ΑΤΖΕΝΤΑ

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

Αμπελοφιλοσοφίες Γκρίνσπαν Είναι φαίνεται αλήθεια πως όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος «το φιλοσοφεί», που λένε. Ιδιαίτερα αν είχε την ευκαιρία να περάσει τη ζωή του παίζοντας σαξόφωνο στα τζαζ κλαμπ της Νέας Υόρκης και αντ΄ αυτού προτίμησε να ζει σε αποστειρωμένα και παγερά γραφεία γκρίζων ουρανοξυστών. Απόμαχος πλέον, ο άλλοτε «γκουρού» των διεθνών αγορών- πολλοί του καταλογίζουν ευθύνες για την κουλτούρα των φουσκών, που επικράτησε τα χρόνια του νεοφιλελευθερισμού- Αλαν …

Αμπελοφιλοσοφίες Γκρίνσπαν Είναι φαίνεται αλήθεια πως όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος «το φιλοσοφεί», που λένε. Ιδιαίτερα αν είχε την ευκαιρία να περάσει τη ζωή του παίζοντας σαξόφωνο στα τζαζ κλαμπ της Νέας Υόρκης και αντ΄ αυτού προτίμησε να ζει σε αποστειρωμένα και παγερά γραφεία γκρίζων ουρανοξυστών. Απόμαχος πλέον, ο άλλοτε «γκουρού» των διεθνών αγορών- πολλοί του καταλογίζουν ευθύνες για την κουλτούρα των φουσκών, που επικράτησε τα χρόνια του νεοφιλελευθερισμού- Αλαν Γκρίνσπαν (φωτογραφία), απεφάνθη ξαφνικά ότι οι κρίσεις είναι συνυφασμένες με την «ανθρώπινη φύση»! «Οταν πηγαίνουν επί μακρόν τα πράγματα καλά, ο άνθρωπος θεωρεί ότι θα πηγαίνουν καλά για πάντα», είπε ο πρώην πρόεδρος της Fed. Συν τω χρόνω ίσως ανακαλύψει επίσης ότι «όλα εδώ πληρώνονται».

Ο πρόεδρος της GΜ Εurope Καρλ-Πέτερ Φόρστερ (δεξιά) και ο επικεφαλής του Συμβουλίου Απασχόλησης της Οpel Κλάους Φραντς σφίγγουν τα χέρια μετά τον τερματισμό της πολύμηνης αβεβαιότητας για τους 50.000 εργαζομένους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Ρωσοκαναδοί ελέγχουν την Οpel «Εκλεισε» την περασμένη Πέμπτη η πώληση από την General Μotors πλειοψηφικού μεριδίου (55%) της Οpel στην κοινοπραξία της καναδικής Μagna Ιnternational και της ρωσικής τράπεζας Sberbank αντί 1,5 δισ. ευρώ. Η GΜ θα διατηρήσει μερίδιο 35% της γερμανικής θυγατρικής της και θα συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα σε συνεργασία με την Οpel. Το υπόλοιπο 10% της αυτοκινητοβιομηχανίας θα περιέλθει υπό τον έλεγχο των εργαζομένων. Πρόκειται για την ευτυχή κατάληξη ενός επιχειρηματικού θρίλερ με σοβαρές κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις στη Γερμανία. Γι΄ αυτό και η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ έσπευσε να χαιρετίσει τη «λύση της εκκρεμότητας Οpel» και να την εκμεταλλευθεί εν όψει των εκλογών της 27ης Σεπτεμβρίου.

Αμετανόητος ο Ακερμαν Εκκληση να έχουν καθολική και διακρατική ισχύ οι προς θέσπισιν κανόνες αμοιβών των τραπεζικών στελεχών, κι αυτό προκειμένου τα μέτρα να μην καταλήξουν σε έναν «πόλεμο για τα ταλέντα», απηύθυνε μιλώντας σε διεθνές τραπεζικό συνέδριο στη Φραγκφούρτη ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Βank Γιόζεφ Ακερμαν. «Διαφορετικάο κίνδυνος μετανάστευσης των μεγαλύτερων τραπεζικών ταλέντων σε χώρες με καλύτερες πολιτικές αμοιβών θα αποβεί καταστρεπτικός για τον κλάδο, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον τομέα της διαχείρισης κινδύνων», δήλωσε ο γερμανός τραπεζίτης. Ο ίδιος ο Ακερμαν υποχρεώθηκε σε μείωση κατά 90% των αποδοχών του το 2008, καθώς η Deutsche Βank εμφάνισε ετήσιες ζημιές για πρώτη φορά έπειτα από τουλάχιστον 50 έτη.

Δεν καταναλώνουν ούτε οι Αμερικανοί Τα στοιχεία που ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη η αμερικανική κεντρική τράπεζα αφορούν τον Ιούλιο και έδειξαν ότι οι Αμερικανοί έχουν μειώσει τον δανεισμό τους κατά 10% σε ετήσια βάσηκατά 21,6 δισ. δολάρια, για την ακρίβεια. Πρόκειται για τον έκτο κατά σειρά μήνα περιορισμού των ιδιωτικών πιστώσεων στις ΗΠΑ. Εξέλιξη που ερμηνεύεται ως ένδειξη καταναλωτικής συγκράτησης στις ΗΠΑ- και υπήρξε παροιμιώδης η καταναλωτική βουλιμία των Αμερικανών…άρα και αργού ρυθμού ανάκαμψης της αμερικανικής οικονομίας. Την ίδια ημέρα πάντως έρευνα της «Washington Ρost» κατέληγε στο συμπέρασμα ότι «όσο κι αν δεν αρέσει σε μερικούς, η ανάκαμψη θα εξαρτηθεί από την απόφαση των εχόντων και κατεχόντων να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν είδη πολυτελείας».

Ηochtief και στα Τίρανα Τη νέα πτέρυγα του αεροδρομίου «Μητέρα Τερέζα» των Τιράνων εγκαινίασε την περασμένη Τετάρτη ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2005 και έφερε εις πέρας γερμανοαμερικανική κοινοπραξία με επικεφαλής την Ηochtief ΑirΡort. Ο νέος αεροσταθμός θα αυξήσει τη δυνατότητα υποδοχής επισκεπτών στο Διεθνές Αεροδρόμιο των Τιράνων κατά 40%-50%στους 1,5-1,8 εκατ. επιβάτες ετησίως. Και θα αυξήσει θεαματικά τις αεροπορικές συνδέσεις της κάποτε πλέον απομονωμένης χώρας της Ευρώπης με τον υπόλοιπο κόσμο- μέχρι στιγμής 14 αεροπορικές εταιρείες πραγματοποιούν 31 απευθείας πτήσεις στα Τίρανα.

Γαλλογερμανικό ειδύλλιο στη Βρετανία Η γερμανική Deutsche Τelekom, μεγαλομέτοχος του ΟΤΕ, και η γαλλική France Τelecom σχεδιάζουν τη συγχώνευση των θυγατρικών εταιρειών τους που παρέχουν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στη Βρετανία. Ο λόγος για την Τ-Μobile (της Deutsche Τelekom) και την Οrange, της France Τelecom.

Στόχος της «κολεγιάς» των τηλεπικοινωνιακών κολοσσών είναι η δημιουργία ενός ισχυρού παίκτη που θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τον ανταγωνισμό στην προσοδοφόρο αγορά της Βρετανίας.

Παρουσιάζοντας χθες τα σχέδιά τους, οι δύο συνεταίροι δήλωσαν ότι προγραμματίζουν την ολοκλήρωση της συμφωνίας ως το τέλος Οκτωβρίου και φιλοδοξούν να αποσπάσουν την έγκριση των αντιμονοπωλιακών Αρχών ως τα μέσα του 2010. Το ενδεχόμενο συνένωσης των δύο εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ανησυχεί ήδη τις εταιρείες Ο2 και Vodafone, οι οποίες κυριαρχούν στη βρετανική αγορά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk