Τα μπουμπούκια της μόδας ανθίζουν στην κρίση

Τι κι αν οι πωλήσεις στα καταστήματα ένδυσης των ΗΠΑ κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του 2,4% τον προηγούμενο μήνα σε σχέση με τον Ιούλιο, το μεγαλύτερο κέρδος από τον περασμένο Φεβρουάριο; Στην επίσημη πασαρέλα της μητρόπολης της μόδας την οποία από 10 ως 17 Σεπτεμβρίου «κατέλαβαν» οι προτάσεις κυρίως αμερικανών σχεδιαστών για την άνοιξη του 2010, «όλα έμοιαζαν να συρρικνώνονται», όπως εύστοχα σημείωσαν κριτικοί έγκυρων εντύπων. Οι φούστες ήταν κοντύτερες, τα υλικά λιγότερο ακριβά και τα σόου μικρότερα.

Τι κι αν οι πωλήσεις στα καταστήματα ένδυσης των ΗΠΑ κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του 2,4% τον προηγούμενο μήνα σε σχέση με τον Ιούλιο, το μεγαλύτερο κέρδος από τον περασμένο Φεβρουάριο; Στην επίσημη πασαρέλα της μητρόπολης της μόδας την οποία από 10 ως 17 Σεπτεμβρίου «κατέλαβαν» οι προτάσεις κυρίως αμερικανών σχεδιαστών για την άνοιξη του 2010, «όλα έμοιαζαν να συρρικνώνονται», όπως εύστοχα σημείωσαν κριτικοί έγκυρων εντύπων. Οι φούστες ήταν κοντύτερες, τα υλικά λιγότερο ακριβά και τα σόου μικρότερα. Πέρυσι, για παράδειγμα, η Καρολίνα Ερέρα είχε παρουσιάσει 43 προτάσεις επί νεοϋρκέζικης πασαρέλας. Εφέτος υπέγραψε 38.

Βέβαια, το γεγονός ότι ήταν λιγότερα δεν σημαίνει ότι ήταν και πιο φτωχά σε δημιουργικότητα τα ρούχα των αμερικανικών επιδείξεων μόδας. Αντιθέτως. «Η δημιουργικότητα ανθίζει όταν οι πόροι περιορίζονται» δήλωσε στους «Νew Υork Τimes» η Σεσίλια Ντιν, εκδότρια του «Visionaire», κατά τη διάρκεια του σόου του οίκου Rodarte. Οπερ και εγένετο: ρούχα που κάλυπταν μια ευρεία γκάμα προτιμήσεων και επιλογών κυριάρχησαν στις εφετινές επιδείξεις μόδας, με μερικές από τις καλύτερες κριτικές να παίρνει η προσωπική σειρά του οίκου Louis Vuitton από τον Μαρκ Τζέικομπς, έναν σχεδιαστή με αξιοσημείωτη επιρροή στην παγκόσμια βιομηχανία της μόδας.

Η συλλογή του ήταν ένας συνδυασμός από φορέματα με πτυχώσεις και απλές βαμβακερές φούστες ή καλοραμμένα κοστούμια με μεταξωτά σορτς και φαρδιές παντελόνες, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν τα τζάκετ, είτε με ναυτικές ρίγες είτε σε μιλιτέρ πράσινο χρώμα.

Εμπνευσμένο από το περιεχόμενο των… γιαπωνέζικων καλαθιών ήταν το σόου της Καρολίνα Ερέρα, η οποία παρ΄ ότι παρουσίασε ποικιλία και ανέδειξε μια πανδαισία ζεστών χρωμάτων, δεν είχε να προτείνει καθημερινές, ευκολοφόρετες προτάσεις. Αμφιλεγόμενες κριτικές πήρε και η συλλογή της προέδρου του Συμβουλίου των Αμερικανών Σχεδιαστών Νταϊάν φον Φίρστενμπεργκ : σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν έδειξε τίποτε το καινούργιο. Η αμερικανίδα σχεδιάστρια επένδυσε και εφέτος στο οικείο λουκ των άνιμαλ πριντ και των ζέρσεϊ φορεμάτων με προσθήκες τις γιρλάντες στα κεφάλια των μοντέλων, τους πολύχρωμους χαλκάδες στα χέρια και τα μεταλλικά παπούτσια-πλατφόρμες.

Στα πριντ επένδυσε για ακόμη μία σεζόν η Νταϊάν φον Φίρστενμπεργκ (RΕUΤΕRS/ΒRΕΝDΑΝ ΜCDΕRΜΙD)

Θ ύμα της επανάληψης- όχι του εαυτού του, αλλά συναδέλφων του- έπεσε και ο Τακούν Πανιτσκούλ, σχεδιαστής που απολαμβάνει την προτίμηση της «πρώτης κυρίας» των ΗΠΑ Μισέλ Ομπάμα. Τα υπερφορτωμένα τοπ του παρέπεμπαν κατευθείαν στη συλλογή που είχε δημιουργήσει το 2002 ο Νικολά Τεσκιέν για τον οίκο Βalenciaga, αποφάνθηκαν οι ειδικοί, ενώ το σχόλιό τους για τον Μάικλ Κορς, που παρουσίασε γυαλιστερά κομμάτια και ένα γενικότερο πνεύμα αισιοδοξίας, ήταν ότι «βουλιάζει».

Τη χαριστική βολή του την έδωσαν τα πριντ στο χρώματα της νύχτας: θεωρήθηκαν πανομοιότυπα με εκείνα του συναδέλφου του Ναρσίσο Ροντρίγκες για την περυσινή σεζόν.

Ευτυχώς, δεν αποδείχθηκαν όλα μαύρα, άραχλα και… μια από τα ίδια. Η Ντόνα Κάραν ανακηρύχθηκε η πλέον σκεπτόμενη σχεδιάστρια, καθώς μπορεί να απευθύνεται στις πελάτισσές της «ως γυναίκα προς γυναίκα». Βασικός άξονας της συλλογής της τα φορέματαμουσελίνες που τύλιγαν αιθέρια το σώμα, ενώ η χρωματική παλέτα της κινήθηκε μεταξύ του γκρι, του μπεζ και του έντονου κόκκινου.

Θρίαμβο σημείωσε επίσης ο Οσκαρ ντε λα Ρέντα .

Απομακρυνόμενος από το γνωστό, υπερπολυτελές λουκ του, παρουσίασε ρούχα πιο σύγχρονα και καθημερινά- από «ρευστά», μαλακά πουλόβερ έως κοκτέιλ φορέματα που αγκαλιάζουν αρμονικά το σώμα.

«Κάνοντας πάρτι με τον Πολ Πουαρέ» ήταν ο τίτλος της κολεξιόν της Βέρα Γουόνγκ, με τις εναλλακτικές προτάσεις της να παραπέμπουν στη δεκαετία του 1920 και στον μυθικό γάλλο σχεδιαστή, ενώ ιδιαίτερα γοητευτική, σούπερ απλή και σικ κρίθηκε η κολεξιόν της Σοφί Τεαλέ, της φιναλίστ του βραβείου του Vogue Fund. Λιτότητα και κομψότητα είναι δύο πράγματα που (πρέπει να) πηγαίνουν αντάμα.

Παρ΄ ότι αισιόδοξη και καλοκαιρινή, η συλλογή του Μάικλ Κορς δεν πήρε καλές κριτικές (ΕΡΑ/ΡΕΤΕR FΟLΕΥ)
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk