Τα κινεζικά σχολικά είδη κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά

Πόλεμος τιμών έχει ξεσπάσει στα σχολικά είδη. Το σχολικό κουδούνι χτύπησε χθες για την εφετινή χρονιά και, εκτός από τα παιδιά, οι εταιρείες που σχετίζονται με την αγορά σχολικών ειδών άρχισαν το τρέξιμο με σκοπό να διεκδικήσουν μερίδια από το ποσό των 80 εκατ. ευρώ;;; του κλάδου. Βιβλιοπωλεία, σουπερμάρκετ, αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών, εισαγωγείς και κατασκευαστές σχολικών ειδών βρίσκονται σε εγρήγορση, καθώς αυτή την περίοδο πραγματοποιείται περίπου το 70% του συνολικού ετήσιου τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς που περιλαμβάνει τσάντες, κασετίνες, μολύβια, τετράδια, χαρτιά κ.

Τα κινεζικά σχολικά είδη κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά | tovima.gr

Πόλεμος τιμών έχει ξεσπάσει στα σχολικά είδη. Το σχολικό κουδούνι χτύπησε χθες για την εφετινή χρονιά και, εκτός από τα παιδιά, οι εταιρείες που σχετίζονται με την αγορά σχολικών ειδών άρχισαν το τρέξιμο με σκοπό να διεκδικήσουν μερίδια από το ποσό των 80 εκατ. ευρώ;;; του κλάδου. Βιβλιοπωλεία, σουπερμάρκετ, αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών, εισαγωγείς και κατασκευαστές σχολικών ειδών βρίσκονται σε εγρήγορση, καθώς αυτή την περίοδο πραγματοποιείται περίπου το 70% του συνολικού ετήσιου τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς που περιλαμβάνει τσάντες, κασετίνες, μολύβια, τετράδια, χαρτιά κ.ά. Οι γονείς πρέπει να καταβάλουν από 30 ως και περισσότερα από 100 ευρώ για να αγοράσουν τον βασικό σχολικό εξοπλισμό για κάθε παιδί, ανάλογα με την επωνυμία του προϊόντος, χωρίς να υπολογίζονται τα βιβλία και τα υπόλοιπα έξοδα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Η μεγάλη διείσδυση των φθηνών κινεζικών προϊόντων είχε ως αποτέλεσμα τον αφανισμό των ελληνικών παραγωγικών εταιρειών σχολικών ειδών, οι οποίες έβαλαν λουκέτο, καθώς δεν μπόρεσαν να αντέξουν τον έντονο ανταγωνισμό. Στον κλάδο της κατασκευής χαρτικών και σχολικών ειδών έχουν παραμείνει λιγότερες από πέντε ελληνικές εταιρείες, ενώ στον κλάδο της σχολικής τσάντας οι ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις επέλεξαν τη λύση της εισαγωγής.

Σχετικά με τις τιμές των σχολικών ειδών, υπήρχαν εντάσεις και διαφωνίες για το αν αυξήθηκαν ή όχι, με τους εκπροσώπους της αγοράς να ισχυρίζονται ότι τα περισσότερα προϊόντα διατήρησαν τις ίδιες τιμές, ενώ μόνο τα προϊόντα μάρκετινγκ σημείωσαν άνοδο, αλλά όπως αναφέρει ο κ. Θ.Πυλαρινός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας καταστημάτων Κου-Κου, αυτό το στοιχείο δεν καθορίζει την κίνηση του εμπορίου.

Οπως προσθέτει ο ίδιος, η κρίση έχει επηρεάσει τους καταστηματάρχες, οι οποίοι λειτουργούν με προσφορές, οι οποίες φαίνεται ότι αποδίδουν. Ο αντιπρόεδρος του ομίλου Jumbo και πρόεδρος της Ενωσης Κατασκευαστών Παιχνιδιών κ. Ευ. Παπαευαγγέλου ισχυρίζεται ότι εφέτος δεν έχει γίνει καμία ανατίμηση στη συντριπτική πλειονότητα των σχολικών ειδών.

Π άντως ο νομάρχης Πειραιά ο κ. Γ. Μίχας υποστηρίζει ότι τα σχολικά είδη εμφανίζουν μεγάλες αυξήσεις συγκριτικά με πέρυσι, όπως διαπιστώνεται από έρευνα που έκαναν οι ελεγκτές της νομαρχίας. Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει ότι οι τιμές των επώνυμων σχολικών ειδών είναι μειωμένες κατά 2%-4,5% σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, το πακέτο σχολικών ειδών φθάνει τα 48,07 ευρώ για το νηπιαγωγείο, τα 61,97 ευρώ για το δημοτικό και τα 64,78 ευρώ για το γυμνάσιο και το λύκειο. Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γ. Βλάχος, «η αγορά σχολικών ειδών παρουσιάζει μεγάλο εύρος τιμών, ανάλογα με την προέλευση και το είδος». Σε ερώτηση σχετικά με την αγορά σχολικών στον Πειραιά, τα οποία παρουσιάζουν ανατιμήσεις, ο κ. Βλάχος είπε: «Η Νομαρχία Πειραιά δεν συνεργάστηκε με το υπουργείο Ανάπτυξης όπως όλες οι άλλες νομαρχίες,καθώς δεν μας έδωσε τιμοληψίες».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk