Ακυρώθηκαν τρεις αεροπορικοί διαγωνισμοί λόγω των εκλογών

Ακυρώνονται με απόφαση της κυβέρνησης λόγω των εκλογών τρεις αεροπορικοί διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη, για την επιλογή αερομεταφορέων που θα αναλάβουν τις 24 άγονες γραμμές, για τη χορήγηση δικαιωμάτων πτήσεων βάσει ορισμένων διακρατικών συμφωνιών της παλαιάς ΟΑ, καθώς και για την επιλογή φορέων επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 μικρότερα ελληνικά αεροδρόμια. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Μεταφορών, η ακύρωση των διαγωνισμών έγινε λόγω των εκλογών και οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα επαναπροκηρυχθούν μετά την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα κυβέρνηση.

Ακυρώθηκαν τρεις αεροπορικοί  διαγωνισμοί λόγω των εκλογών | tovima.gr

Ακυρώνονται με απόφαση της κυβέρνησης λόγω των εκλογών τρεις αεροπορικοί διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη, για την επιλογή αερομεταφορέων που θα αναλάβουν τις 24 άγονες γραμμές, για τη χορήγηση δικαιωμάτων πτήσεων βάσει ορισμένων διακρατικών συμφωνιών της παλαιάς ΟΑ, καθώς και για την επιλογή φορέων επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 μικρότερα ελληνικά αεροδρόμια.

Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Μεταφορών, η ακύρωση των διαγωνισμών έγινε λόγω των εκλογών και οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα επαναπροκηρυχθούν μετά την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα κυβέρνηση.

Ωστόσο παραμένει άγνωστος ο τρόπος με τον οποίο θα συνεχιστούν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου οι πτήσεις στις άγονες αεροπορικές γραμμές και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Δ. Πλατής ανέφερε ότι τις επόμενες δύο-τρεις ημέρες η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα προβεί σε ανακοινώσεις ώστε να καλυφθούν αυτές οι γραμμές για το επόμενο τουλάχιστον δίμηνο, καθώς η παλαιά Ολυμπιακή που εκτελεί τώρα τις πτήσεις σταματάει να πετά και μπαίνει σε διαδικασία εκκαθάρισης. Πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η ΥΠΑ θα δώσει με απευθείας ανάθεση τις γραμμές στην Οlympic Αir της ΜΙG προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις των υπόλοιπων εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό για τις άγονες επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές.

Νωρίτερα μάλιστα ο πρόεδρος της Αegean Αirlines κ. Θ. Βασιλάκης με επιστολή του προς το υπουργείο Μεταφορών και την ΥΠΑ προτείνει- σε περίπτωση που δεν μπορούσε να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ως το τέλος Σεπτεμβρίου λόγω των βουλευτικών εκλογών- να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των πτήσεων στις άγονες γραμμές από τον στόλο της εταιρείας, μαζί με τους λοιπούς αερομεταφορείς που συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία.

Ο κ. Βασιλάκης σημειώνει ότι σύμφωνα με τις βασικές αρχές της κοινοτικής νομοθεσίας για την προστασία του αεροπορικού έργου και ειδικότερα βάσει της παρ. 12β του άρθρου 16 του ΕΚ 1008/2008 η ΥΠΑ οφείλει να διασφαλίσει ότι «η επιλογή πραγματοποιείται μεταξύ κοινοτικών αερομεταφορέων σύμφωνα με τις αρχές της διαφάνειας και τη μη εισαγωγής διακρίσεων».

Τέλος, μεταξύ άλλων, ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι η Αegean Αirlines μπορεί να αναλάβει οποιοδήποτε μέρος του έργου των γραμμών, στις οποίες η ελληνική κυβέρνηση έχει επιβάλει υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, προτείνοντας συνάμα συμβολικό αντιστάθμισμα, ήτοι το 50% του αντισταθμίσματος που καταβάλλεται σήμερα στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εκτέλεση αντίστοιχων γραμμών.

Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των διεκδικητών συγκαταλέγονται οι Οlympic Αir, Αegean Αirlines, Ηellas Jet, Αthens Αirways, Sky Εxpress και Αstra Αirlines.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk