ΠΡΟΣΩΠΟ

ΜΠΑΡΜΠΡΑ ΣΤΡΑΪΣΑΝΤ Το «αστείο κορίτσι» επιστρέφει

Δεν υπάρχει άλλη περίπτωση: Η Μπάρμπρα Στράισαντέτσι θέλει να την αποκαλούν- είτε κινείται βάσει απολύτως οργανωμένου σχεδίου είτε αφήνει τον παρορμητισμό της ελεύθερο να κινήσει τα νήματα της εξαιρετικά επιτυχημένης καριέρας της. Πώς αλλιώς να εξηγηθούν τα συνεχή μπρος- πίσω στην καριέρα της και ταυτόχρονα η ολοένα αυξανόμενη επιτυχία της; Εκεί που ανακοινώνει ότι δεν πρόκειται να ξαναβγεί στον δρόμο για συναυλίες, την επομένη διοργανώνει νέα μεγάλη περιοδεία της οποίας τα εισιτήρια εξαντλούνται σε χρόνο ρεκόρ παρά το σταθερό υψηλό κόστος τους.

Δεν υπάρχει άλλη περίπτωση: Η Μπάρμπρα Στράισαντέτσι θέλει να την αποκαλούν- είτε κινείται βάσει απολύτως οργανωμένου σχεδίου είτε αφήνει τον παρορμητισμό της ελεύθερο να κινήσει τα νήματα της εξαιρετικά επιτυχημένης καριέρας της. Πώς αλλιώς να εξηγηθούν τα συνεχή μπρος- πίσω στην καριέρα της και ταυτόχρονα η ολοένα αυξανόμενη επιτυχία της; Εκεί που ανακοινώνει ότι δεν πρόκειται να ξαναβγεί στον δρόμο για συναυλίες, την επομένη διοργανώνει νέα μεγάλη περιοδεία της οποίας τα εισιτήρια εξαντλούνται σε χρόνο ρεκόρ παρά το σταθερό υψηλό κόστος τους. Την ίδια στιγμή κυκλοφορεί άκρως ενδιαφέροντα άλμπουμ μέσα στη δεκαετία που διανύουμε, όπως ήταν τα «Μovie Αlbum» και «Guilty Ρleasures», ενώ φυσικά δεν ξέχασε λεπτό την πολιτική της υπόσταση επιτιθέμενη συνεχώς στην κυβέρνηση Μπους, συχνά χρησιμοποιώντας πολύ σκληρό λόγο.

Στα τέλη του μήνα κυκλοφορεί το νέο, 63ο άλμπουμ του ζωντανού θρύλου του αμερικανικού θεάματος με τον τίτλο «Love Ιs Τhe Αnswer» και είναι ίσως η πρώτη φορά ύστερα από αρκετά χρόνια που αξίζει να αναφερθούμε σε αυτό περισσότερο απ΄ ό,τι συνήθως. Ισως γιατί δεν αφήνεται, όπως κάνει τις περισσότερες φορές, στα χέρια κάποιου ικανού παραγωγού προκειμένου να δώσει μορφή αυτός στο όραμά της, αλλά συνεργάζεται με μία από τις πιο ταλαντούχες μουσικούς και τραγουδίστριες της τελευταίας δεκαετίας, την Καναδή Νταϊάνα Κραλ, ώστε να ακουστεί όσο πιο ουσιαστική και σύγχρονη γίνεται. Αντλώντας λοιπόν το υλικό της από το γνωστό «μεγάλο αμερικανικό ρεπερτόριο» και με τη βοήθεια του μίνιμαλ ήχου της Κραλ, καταφέρνει σε ηλικία 67 ετών να μας προσφέρει μια διαφορετική ερμηνεία, που βασίζεται περισσότερο στην τεχνική και λιγότερο στον εντυπωσιασμό που εκπέμπει η «μεγάλη» φωνή της. Θυμάται τηΣίρλεϊ Χορνστο «Ηere΄s Τo Life», τονΦρανκ Σινάτραστο «Ιn Τhe Wee Small Ηours», τονΖακ Μπρελ στο «Ιf Υou Go Αway», την ανεπανάληπτη επιτυχία τουΤζερόμ Κερν «Smoke Gets Ιn Υour Εyes» και τον Λέοναρντ Μπερνστάινστο «Some Οther Τime» από το μιούζικαλ «Οn Τhe Τown» του 1944.

Την ακούμε στο «Ιf Υou Go Αway», ένα τραγούδι που έχουν ερμηνεύσει εξαιρετικά πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες, να κρατάει μεγάλες παύσεις ώστε να αναδειχθούν οι στίχοι, και κυρίως την ακούμε με μια ωριμότητα που δεν παραπέμπει στην ηλικία της, αλλά στα δεκάδες χρόνια που ξόδεψε μέσα στα στούντιο ηχογράφησης. Αυτή ήταν ανέκαθεν και η γοητεία της Μπάρμπρα Στράισαντ, ότι δηλαδή είχε την ικανότητα να ελίσσεται και να αλλάζει μέσα στα χρόνια. Από τα μιούζικαλ των πρώτων ημερών, στις πιο ευαίσθητες συνθέσεις των «Τhe Way We Were» και «Εvergreen» και από εκεί στην αεράτη ντίσκο του «Guilty» με τονΜπάρι Γκιμπτων Βee Gees, γνώριζε πάντα άριστα πώς να μεταμορφώνει τη φωνή της σε απόλυτο εργαλείο κερδίζοντας διαφορετικές γενιές θαυμαστών. Η κρεμώδης φωνή, με τα στρογγυλά σύμφωνα, τα καθαρά αγγλικά ως και την τελευταία λέξη που έχει ερμηνεύσει ήταν, θα λέγαμε, όλα αυτά τα χρόνια τα βασικά συστατικά που την μετέτρεψαν στην πιο επιτυχημένη τραγουδίστρια όλων των εποχών. Από την άλλη, ήξερε πάντα να αυτοσαρκάζεται επί σκηνής- ώστε ακόμη και αυτή η θρυλική μύτη της να περάσει ως ατού -, όπου όσοι την έχουν δει κάνουν λόγο για μια μοναδική εμπειρία. Και βεβαίως, και το σημαντικότερο, η Μπάρμπρα Στράισαντ πάντοτε είχε ως αρχή της να χαρίζει στο κοινό της ένα ολόκληρο πακέτο υπηρεσιών: εξαιρετική τραγουδίστρια, ικανότατη σκηνοθέτις και έξυπνη ως προς τις επιλογές της ηθοποιός. Τι άλλο μπορεί να ζητήσει κανείς;

Το ταλέντο της μεταξύ σοβαρού και αστείου δείχνει να εκτιμά και η ίδια. Στο πολύ ενδιαφέρον CD της «Τimeless- Live Ιn Concert», το οποίο ηχογραφήθηκε στην αλλαγή του μιλένιουμ, λέει με τον μοναδικό της τρόπο, σχετικά με το τραγούδι των τίτλων της ταινίας «Αλφι» του 1965: «Βρισκόμουν σε ένα ταξί καθ΄ οδόν για το στούντιο,όταν ακούω αυτό το κομμάτι και σκέφτομαι “τι ωραίο τραγούδι, πώς και δεν το έχω ηχογραφήσει…”. Φθάνοντας στο στούντιο τηλεφώνησα στον σταθμό και ρώτησα “ποιο ήταν αυτό το κορίτσι που το τραγουδούσε;” και μου λένε “μα είναι η Μπάρμπρα Στράισαντ”».

Το νέο άλμπουμ της Μπάρμπρα Στράισαντ με τίτλο «Love Ιs The Αnswer» κυκλοφορεί στις 29 Σεπτεμβρίου. Η διάσημη τραγουδίστρια μιλάει για το νέο της άλμπουμ- και όχι μόνο
\344 Αυτό το άλμπουμ προέκυψε όταν η Νταϊάνα (σ.σ.: Κραλ) ήλθε να με δει στην τελευταία συναυλία μου στη Νέα Υόρκη. Κάθησε δίπλα στονΑλαν Μπέργκμαν, ο οποίος τής είπε«πάντα ήθελα η Μπάρμπρα να κάνει ένα τζαζ άλμπουμ».Και η Νταϊάνα αμέσως του απάντησε«θα της κάνω την παραγωγή εγώ», το οποίο μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρον, αφού τελευταία συμμετέχω αρκετά στις παραγωγές των άλμπουμ μου.Πάντα θαύμαζα άλλωστε τη μουσική της αλλά και τον τρόπο ερμηνείας της.

> Το «Spring Can Really Ηang You Up Τhe Μost» είναι ένα τραγούδι που άκουσα για πρώτη φορά στη ζωή μου σε ένα night club,στη δεύτερη δουλειά μου έξω από τη Νέα Υόρκη, όταν ήμουν δεκαοχτώ ετών,στο Crystal Ρalace στο Σεντ Λούις. Είναι αλήθεια είναι ότι είχα ξεχάσει ότι το είχα ηχογραφήσει το 1967 με τονΡέι Ελις. \344 Το «Smoke Gets Ιn Your Εyes» είναι ένα από εκείνα τα τραγούδια που έχω ακούσει χιλιάδες φορές και ποτέ πραγματικά δεν κατάλαβα ώσπου να το τραγουδήσω απλά με το κουαρτέτο της και στη συνέχεια οΤζον Μέντελνα του δώσει αυτή την υπέροχη ενορχήστρωση.Ελπίζω και ο κόσμος να το ακούσει με ένα ανάλογο συναίσθημα.

\344 Η μεγάλη διαφορά των ηχογραφήσεων σήμερα σε σχέση με τη δεκαετία του ΄60 είναι ότι τότε φτιάχναμε ένα άλμπουμ μέσα σε τρεις ημέρες.Τέσσερα τραγούδια την ημέρα,δώδεκα τραγούδια σύνολο και αυτό ήταν.Σήμερα είναι τόσο πολλά και διαφορετικά αυτά που μπορεί να συμβούν σε μια ηχογράφηση ώστε τελικώς τα πράγματα μπορεί να γίνουν κατά μία έννοια πιο δύσκολα.Αυτό το άλμπουμ όμως είναι μια πολύ καλή αντανάκλαση της φιλοσοφίας που έχω για τη ζωή,που, άσχετα από τα πάνω και τα κάτω που ζούμε,είναι μαγική και είναι μοναδικό το προνόμιο που έχει κάποιος όντας ζωντανός. \344 Το «Ιf You Go Away» είναι ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια που έγραψε οΖακ Μπρελ. Το λάτρεψα τόσο πολύ τη δεκαετία του ΄60 ώστε θυμάμαι να πηγαίνω αεροπορικώς στη Μασσαλία προκειμένου να τον ακούσω να το τραγουδά ο ίδιος.Και θυμάμαι ότι,όταν τελικώς δεν το έκανε, η απογοήτευσή μου ήταν πολύ μεγάλη. \344 Μου είπαν προσφάτως ότι είμαι η γυναίκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη μουσική βιομηχανία και πραγματικά δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό.Συνηθίζω να ξεχνώ αυτό που είμαι για να μην επαναπαύομαι στις δάφνες μου.Συνεχίζω να φτιάχνω δίσκους και ελπίζω πάντα για το καλύτερο, δηλαδή να τραγουδώ όλα τα τραγούδια που ήθελα στη ζωή μου.

\344 Το «Ιn Τhe Wee Small Ηours» είναι ένα τραγούδι που έπαιζα στις συναυλίες μου παλαιότερα αλλά ποτέ δεν το ηχογράφησα γιατί ήταν άμεσα συνδεδεμένο με τον Φρανκ Σινάτραπου το είχε τραγουδήσει υπέροχα. Αποφάσισα όμως να το κάνω και,ούτως ή άλλως,η Νταϊάνα παίζει ένα πολύ όμορφο σόλο στο πιάνο στη μέση του κομματιού.

\344 Το «Μake Someone Ηappy» ήταν μία ακόμη πρόταση της Νταϊάνα, ένα τραγούδι από το μιούζικαλ «Do-Re-Μi» και το οποίο προσφάτως είχα ερμηνεύσει σε εκδήλωση για τονΟμπάμαπροτού γίνει πρόεδρος,όπου άλλαξα μερικούς στίχους για χάρη του,όπου σε ένα σημείο λέω«αυτός είναι ο τρόπος να το κάνεις»και πολύ μού άρεσε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk