«Ηλεκτροκίνητη» η 63η Εκθεση Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης

Μία, μοναδική και αδιαμφισβήτητη είναι η τάση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που καταγράφεται στην 63η Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης, η οποία ανοίγει σήμερα τις πύλες της για το κοινό: η ηλεκτροκίνηση. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πολλούς λόγους για τους οποίους η «στροφή» του κλάδου προς την «καθαρή» ή την «πράσινη» αυτοκίνηση εμφανίζεται παγκοσμίως ως νομοτελειακή: η οικονομική κρίση και η ανάγκη για φθηνότερη μετακίνηση, τα επικίνδυνα για την παγκόσμια οικονομία …

Μία, μοναδική και αδιαμφισβήτητη είναι η τάση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που καταγράφεται στην 63η Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης, η οποία ανοίγει σήμερα τις πύλες της για το κοινό: η ηλεκτροκίνηση. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πολλούς λόγους για τους οποίους η «στροφή» του κλάδου προς την «καθαρή» ή την «πράσινη» αυτοκίνηση εμφανίζεται παγκοσμίως ως νομοτελειακή: η οικονομική κρίση και η ανάγκη για φθηνότερη μετακίνηση, τα επικίνδυνα για την παγκόσμια οικονομία κερδοσκοπικά παιχνίδια στις διεθνείς αγορές πετρελαίου, η μετά την 11η Σεπτεμβρίου απόφαση(;) της Δύσης να απεξαρτηθεί από το πετρέλαιο της Μέσης Ανατολής, η απομάκρυνση των πετρελαιάδων του Τέξας από την εξουσία στις ΗΠΑ, η ανησυχία της διεθνούς κοινότητας για την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ολα αυτά συμβάλλουν στην επερχόμενη μεγάλη αλλαγή στην οδηγική καθημερινότητά μας. Ο σπουδαιότερος λόγος είναι όμως ένας: η μόδα! Η εν ευρεία εννοία «οικολογία» έχει γίνει της μόδας. Και επειδή τις νέες τάσεις τις καθιερώνουν οι «σταρ», δεν είναι τυχαίο ότι στο Χόλιγουντ τα θηριώδη 4Χ4 αντικαταστάθηκαν με Τoyota Ρrius. Ε, επειδή η Φραγκφούρτη βρίσκεται στη Γερμανία, το μοντέλο που «αστράφτει» στο εφετινό Σαλόνι είναι το ηλεκτροκίνητο Τrabant!

Η εμπορευματοποίηση της ηλεκτροκίνησης των ΙΧ είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο, που υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε νέο αγώνα δρόμου με στόχο τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της λειτουργικότητας του προϊόντος. Οι καταναλωτές είναι πλέον βέβαιο ότι επιθυμούν διακαώς να αντικαταστήσουν το βενζινοκίνητο αυτοκίνητό τους – τουλάχιστον ένα από αυτά που οδηγούν…- με ένα «πράσινο» ηλεκτροκίνητο· το οποίο θα είναι όμως εύκολο στη χρήση και κυρίως «ομογενοποιημένο» (θα έχουν δηλαδή όλα τα μοντέλα τα βασικά χειριστήριά τους σε συγκεκριμένα σημεία: τα φλας αριστερά στην κολόνα του τιμονιού, για παράδειγμα). Θα έχει επίσης αυτονομία ανταγωνιστική προς την αυτονομία των συμβατικών αυτοκινήτων που καίνε υδρογονάνθρακες και θα μπορεί να ανεφοδιάζεται σε πολλούς σταθμούς ηλεκτρικού ρεύματος- όχι μόνο στο οικογενειακό γκαράζ, διότι απλούστατα πολλές οικογένειες καταναλωτών δεν διαθέτουν γκαράζ. Τ έλος, ένα ζήτημα που αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και απομένει να ρυθμιστεί σε πολλές χώρες είναι το ζήτημα της φορολόγησής τους. Διότι θα ήταν αφελές να υποθέσει κανείς ότι σε περίπτωση γενίκευσης της ηλεκτροκίνησης θα δέχονταν οι κυβερνήσεις να στερηθούν τον πακτωλό των εσόδων που εισπράττουν σήμερα από τα τέλη κυκλοφορίας. Στη Φραγκφούρτη ο ανταγωνισμός, λοιπόν, αφορά πλέον την ηλεκτροκίνηση. Η Renault παρουσίασε όχι ένα, ούτε δύο, αλλά τέσσερα ηλεκτροκίνητα οχήματα! Η Daimler ανακοίνωσε ότι ως τα τέλη του έτους θα κυκλοφορήσει στους δρόμους η Μercedes Β-Class F-Cell, το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό της με κυψέλες καυσίμου. Η γερμανική εταιρεία προανήγγειλε επίσης την κατασκευή μιας SLS ΑΜG υψηλών επιδόσεων που θα κινείται αποκλειστικώς με ηλεκτρισμό. Η επίσης γερμανική Volkswagen ανακοίνωσε ότι το 2013 θα κυκλοφορήσει το ηλεκτροκίνητο μοντέλο Ε-UΡ!, το οποίο θα έχει αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων. Η ΒΜW, ακόμη και η πτωχευμένη αμερικανική General Μotors, αποκάλυψαν τα σχέδιά τους σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Ενδιαφέρον εμφάνισε η φημολογία ότι επίκειται συνεργασία Daimler- ΒΜW για να ανταγωνιστούν καλύτερα τη VW, που φέρεται πιο «προχωρημένη» σε ό,τι αφορά την κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων. Αίσθηση στη Φραγκφούρτη προκάλεσε και η Τesla. Πρόκειται για τη μοναδική (προσώρας) αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει και πωλεί αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα. Στελέχη της Τesla παρέδωσαν με ένα σεμνό διαφημιστικό τελετουργικό σε κάποιον γερμανό αγοραστή τα κλειδιά του 700ού αυτοκινήτου που κατασκεύασε η εταιρεία- ένα όμορφο ανοικτό σπορ όχημα χρώματος κυανού.

Ε ν κατακλείδι, στην τραπεζική πρωτεύουσα της ηπειρωτικής Ευρώπης – στη Φραγκφούρτη εδρεύει ως γνωστόν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα – την «παράσταση» κερδίζει τις ημέρες αυτές το Τrabant! Πρόκειται βεβαίως για τη νέα, ηλεκτροκίνητη εκδοχή του θρυλικού αυτοκινήτου από φάιμπεργκλας που κατασκευαζόταν κάποτε στην Ανατολική Γερμανία και το οποίο κυκλοφόρησε και στην Ελλάδα την αλήστου μνήμης εποχή των «εκτάκτων εισφορών» και των άλλων φορολογικών… κολασμών που επιβάλλονταν σε όσους δοκίμαζαν τη χαρά της αυτοκίνησης. Αλησμόνητα έχουν μείνει τα πυκνά σύννεφα καπνού που άφηναν στο πέρασμά τους τα γκρι «Τrabi» («Τραμπάκουλες» τα έλεγαν στην Ελλάδα) με τους μικρούς δίχρονους κινητήρες. Από το 2012 τα νέα Τrabant με τις φωτοβολταϊκές οροφές που θα διαθέτουν θα μοιάζουν με το περίφημο ηλιακό λεωφορείο της Λιλιπούπολης: από την εξάτμισή τους θα σκορπάνε γύρω γύρω ηλιόσπορους να τρώνε τα πουλιά!

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk