»lifestory»

Ελαμψαν μαζί, γέρασαν διαφορετικά

Και οι δύο γεννήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1934. Στις 20 του μηνός στη Ρώμη ηΣοφία Λόρεν, στις 28 στο Παρίσι ηΜπριζίτ Μπαρντό. Και οι δύο αποτέλεσαν κινηματογραφικούς θρύλους της δεκαετίας του 1960 και έγιναν η επιτομή του στυλ του έθνους τους: το γαλλικό ξανθό σύμβολο του σεξ με τη φυσική θηλυκότητα που άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο στην έννοια του αισθησιασμού και η ιταλίδα καλλονή με τις γενναιόδωρες διαστάσεις, το μεσογειακό ταμπεραμέντο και το καυτό γκλάμουρ. Καθώς ετοιμάζονται να κλείσουν τα 75 τους χρόνια, οι δύο γυναίκες, τις οποίες φαινομενικά ενώνουν τόσο πολλά, έχουν ωστόσο μιαν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία ζωής.

Και οι δύο γεννήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1934. Στις 20 του μηνός στη Ρώμη ηΣοφία Λόρεν, στις 28 στο Παρίσι ηΜπριζίτ Μπαρντό. Και οι δύο αποτέλεσαν κινηματογραφικούς θρύλους της δεκαετίας του 1960 και έγιναν η επιτομή του στυλ του έθνους τους: το γαλλικό ξανθό σύμβολο του σεξ με τη φυσική θηλυκότητα που άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο στην έννοια του αισθησιασμού και η ιταλίδα καλλονή με τις γενναιόδωρες διαστάσεις, το μεσογειακό ταμπεραμέντο και το καυτό γκλάμουρ. Καθώς ετοιμάζονται να κλείσουν τα 75 τους χρόνια, οι δύο γυναίκες, τις οποίες φαινομενικά ενώνουν τόσο πολλά, έχουν ωστόσο μιαν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία ζωής. Επέλεξαν έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο να γεράσουν.

Οταν η Σοφία Λόρεν έκλεινε τα 72 της χρόνια, προ τριετίας, επέλεξε να γιορτάσει την επέτειο αποτολμώντας να ποζάρει ημίγυμνη για το ημερολόγιο της Ρirelli πλαισιωμένη από δεσποινίδες που είχαν λιγότερα από τα μισά της χρόνια, φορώντας ένα μεταξωτό νεγκλιζέ και αποπνέοντας μιαν ερωτική ανεμελιά. Την ίδια χρονιά η Μπριζίτ Μπαρντό φωτογραφήθηκε καθ΄ οδόν προς μια συνάντηση με τον τότε υπουργό ΕσωτερικώνΝικολά Σαρκοζίμε θέμα τις βιαιότητες που διαπράττονταν στον Καναδά με θύματα τις φώκες. Ηταν ντυμένη στα μαύρα, κρατούσε δεκανίκι λόγω προβλήματος στον γοφό της και, σύμφωνα με τα ταμπλόιντ, το μέικ-απ δύσκολα μπορούσε να καλύψει το διπλοσάγονό της, ενώ μια ατίθαση, γκρίζα τούφα ξεπεταγόταν από τα αχτένιστα μαλλιά της.

Και όμως ήταν μια εποχή, εκεί γύρω στο 1962, που το ξανθό σύμβολο του σεξ, η πρωταγωνίστρια στο «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα» (1956), έδωσε την αφορμή στη θηλυκή φωνή του υπαρξισμούΣιμόν ντε Μποβουάρνα γράψει ότι«η Μπαρντό είναι τόσο σημαντική ως εξαγώγιμοπροϊόν(σ.σ.: της Γαλλίας)όσο τα αυτοκίνητα Ρενό». Η επιρροή της ωστόσο πήγε ένα βήμα παραπέρα. Η θρυλική Μπε-Μπε δεν ήταν απλώς άλλη μία ξανθιά γατούλα, αλλά η γυναίκα που δεν χρειαζόταν να απολογηθεί για τη σεξουαλικότητά της. Ηταν, όπως τόσα άλλα πράγματα πάνω της, κάτι εντελώς φυσικό.

ΟΤζέιμς Χάιμαν, ο οποίος φιλοξενεί στην γκαλερί του μια έκθεση 75 vintage φωτογραφιών της Μπαρντό με την ευκαιρία των 75ων γενεθλίων της, δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα «Τhe Οbserver» ότι η εικόνα της Μπαρντό με τους τέσσερις γάμους στην προσωπική της ζωή ήταν εντελώς αντίθετη με την εικόνα της κλασικής σταρ που έπλασε η βιομηχανία του θεάματος:«Ηταν αυθόρμητη, περπατούσε ξυπόλυτη, δεν χτένιζε τα μαλλιά της, δεν έβαζε μέικαπ,φορούσε “φλατ” μπαλαρίνες επειδή είχε θητεία στον χορό». Κάπως έτσι απλά, αβίαστα και χωρίς παρεμβάσεις στο έργο του, άφησε τον χρόνο να κυλήσει πάνω της.

Μετά την εμφάνισή της σε περισσότερες από πενήντα ταινίες, η Μπριζίτ Μπαρντό ανακοίνωσε ότι αποσύρεται σε ηλικία 40 ετών. Τη μισή ζωή της αποτέλεσε κινηματογραφικό είδωλο.

Την άλλη μισή αποφάσισε να την αφιερώσει στα δικαιώματα των ζώων. Και όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν χρειάζεται να είναι κανείς όμορφος για να προστατεύει τα αδέσποτα. Η Μπριζίτ Μπαρντό έγινε χορτοφάγος, γύρισε την πλάτη της στις πλαστικές, δημιούργησε το ίδρυμα που φέρει το όνομά της για την προστασία των ζώων και άφησε τις ρυτίδες της αλλά και τις ανησυχίες της να θεριέψουν. Από το 1997 έχει καταδικαστεί πέντε φορές επειδή υποδαύλισε, όπως ελέχθη, ρατσιστική εχθρότητα με σχόλια που έκανε για τον «εξισλαμισμό της Γαλλίας».

Σε αντίθεση με την Μπριζίτ Μπαρντό, η Σοφία Λόρεν ήταν πάντα πολύ προσεκτική με την εικόνα που έβγαζε προς τα έξω. Το 1979, όταν οΜάικλ Γουίνερσκηνοθετούσε τη Σοφία Λόρεν στην ταινία «Firepower», τον πήρε τηλέφωνο για να τον ενημερώσει:«Υπάρχουν (σ.σ.: στο «ΡarisΜatch»)δέκα σελίδες δικές μου να κάνω μπάνιο τόπλες στην Αντίγκουα. Πιστεύεις ότι πρέπει να τους μηνύσω;». Εκείνος με τη σειρά του τη ρώτησε:«Λοιπόν, Σοφία, πώς δείχνουν τα στήθη σου;».Και όταν η Λόρεν τού απάντησε«Πολύ ωραία», ο Γουίνερ απεφάνθη:«Τότε σε αυτή την περίπτωση στείλ΄ τους ευχαριστήριο σημείωμα».

Η Λόρεν καλλιεργούσε πάντα το προφίλ που ήθελε να δείχνει για τον εαυτό της. Ακόμη και σήμερα«είναι απολύτως συμφιλιωμένη με την ιδέα ότι παραμένει ελκυστική και σέξι ως μια μεγαλύτερη γυναίκα και δείχνει υπέροχη»αναφέρει οΝτένις Νόθνταρφτ , επιμελητής του Μουσείου Μόδας και Υφάσματος του Λονδίνου. Η αλήθεια είναι ότι η Σοφία Λόρεν δεν έπαψε ποτέ να είναι σταρ. Συνεχίζει να εργάζεται ως ηθοποιός και εφέτος συμμετέχει στο μιούζικαλ «Νine» μαζί με τονΝτάνιελ Ντέι-Λούις. Εχει μάλιστα δηλώσει ότι η σιλουέτα της είναι αποτέλεσμα καθημερινής δίαιτας με ζυμαρικά.«Ο,τι βλέπετε το οφείλω στο σπαγκέτι»έχει πει. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μιαν αληθινή επαγγελματία που γνωρίζει καλά ότι για να συνεχίσει να κάνει τη δουλειά της πρέπει να δείχνει όμορφη. Και αυτό επιχειρεί με τη βοήθεια της επιστήμης, των επιλογών και της ιδιοσυγκρασίας της.

Τόσο η μια όσο και η άλλη επιλογή ωστόσο είναι αξιοθαύμαστες. Η Μπαρντό αποκήρυξε τη ζωή που είχε ως νεαρότερη γυναίκα. Η Λόρεν δεν την εγκατέλειψε ποτέ. Δύο γυναίκες με δρόμους που συναντήθηκαν σε ένα σημείο και χώρισαν σε αντίστροφες πορείες στη συνέχεια. Στα 75 τους χρόνια χαράσσουν τους δικούς τους κανόνες. Και αυτό ίσως είναι σήμερα το μόνο που τις ενώνει.

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk