Το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο λοιμώξεων

ΛΟΝΔΙΝΟ Η περιστασιακά υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αφήνει τον οργανισμό «ευάλωτο» σε λοιμώξεις, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Και αυτό διότι οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ «υποσκάπτουν» το ανοσοποιητικό σύστημα θέτοντας εκτός… λειτουργίας πρωτεΐνες σημαντικές ενάντια στους ιούς και στα βακτήρια. Η προειδοποίηση αυτή, η οποία έρχεται από αμερικανούς επιστήμονες, είναι άκρως σημαντική ιδιαιτέρως αυτή την εποχή όπου η νέα γρίπη «καραδοκεί». Ερευνητές από το Κολέγιο Κτηνιατρικής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μισισιπή στις ΗΠΑ χορήγησαν σε ποντίκια μεγάλες δόσεις αλκοόλ και είδαν ότι ο κίνδυνος λοιμώξεων στα ζώα αυξανόταν για τουλάχιστον 24 ώρες.

Το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο λοιμώξεων | tovima.gr

Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ έστω και περιστασιακά έχει συνδεθεί με προβλήματα μνήμης και νοητικής λειτουργίας. Τώρα η νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «ΒΜC Ιmmunology» και ανήκει στον δρα Στέφεν Προύετ και στους συνεργάτες του, δείχνει το σοβαρό κόστος που έχει μια τέτοια συμπεριφορά και στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα ποντίκια στα οποία δόθηκε νερό με αιθανόλη φάνηκε ότι ήταν ανίκανα να παραγάγουν προφλεγμονώδεις κυτοκίνες, ενώ παράλληλα εμφάνισαν αύξηση στα επίπεδα μιας κυτοκίνης, της ιντερλευκίνης-10 (ΙL10), η οποία λειτουργεί ως «φρένο» του ανοσοποιητικού συστήματος. Η ΙL-10 έχει αντιφλεγμονώδη ρόλο, ωστόσο την ίδια στιγμή μπορεί να μειώσει την αντίσταση του οργανισμού στις λοιμώξεις.

Οι επιστήμονες που διεξήγαγαν τα πειράματα θέλησαν να επιβεβαιώσουν αν τα αποτελέσματα που είχαν δει σε κύτταρα στο εργαστήριο θα επαναλαμβάνονταν και σε ζώα. Η αρχική υπόθεση επιβεβαιώθηκε.

• Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |