«Αερομαχία» Βγενόπουλου – Βασιλάκη

Στην προεκλογική αντιπαράθεση κυβέρνησης και ΠαΣοΚ ενεπλάκη χθες και η επιχειρηματική σύγκρουση μεταξύ των ομίλων Ανδρέα Βγενόπουλου και Θεόδωρου Βασιλάκη, μετά την επίθεση που εξαπέλυσε ο επικεφαλής της ΜΙG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος κατά της Αegean Αirlines με αιχμές ότι ευνοήθηκεαπό το υπουργείο Εξωτερικών για να ξεκινήσει πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη. Οι αερομαχίες των δύο εταιρειών που ξεκίνησαν με φόντο τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο οποίος τελικά ακυρώθηκε, «απογείωσαν» χθες την προεκλογική αντιπαράθεση και επανέφεραν τις οσμές σκανδάλων, καθώς ο κ.

Στην προεκλογική αντιπαράθεση κυβέρνησης και ΠαΣοΚ ενεπλάκη χθες και η επιχειρηματική σύγκρουση μεταξύ των ομίλων Ανδρέα Βγενόπουλου και Θεόδωρου Βασιλάκη, μετά την επίθεση που εξαπέλυσε ο επικεφαλής της ΜΙG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος κατά της Αegean Αirlines με αιχμές ότι ευνοήθηκεαπό το υπουργείο Εξωτερικών για να ξεκινήσει πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη. Οι αερομαχίες των δύο εταιρειών που ξεκίνησαν με φόντο τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο οποίος τελικά ακυρώθηκε, «απογείωσαν» χθες την προεκλογική αντιπαράθεση και επανέφεραν τις οσμές σκανδάλων, καθώς ο κ. Βγενόπουλος έφερε στη δημοσιότητα ένα μνημόνιο κατανόησης που υπογράφτηκε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και αφορούσε πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη και για την οποία η Αegean είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον ενώ προϋπήρχε ρήτρα – όπως κατήγγειλε- ότι τις γραμμές αυτές θα τις εξυπηρετεί η Ολυμπιακή.

Ο κ. Βγενόπουλος διερωτήθηκε πώς η Αegean και ο κ. Βασιλάκης έμαθαν για τον διαγωνισμό, αφού ποτέ δεν προκηρύχθηκε, και είπε: «Μάλλον ο κ. Βασιλάκης θα περνούσε έξω από το υπουργείο Εξωτερικών, θα έστησε αφτί και έτσι θα το έμαθε». Το μνημόνιο, το οποίο έχει χρησιμοποιήσει η Αegean Αirlines, φέρεται σύμφωνα με την καταγγελία να έχουν υπογράψει τρεις εκπρόσωποι του υπουργείου Εξωτερικών και τρία στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με τους αντίστοιχους φορείς της Τουρκίας εν αγνοία του υπουργείου Μεταφορών.

Από την πλευρά του υπουργείου Εξωτερικών επισημαίνεται ότι οι διαβουλεύσεις ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερόμενων αεροπορικών εταιρειών και την ελληνική αντιπροσωπεία πλαισίωναν εκπρόσωποι του υπουργείου, με συμβουλευτικό ρόλο και προκειμένου να αποφευχθούν διατυπώσεις στο υπό διαπραγμάτευση κείμενο μη συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο και άλλες διατάξεις διμερών και πολυμερών συμφωνιών. Επί του τυπικού της υπόθεσης το υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει ότι βάσει της συμφωνίας το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 για κάθε πλευρά και σημειώνει ότι με τον τρόπο αυτόν υπήρξε ανταπόκριση στα αιτήματα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που επιθυμούσαν είτε να αυξήσουν τον αριθμό των δρομολογίων τους είτε να δραστηριοποιηθούν στον χώρο. «Στο σημείο αυτό τελειώνουν η εμπλοκή και οι αρμοδιότητες του υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος, και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων» καταλήγει η ανακοίνωση.

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ν. Σηφουνάκης έκανε λόγο για αποκάλυψη «άλλης μιας κραυγαλέας απάτης της επικεφαλής του υπουργείου Εξωτερικών, που καταρρακώνει θεσμούς και νόμους και ευτελίζει τον υγιή ανταγωνισμό. Επί πέντε και πλέον χρόνιαη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα αδύνατα δυνατά για να απαξιώσει τον εθνικό αερομεταφορέα. Στη Βουλή, τον Δεκέμβριο του 2008, κατά τη συζήτηση κύρωσης της συμφωνίας εκποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καταγγείλαμε, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, πως η απερχόμενη κυβέρνηση διπλασίασε τα χρέη και τα ελλείμματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μεθόδευσε τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρείας και εκχώρησε δολίως σημαντικά slots του εξωτερικού και κερδοφόρες γραμμές».

«Ο λαός γνωρίζει πλέον από την ίδια του την πείρα ότι η “απελευθερωμένη” αγορά αερομεταφορών της ΕΕ που προώθησαν ΠαΣοΚ και ΝΔδεν μπορεί να διασφαλίσει φθηνή, ασφαλή και συχνή μεταφορά σε όλες τις περιοχές της χώρας. Οι μονοπωλιακοί όμιλοι που κυριαρχούν πλέον στις εγχώριες αερομεταφορές απαιτούν νέο πακτωλό κρατικών ενισχύσεων για τη διατήρηση των άγονων γραμμών» σχολιάζει το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρ΄ ότι τίθεται υπέρ της δημόσιας Ολυμπιακής, κάνει λόγο για «“κόλπο γκρόσο” για την επόμενη εκλογική μέρα και την πρόθεση της νέας κυβέρνησης να συμμετάσχει με μειοψηφικό πακέτο στην νέα ιδιωτική ΟΑ». «Η ΜΙG ήδη έχει βρει νέο “αιμοδότη” για να εισρεύσει δημόσιο χρήμα στην ιδιωτική ΟΑ. Εξάλλου το ΠαΣοΚ περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του τη συμμετοχή του σε μεικτά σχήματα στρατηγικού ενδιαφέροντοςκαι έχει δηλώσει ευθαρσώς την ανάγκη και η νέα ιδιωτική ΟΑ να έχει μεικτό σχήμα» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Τι υποστηρίζουν οι εταιρείες για τα δρομολόγια
«Το πάρτι των παράνομων διαγωνισμών τελείωσε» δήλωσε χαρα κτηριστικά ο κ. Α. Βγενόπουλος αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά του ομίλου Βασιλάκη.

Ο επικεφαλής της Μarfin επιτέθηκε με σφοδρότητα κατά της Αegean Αirlines λέγοντας ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δείχνει ότι ενδιαφέρεται μόνο όταν δεν της βγαίνουν οι σχεδιασμοί της. «Οταν προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την Ολυμπιακή, δεν κατήλθε στον διαγωνισμό, αλλά εν συνεχεία, όταν εκδήλωσε ενδιαφέρον η ΜΙG, ξαφνικά άρχισε να ενδιαφέρεται. Το ίδιο συνέβη και με το θέμα των άγονων γραμμών και καλώς ακυρώθηκε ο διαγωνισμός» είπε ο κ. Βγενόπουλος.

Εν τω μεταξύ η Οlympic Αir ανακοίνωσε συνεργασίες με τέσσερις αεροπορικές εταιρείες: την Delta Αirlines, την ΚLΜ, την Εtihad και τη Cyprus Αirways, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Α. Συμιγδαλάς. Ο ίδιος επανέλαβε ότι η επένδυση για τα αεροσκάφη προσεγγίζει το 1,1 δισ. δολάρια, ενώ έχουν προσληφθεί 5.000 άτομα τα οποία κατανέμονται στις τρεις εταιρείες που αποτελούν τον όμιλο: την εταιρεία πτητικού έργου Οlympic Αir, την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης Οlympic Ηandling και την τεχνική βάση Οlympic Εngineering. Από 1ης Οκτωβρίου η Οlympic Αir ανοίγει τα φτερά της διαθέτοντας έναν υπερσύγχρονο στόλο που αποτελείται από 32 αεροσκάφη και εκτελώντας δρομολόγια σε όλον τον κόσμο σε συνεργασία με τις πλέον καταξιωμένες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες.

Ο στόλος της νέας εταιρείας αποτελείται, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, από 16 Αirbus 319 και 320, δέκα Βombardier Q400, πέντε Dash 100 και ένα ΑΤR 42.

Τα 21 αεροπλάνα εξ αυτών θα είναι διαθέσιμα από 1ης Οκτωβρίου, στη διάρκεια του επόμενου μήνα θα προστεθούν ακόμη τέσσερα και τους επόμενους μήνες θα ενταχθούν και τα υπόλοιπα στον στόλο της εταιρείας. Σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές συνεργασίες με τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, με την Delta Αirlines θα συνδέει τη Νέα Υόρκη, με την ΚLΜ- Αir France το Αμστερνταμ και με την Εtihad το Αμπου Ντάμπι και το Γιοχάνεσμπουργκ. Τέλος, η εταιρεία, εκμεταλλευόμενη τα οφέλη της εμπορικής συνεργασίας με την Delta και την Αir France- ΚLΜ, προσβλέπει στην ένταξή της στη συμμαχία Sky Τeam.

Ο όμιλος Βασιλάκη, από την πλευρά του, δεν δέχθηκε προς το παρόν το «γάντι» της μονομαχίας που έριξε ο όμιλος Βγενόπουλου, αρκέστηκε να καλωσορίσει τη νέα Οlympic Αir και την ιδιοκτήτρια εταιρεία της ΜΙG στον χώρο των ελληνικών αερομεταφορών.

Ωστόσο σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι η Αegean Αirlines «έφτασε να πετύχει την ποιότητα, τα μεγέθη, τη σημαντική συμβολή της στην ελληνική οικονομία σε ένα περιβάλλον με συχνά αντίξοες συνθήκες και ανταγωνισμό από πολλούς αερομεταφορείς αλλά κυρίως από την κρατική ΟΑ, η οποία, όπως είναι πλέον γνωστό, επιδοτείτο και κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο».

Επίσης δόθηκαν στη δημοσιότητα η υπουργική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών τής 17.5.2004, υπ΄ αρ. ΑΠ Δ1/Β/19648/1241/17.5.2004 διά της οποίας η Αegean διορίστηκε επίσημα ως δεύτερος ελληνικός αερομεταφορέας (second designated carrier) ώστε να εκτελεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι, παρά τον διορισμό της, δεν υπήρχαν ελεύθερες συχνότητες στη γραμμή λόγω της χρήσης όλων των συχνοτήτων από την Ολυμπιακή. Ωστόσο το 2009 επήλθε συμφωνία μεταξύ της τουρκικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της ελληνικής ΥΠΑ (11-12 Ιουνίου 2009).

«Μετά την υπογραφή της νέας αυτής συμφωνίαςδύο τουρκικές εταιρείες, η Τurkish Αirlines και η Sun Εxpress, προσέθεσαν 13 εβδομαδιαίες συχνότητες στη γραμμή Αθήνα- Κωνσταντινούπολη και Αθήνα- Σμύρνη, ενώ παράλληλα η Αegean προσέθεσε επτά εβδομαδιαίες συχνότητες. Σήμεραυπάρχουν επτά ελεύθερες συχνότητες από την ελληνική μεριά για περαιτέρω δραστηριοποίηση» προσθέτει η εταιρεία.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk