογεύματα. Η Χριστίνα Λαμπίρητις προάλλες λίγο έλειψε να ανοίξει σαμπάνια όταν έμαθε στον αέρα του «Super star» ότι η εκπομπή τηςΤατιάνας Στεφανίδου στον ΑΝΤ1 δεν θα προβάλλεται την ίδια ώρα με τη δική της:«Πάρτι! Πάρτι! Να της στείλουμε λουλούδια!»αναφωνούσε. Πόσο πιο αυτιστική μπορεί να γίνει η συμπεριφορά της τηλεόρασης, με τους παρουσιαστές να πανηγυρίζουν επειδή σώζεται το τομάρι τους και δεν κινδυνεύει τραγικά η τηλεθέασή τους; Και φυσικά, μετά τη Λαμπίρη, ακολουθούν οι τηλεσιαμαίοι «Φώτης και Μαρία live». Οι Χιώτες μπορεί κάποια στιγμή να τραβήξουν προς διαφορετική κατεύθυνση. Αυτοί οι δύο ποτέ. Κι αφού μας βομβάρδισαν με το βιντεάκι διακωμώδησης της γερμανικής κατοχής (για ποιους χτυπά η καμπάνα εκεί στον Αlpha από όπου τα μάζεψαν και έφυγαν άραγε;), βρήκαν απάνεμο λιμάνι στο Star για να κάνουν και να λένε τα ίδια και τα ίδια.

Κουτσομπολιό το θηλυκό
Οχι ότι οι άνδρες δεν τιμούν το εν λόγω σπορ, αλλά σε τηλεοπτικούς όρους τουλάχιστον πρωταθλήτριες βγαίνουν οι γυναίκες. Ετσι λοιπόν οι δύο εκπομπές του Αlpha στοχεύουν και πετυχαίνουν να σημειώνουν την υψηλότερη τηλεθέασή τους σε γυναίκες 15-34 ετών, οι αντίστοιχες του Star προτιμώνται από κυρίες 25-44, ενώ οι δύο οξυζεναρισμένες υπάρξεις του Αlter απέχουν κατά πολύ από τα νεανικά κοινά, ενώ γίνονται ανάρπαστες στις γυναίκες από 45 ως 64.

Ψυχαγωγία ή ενημέρωση;
Γιατί πρέπει να νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας βλέποντας μια νεαρή ηθοποιό να καταφεύγει σε μοναστήρι, ή κοροϊδεύοντας τα τρεκλίσματα τηςΤζούλιας Αλεξανδράτου πάνω στο ολοκαίνουργιο σκάφος της; Ολες οι ιέρειες του εγχώριου κουτσομπολιού πίνουν νερό στο όνομα της Οπρα Γουίνφρεϊαλλά η εκπομπή της που μεταδίδεται από τον Σκάι δεν κάνει περισσότερο από 2% τηλεθέαση- υποψιαζόμαστε ότι σε αυτή τη μειοψηφία ανήκει η Τατιάνα Στεφανίδου που έχει ξεπατικώσει ουκ ολίγες ιδέες της αμερικανίδας σταρ. Τελικά, σε μια χώρα όπου ενημέρωση σημαίνει «Ο Αδωνις κατεβαίνει στις εκλογές» και ψυχαγωγία «η μπουμπούκα του Αδωνη δεν θα παρουσιάσει τον “Πρωινό καφέ”», η ώρα κοινής ανοησίας διαρκεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.

Οι τρεις Χάριτες και οι 800 πανελίστες

Εχουμε και λέμε. Αυτή τη στιγμή, μαζί με την «Πρωινή Μελέτη» (Star), μεταδίδονται οκτώ αμιγώς κουτσομπολίστικες εκπομπές. Το «ΤV weekend» (Αlter) διαθέτει μια παρουσιάστρια και τέσσερις πανελίστες. Κανονικά θα είχε πέντε, αλλά οΒαγγέλης Παπαδόπουλοςέχει ανειλημμένες υποχρεώσεις- συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο του ΛΑΟΣ. Το «Πολύ μπλα μπλα» έχει μια παρουσιάστρια και πέντε πανελίστες. Το «Μεσημεριανό express» που έπεται έχει πέντε πανελίστες: οΑντώνης Κοκκορίκοςαντικατέστησε τονΔημήτρη Κωνσταντάραο οποίος σποχώρησε λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων- πού αλλού; συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο του ΛΑΟΣ. Οι «Δέστε τους» (Αlpha) είναι πέντε, όσοι και εκείνοι του «Κουσκούς», μαζί με την κεντρική παρουσιάστριαΚατερίνα Καραβάτου . Βραβείο πολυκοσμίας παίρνουν οι Φώτης και Μαρία, οι οποίοι αν και δυο-δυο, ένιωθαν μοναξιές και φώναξαν άλλους οκτώ για να γίνουν δέκα.

Και αν αναρωτιέστε πού βρίσκουν τα λεφτά τα κανάλια και πληρώνουν τόσους στρογγυλοκαθήμενους στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, σκεφτείτε ότι τα κασέ δεν είναι ίδια για όλους. Αλλιώς θα πληρωθεί ο αρχιπανελίστας, αλλιώς ο πρωτοεμφανιζόμενος ή το παιδί της καρπαζιάς και καθόλου δεν θα πληρωθεί εκείνος που προτιμά να πληρώνεται σε είδος, ήτοι σε τηλεοπτική δόξα. Αλλωστε, η φτήνια των εν λόγω παραγωγών (πέντε-έξι σκαμπό ή ένας καναπές, την παρουσιάστρια βάλ΄ τη να στέκεται, τι την πληρώνουμε) και αυτό ήταν. Στις συγκεκριμένες εκπομπές περισσότερο κοστίζει το μακιγιάζ, τα ρούχα και οι κομμώσεις (το περιτύλιγμα δηλαδή) παρά το ανύπαρκτο περιεχόμενο. Με πρώτη ύλη τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα και η μικρή οθόνη γεμίζει από μεγάλα δράματα την ίδια στιγμή που τα σίριαλ συρρικνώνονται επικίνδυνα. Αλλωστε, ποιος έχει ανάγκη από μυθοπλασία όταν υπάρχει η σαπουνόπερα με τη μαγείρισσα που το σκάσε από την έπαυλη της Ελένης;

Το γυάλινο αυτό σύμπαν δέχεται γερές ενισχύσεις από πανελίστες που παράλληλα διαθέτουν τηλεοπτικές ή άλλου είδους στήλες σε εφημερίδες και περιοδικά. Μια πρώτης τάξεως ασπίδα των συγκεκριμένων εκπομπών, οι οποίες είναι οι πρώτες που βάλλονται από επώνυμες και ανώνυμες πένες. Κάθε κουτσομπολάδικο λοιπόν έχει να επιδείξει έναν ή και περισσότερους εκπροσώπους της έντυπης δημοσιογραφίας. Πώς θα τους αναγνωρίσετε; Είναι εκείνοι που λένε ανά δύο λεπτά «όπως λέει το ρεπορτάζ…».

Και ενώ όλοι θα περίμεναν ότι το Μega με τις ναφθαλινάτες επαναλήψεις του θα γονάτιζε μπροστά στον ζυγό του Κουτσομπολιστάν, αντιθέτως κρατιέται στο ύψος του: οι αειθαλείς «Τρεις Χάριτες» (στη φωτογραφία) φαίνεται ότι ασκούν μια νοσταλγική γοητεία στους τηλεθεατές. Ετσι, για παράδειγμα, την περασμένη Δευτέρα σημείωσαν 12,4% τηλεθέαση και 15,2% στα… περιβόητα νεανικά κοινά, επιδόσεις όχι χειρότερες από εκείνες του «Κουσκούς» (11% και 14,1% αντίστοιχα), του «Super Star» (11,7% και 14,3%) και του «Μεσημεριανού express» (12,4% και 8,9%). Και όταν τη σκυτάλη παίρνει η «Νταντά», η ψαλίδα ανοίγει επικίνδυνα για το πρεστίζ των κοινωνικών σχολιαστών: 16,2 και 21,3% στα νεανικά κοινά, ενώ οι «Δέστε τους» σημείωσαν (12,3% και 14,9%) και οι ΦωτοΜαρία (12,8% και 13,3%). Διόλου ευκαταφρόνητες δεν είναι άλλωστε και οι επιδόσεις των αντεννικών επαναλήψεων, με τα «Λόλα», «Θα βρεις τον δάσκαλό σου», «Κωνσταντίνου και Ελένης» και «Το Καφέ της Χαράς» να φλερτάρουν ασύστολα με το 20%. Φαίνεται ότι οι τηλεθεατές προτιμούν τις κονσέρβες από τα «ολοζώντανα» πάνελ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk