Βρέθηκαν απολιθώματα πυγμαίου τυραννοσαύρου

Μια από τις πιο εντυπωσιακές και ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις στον τομέα της παλαιοντολογίας έγινε στην Κίνα, που αποτελεί τα τελευταία χρόνια το επίκεντρο της έρευνας όσον αφορά τους δεινοσαύρους. Εντοπίστηκαν τα απολιθώματα ενός μικροσκοπικού είδος δεινοσαύρου το οποίο μοιάζει με «μινιατούρα» τυραννόσαυρου. Ο πυγμαίος δεινόσαυρος ονομάστηκε Ραπτόρεξ (Raptorex), είχε συνολικό μήκος μόλις τρία μέτρα και βάρος περίπου 60 κιλά. Ο μίνι δεινόσαυρος ζούσε πριν από 125 εκατομμύρια έτη και δεν είχε απλώς ανατομική ομοιότητα με τον τυραννόσαυρο, αλλά και την ίδια μοχθηρότητα αφού, σύμφωνα με τους ειδικούς, ήταν και αυτός το ίδιο φονικός. «Σαγόνια επάνω σε πόδια» είναι η χαρακτηριστική ατάκα των επιστημόνων που τον μελετούν. Μάλιστα οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η ανακάλυψή του αλλάζει τα δεδομένα αφού, όπως φαίνεται, ο Ραπτόρεξ αποτελεί τον χαμένο κρίκο στην εξέλιξη των τυραννοσαύρων. Εως σήμερα οι επιστήμονες θεωρούσαν ότι το διασημότερο είδος δεινοσαύρων ήταν εξέλιξη των αλλοσαύρων, ενός επίσης μεγάλου είδους δεινοσαύρων. Σύμφωνα με τη νέα θεωρία, στη μεγαλύτερη διάρκεια της ζωής τους οι τυραννόσαυροι είχαν πολύ μικρό μέγεθος και μόνο όταν εμφανίστηκαν τα μεγαλύτερα σαρκοβόρα και ιδιαίτερα επιθετικά είδη δεινοσαύρων άρχισε να αναπτύσσεται και τελικά να γίνει κυρίαρχος του πλανήτη ο Τ. Rex.