ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Τέλος στα δωρεάν γεύματα

Σούσι στις 35.000 πόδια, παγωτό Cherry Garcia σε αεροπορική θέση μέσης κατηγορίας, ποικιλία γαλλικών τυριών με αποξηραμένα βερίκοκκα στο γνωστό «τρόλεϊ» των αεροπορικών σνακς είναι μερικές από τις ιδέες που επεξεργάζονται τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών ώστε να αναβαθμίσουν την ποιότητα των γευμάτων που προσφέρουν στους επιβάτες. Ολα αυτά με την ελπίδα ότι οι επιβάτες θα συνηθίσουν πλέον στην ιδέα να πληρώνουν για τα γεύματα που καταναλώνουν εν πτήσει, υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα αξίζουν.

Σούσι στις 35.000 πόδια, παγωτό Cherry Garcia σε αεροπορική θέση μέσης κατηγορίας, ποικιλία γαλλικών τυριών με αποξηραμένα βερίκοκκα στο γνωστό «τρόλεϊ» των αεροπορικών σνακς είναι μερικές από τις ιδέες που επεξεργάζονται τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών ώστε να αναβαθμίσουν την ποιότητα των γευμάτων που προσφέρουν στους επιβάτες. Ολα αυτά με την ελπίδα ότι οι επιβάτες θα συνηθίσουν πλέον στην ιδέα να πληρώνουν για τα γεύματα που καταναλώνουν εν πτήσει, υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα αξίζουν.

Τα δωρεάν γεύματα έχουν σταματήσει πλέον στις πτήσεις της απλής ή τουριστικής θέσης στα αεροπορικά ταξίδια εσωτερικού στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, στο πλαίσιο των ενεργειών για περιορισμό του κόστους των πτήσεων, εδώ και αρκετά χρόνια. Η κίνηση αυτή είχε αποτέλεσμα οι επιβάτες να επανέλθουν στη γνωστή συνήθεια να φέρνουν μαζί τους το φαγητό στο αεροπλάνο. Τα γεύματα κατά παραγγελίαν ποτέ δεν είχαν τη σχεδιαζόμενη αποδοχή και έτσι οι αεροπορικές εταιρείες ξεκίνησαν διάφορες προσπάθειες προκειμένου να μην πετάνε τα αδιάθετα- και συνεπώς αλλοιωμένα- γεύματα.

Πολλές από αυτές δοκίμασαν να πωλούν έτοιμα κουτιά με σνακς με μεγάλη διάρκεια ζωής. Αυτό όμως δεν έγινε αποδεκτό καθώς το συγκεκριμένο προϊόν ήταν πτωχό σε διατροφική αξία αλλά και διόλου ελκυστικό. Οι αεροπορικές εταιρείες λοιπόν βρίσκονται στη διαδικασία να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα και να κάνουν περισσότερο ελκυστικά τα κατά παραγγελίαν γεύματα, με στόχο η επί μέρους επιχείρηση «εστιατόριο τουριστικής θέσης» να γίνει κερδοφόρα.

Ετσι, τα διόλου πρωτότυπα φθηνά σάντουιτς με ζαμπόν ή γαλοπούλα δίνουν τη θέση τους σε πιο ελκυστικές γεύσεις, πιο φρέσκες και πολλές φορές επώνυμες- με ποιότητα βεβαίως παρόμοια με αυτήν που απολαμβάνουν οι επιβάτες της μπίζνες ή της πρώτης θέσης. Μερικοί ακόμη τολμούν να χαρακτηρίσουν τη νέα αυτή τακτική των αεροπορικών εταιρειών ως haute cuisine στα περίπου δέκα χιλιόμετρα πάνω από τη θάλασσα. Για παράδειγμα, η αμερικανική εταιρεία Delta Αir Lines προσέλαβε τον σεφ των σελέμπριτι Τοντ Ινγκλις για να δημιουργεί τα φαγητά. Ενδεικτικά, στην ποικιλία περιλαμβάνεται σάντουιτς με ελαφρύ «γύρο» από κοτόπουλο, βούτυρο από αμύγδαλα και μαρμελάδα σταφύλι. Ακόμη, οι επιβάτες στην τιμή των 2 δολαρίων (1,4 ευρώ) θα μπορούν να απολαμβάνουν το διάσημο στις ΗΠΑ αλλά και καθ΄ ημάς παγωτό της Βen & Jerry, που θα προστεθεί ως επιδόρπιο σε πολλές πτήσεις. Ακόμη, η Delta τολμά να σερβίρει αντί 6 δολαρίων (περίπου 4,2 ευρώ) ένα κρύο πιάτο το οποίο θα περιλαμβάνει καπνιστό τυρί γκούντα, Χαβάρτι και Ντέρμπι τυριά μαζί με σταφύλι, καρπούς λευκής καρυάς και αποξηραμένα βερίκοκκα. Η ανταγωνίστρια United Αirlines ξόδευε περί τα 100 εκατ. δολάρια ετησίως για τα δωρεάν γεύματα των επιβατών. Σήμερα ξοδεύει 20 εκατ. δολάρια και εισπράττει επίσης 20 εκατ. δολάρια. Για να ξεφύγει λοιπόν από το break even και να αρχίσει να παράγει κέρδη από το φαγητό, από εφέτος το καλοκαίρι υιοθέτησε ένα μενού επί πληρωμή, με είδη όπως: μεσογειακή σαλάτα, σάντουιτς με ντομάτα, μοτσαρέλα και βασιλικό, αλλά και επιδόρπια με γιαούρτι. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, οι πωλήσεις φαγητού σε ορισμένα δρομολόγια διπλασιάστηκαν. Βεβαίως υπάρχει και το τέχνασμα της ΕasyJet, της οποίας το ζεστό σάντουιτς που προσφέρεται για πρωινό γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Ο λόγος απλός: η μυρωδιά ενός ζεστού σάντουιτς πάντα προκαλεί τους επιβάτες να το αγοράσουν.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk