Καλύτερες οι προοπτικές των ναύλων

Η επιβεβλημένη άσκηση μιας επιθετικής πολιτικής αναφορικά με τις ακυρώσεις και αποσύρσεις πλοίων θα επιτρέψει την εξισορρόπηση της αγοράς και τη διαμόρφωση των ναύλων σε αποδεκτά επίπεδα, μέσα σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, εκτιμά σε μελέτη για την ποντοπόρο ναυτιλία η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ. Ο κλάδος σημείωσε ακραία μεταβλητότητα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο υπό το βάρος της διεθνούς οικονομικής κρίσης, διανύοντας σε διάστημα μόλις έξι μηνών …

Καλύτερες οι προοπτικές των ναύλων | tovima.gr

Η επιβεβλημένη άσκηση μιας επιθετικής πολιτικής αναφορικά με τις ακυρώσεις και αποσύρσεις πλοίων θα επιτρέψει την εξισορρόπηση της αγοράς και τη διαμόρφωση των ναύλων σε αποδεκτά επίπεδα, μέσα σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, εκτιμά σε μελέτη για την ποντοπόρο ναυτιλία η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ.

Ο κλάδος σημείωσε ακραία μεταβλητότητα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο υπό το βάρος της διεθνούς οικονομικής κρίσης, διανύοντας σε διάστημα μόλις έξι μηνών την απόσταση μεταξύ ενός ιστορικoύ υψηλού στις τιμές των σύνθετων ναύλων (Ιούνιος 2008) και ενός χαμηλού 12ετίας (Δεκέμβριος 2008). Οι εξελίξεις αυτές αντανακλούν τόσο την κάμψη της διεθνούς ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες- με εξαίρεση την Κίνα- όσο και την αβεβαιότητα αναφορικά με την επίδραση της εισόδου στην αγορά ενός εξαιρετικά υψηλού αριθμού νεότευκτων πλοίων εξαιτίας του πρωτόγνωρου επιπέδου παραγγελιών κατά την τελευταία διετία, καθώς και τις δυσκολίες χρηματοδότησης λόγω ελλείψεως ρευστότητας στον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Συνολικά πάντως σήμερα οι έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν τον ηγετικό ρόλο τους, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο (αντιπροσωπεύοντας το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας) παρά τον σφοδρό ανταγωνισμό από άλλες χώρες και ιδιαίτερα από την Απω Ανατολή. Επέδειξαν μάλιστα αξιοσημείωτα αντανακλαστικά με το ξέσπασμα της κρίσης, προβαίνοντας σε σημαντικές πωλήσεις παλαιότερων πλοίων πριν από την κατακρήμνιση των τιμών τους, στα τέλη του 2008, ενώ εμφανίζονται- μαζί με τους Κινέζους- ως οι πιο ενεργοί στην εκμετάλλευση αγοραστικών ευκαιριών στην αγορά νεότευκτων πλοίων κατά το α΄ εξάμηνο του 2009.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk