ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤΕΛΛΑΤΟΥ «Κανίβαλοι είναι οι άλλοι»

Περισσότερα από δέκα χρόνια ηΑγγελική Στελλάτουστεγάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και συνεργάζεται για τις παραστάσεις του ή φιλοξενείται για να δείξει τη δική της χοροθεατρική δουλειά, όπως συμβαίνει τώρα με τη νέα της παραγωγή «Καν.ίβ. αλοι». Ο τίτλος και το θέμα της δεν παραπέμπουν παρά στις καθημερινές συμπεριφορές του σύγχρονου ανθρώπου. Μαζί με την ομάδα Υψιλον, η σκηνοθέτις και χορογράφος δούλεψε τους καλοκαιρινούς μήνες και τώρα ήρθε η ώρα του κοινού. Εχουν περάσει οκτώ χρόνια από τότε που διαλύθηκε η Ομάδα Εδάφους και η παρτενέρ και μούσα τουΔημήτρη Παπαϊωάννουσυνεχίζει τον δικό της δρόμο στην τέχνη του χορού και του θεάτρου.

Περισσότερα από δέκα χρόνια ηΑγγελική Στελλάτουστεγάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και συνεργάζεται για τις παραστάσεις του ή φιλοξενείται για να δείξει τη δική της χοροθεατρική δουλειά, όπως συμβαίνει τώρα με τη νέα της παραγωγή «Καν.ίβ.

αλοι». Ο τίτλος και το θέμα της δεν παραπέμπουν παρά στις καθημερινές συμπεριφορές του σύγχρονου ανθρώπου. Μαζί με την ομάδα Υψιλον, η σκηνοθέτις και χορογράφος δούλεψε τους καλοκαιρινούς μήνες και τώρα ήρθε η ώρα του κοινού.

Εχουν περάσει οκτώ χρόνια από τότε που διαλύθηκε η Ομάδα Εδάφους και η παρτενέρ και μούσα τουΔημήτρη Παπαϊωάννουσυνεχίζει τον δικό της δρόμο στην τέχνη του χορού και του θεάτρου. Επιμελείται κινησιολογικά τις παραστάσεις στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.«Εχει φτιάξει ένα πολύ ωραίο και ζεστό σπίτι οΒαγγέλης Θεοδωρόπουλος»λέει η ίδια και επισημαίνει:«Μου χρειάζονται ζεστά περιβάλλοντα για να είμαι.Αν δεν αισθάνομαι άνετα, είναι σαν να αυτοκαταργούμαι.Το θέατρο δίνει στον χορογράφο και στον χορευτή άλλη μια ευκαιρία για δουλειά». Και συνεχίζει:«Αλλωστε και στις δύο αυτές τέχνες το σώμα κυριαρχεί. Βρίσκω ιδιαίτερα γοητευτική την κίνηση των ηθοποιών. Μπορεί να μην είναι τόσο ραφινάτη όσο των χορευτών,αλλά παραπέμπει στην ποίηση της καθημερινότητας».

Και αυτή την ποίηση έχει στο επίκεντρο η νέα δουλειά της. Γιατί «Καν.ίβ.αλοι»;«Γιατί ενώ το θέμα μου ήταν σαφές εξ αρχής,ο τίτλος του μου φαινόταν πολύ σκληρός και οριστικός, απόλυτος. Θα προκαλούσε και άλλη προσμονή στο κοινό.Καθώς μου αρέσουν λοιπόν τα σχήματα των λέξεων,πείραξα το σχήμα και προέκυψε αυτό το “αλοι”, που παραπέμπει στους άλλους, τους κανίβαλους, που δεν είμαστε εμείς».Με κυρίαρχο στοιχείο τους συνήθεις χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, η παράσταση«δεν είναι πολύπλοκη,είναι χωροτακτοποιημένη.Τα πρόσωπα προσπαθούν να απεμπλακούν από τον κανιβαλισμό των χαρακτηρισμών»εξηγείκαι προσθέτει για τον εαυτό της:«Θα ήθελα να αποσυνδέσω το όνομά μου από την Ομάδα Εδάφους. Φαντάζομαι όμως ότι και για μένα ισχύουν κάποιοι χαρακτηρισμοί- θα εί μαι πάντα η Αγγελική της Ομάδας. Οσο κι αν παλέψω να το αλλάξω,δεν νομίζω ότι θα τα καταφέρω.Στην αρχή με πείραζε- ήθελα να αποδείξω ότι είμαι αυτόνομη. Μετά θέλησα να αφήσω το δικό μου,διαφορετικό σημάδι,από εκείνο της Ομάδας». Αν και ξανασυνεργάστηκαν στην Ολυμπιάδα- η Στελλάτου είχε αναλάβει τον συντονισμό της κίνησης των εθελοντών-, οι πορείες τους πια είναι ξεχωριστές και εκείνη δεν επιτρέπει στον εαυτό της κανένα σχόλιο για τον συνοδοιπόρο της από το 1986 ως το 2001.

Μαζί όμως με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου συνέβαλαν στην άνθηση του σύγχρονου χορού στη χώρα μας. Δεν συμφωνεί πλήρως…«Η Ομάδα Εδάφους άνθησε κυρίως,αλλά δεν ξέρω αν συμπαρέσυρε και άλλους.Διότι κάνουν πολλοί Ελληνες καριέρα στο εξωτερικό και κανείς δεν ασχολείται μαζί τους. Στην Ελλάδα μιλάμε για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, τον Κωνσταντίνο Ρήγο και μετά μάλλον σταματάμε. Αν ψάξεις πιο βαθιά, προφανώς και θα βρεις πολλά πράγματα γύρω από τον χορό στην Ελλάδα.Πάνω απ΄ όλα όμως ισχύει η αλήθεια ότι στη χώρα μας δεν αγαπούν τις τέχνες».

Μικροκαμωμένη και εξαιρετικά ευκίνητη, η Αγγελική Στελλάτου αν και πέρασε στη Σχολή Λογιστών στην Πάτρα, δεν άργησε να στραφεί αποκλειστικά στον χορό, φοιτώντας στη σχολή της Ραλλούς Μάνου, στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, στη σχολή της Μαίρης Τσούτη. Τέλος, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη. Μετά την πολυετή εμπειρία της Ομάδας Εδάφους αποφεύγει να δημιουργήσει ή να ενταχθεί σε ομάδες- δεν έχει πια και την αντοχή, όπως ομολογεί. Με την τωρινή παράστασή της νιώθει ιδιαίτερα ευτυχισμένη, γιατί ήταν κάτι που το επιθυμούσε πολύ.«Είναι τόσο ωραίο το συναίσθημα της δημιουργίας. Μοιάζει με κομμάτια από παιδικό παιχνίδιπου,όπως τα ενώνεις,φτιάχνεις κόσμους,ένα σύμπαν». Μετά τη δουλειά της «Καν.ίβ.αλοι», η ίδια θα επανέλθει και στο σανίδι, με την επανάληψη της «Κωλοδουλειάς» τουΓιάννη Μαυριτσάκη. Χωρίς σχέδια για αργότερα, αλλά με σκέψεις και προβληματισμούς πάνω στον χορό και στην τέχνη γενικότερα, η Αγγελική Στελλάτου συνεχίζει τον δρόμο της.

«Καν.ίβ.αλοι» της Αγγελικής Στελλάτου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.Με την ομάδα Υψιλον και τους Παναγιώτη Αργυρόπουλο, Τάσο Καραχάλιο,Σάνια Στριμπάκου,Ειρήνη Τζανετουλάσκου.Παραστάσεις ως τις 27/9. Ωρα έναρξης 21.30.

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk