Υψώνουν εμπόδια στην Cosco

Με νέες κινητοποιήσεις, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, απειλούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά ζητώντας από τα πολιτικά κόμματα να συμφωνήσουν στο πάγωμα της διαδικασίας εισόδου της Cosco στο κοντέινερ τέρμιναλ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που έχει ορισθεί για την 1η Οκτωβρίου 2009, τρεις μόλις ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Το γεγονός ότι κανένα από τα δύο μεγάλα πολιτικά κόμματα της χώρας δεν έχει ανταποκριθεί προς το παρόν στην πρόταση της Ομοσπονδίας Μονίμων …

Με νέες κινητοποιήσεις, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, απειλούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά ζητώντας από τα πολιτικά κόμματα να συμφωνήσουν στο πάγωμα της διαδικασίας εισόδου της Cosco στο κοντέινερ τέρμιναλ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που έχει ορισθεί για την 1η Οκτωβρίου 2009, τρεις μόλις ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές.

Το γεγονός ότι κανένα από τα δύο μεγάλα πολιτικά κόμματα της χώρας δεν έχει ανταποκριθεί προς το παρόν στην πρόταση της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας προκαλεί προβληματισμούς στις τάξεις των λιμενεργατών, αφού ακόμη και το ΠαΣοΚ, όπως όλα δείχνουν, πέραν της γνωστής ως τώρα ρητορικής, δεν προτίθεται να προκαλέσει πρόβλημα στην έλευση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Το μήνυμα αυτό ως φαίνεται το έχει λάβει η πλευρά των λιμενεργατών η οποία ανέμενε άλλου είδους στάση εκ μέρους του ΠαΣοΚ και για τον λόγο αυτόν αποφάσισε να πάρει τα πράγματα στα χέρια της απειλώντας με κινητοποιήσεις, βάζοντας εκ νέου το λιμάνι σε περιπέτειες αφού οι χρήστες των υπηρεσιών έσπευσαν χθες να τονίσουν ότι η αγορά δεν αντέχει και νέες κινητοποιήσεις οι οποίες αν σημειωθούν θα οδηγήσουν σε οριστική κατάρρευση το εμπορικό λιμάνι.

Την ίδια ώρα η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς εμφανίζεται έτοιμη να υποστηρίξει τη διαδικασία της παραχώρησης, ενώ αρκετοί παρατηρητές της λιμενικής αγοράς εκτιμούν ότι εν τέλει θα πρυτανεύσει η κοινή λογική που λέει ότι μια πιθανή εμπλοκή στη διαδικασία της παραχώρησης θα έχει ολέθρια αποτελέσματα στις σχέσεις των δύο χωρών, Ελλάδας και Κίνας, μια εξέλιξη που ουδείς θέλει να σκέφτεται αυτή τη στιγμή τόσο στο ΠαΣοΚ όσο και στη Νέα Δημοκρατία.

Κατά τη γνώμη των εργαζομένων, που ως φαίνεται αυτή τη χρονική στιγμή είναι μόνοι τους, το πάγωμα της διαδικασία επιβάλλεται διότι: * Εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης του διαγωνισμού.

* Βρίσκεται υπό εξέταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η καταγγελία τους για την παροχή φορολογικών ελαφρύνσεων.

* Ως τώρα όλες οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης έχουν ταχθεί κατά της παραχώρησης (!).

Επίσης, επικαλούνται και λόγους νομιμότητας όσον αφορά την υπηρεσιακή μεταβολή της παραχώρησης περίπου 600 εργαζομένων του ΟΛΠ στην Cosco εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αν και οι απόψεις διίστανται για το πόσοι τελικά από τους εργαζομένους του ΟΛΠ εμπλέκονται στην παραχώρηση.

Η διοίκηση του ΟΛΠ από την πλευρά της επισημαίνει ότι δεν υπάρχει τρόπος για να σταματήσει η παραχώρηση την οποία ψήφισε και κατακύρωσε το ελληνικό κοινοβούλιο. Η Cosco έχει επιπλέον καταθέσει στον οργανισμό εγγυητική επιστολή 50 εκατ. ευρώ.

Οπως όλα δείχνουν, η προετοιμασία της έλευσης της Cosco στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά έχει αρχίσει εδώ και πολύ καιρό και τα πραγματικά ερωτηματικά αναφορικά με την παραχώρηση αυτή δεν αφορούν το κατά πόσο το ένα κόμμα ή το άλλο θα συναινέσουν ή όχι στη διαδικασία, αλλά το κατά πόσο o ΟΛΠ θα καταφέρει να διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση από το ένα καθεστώς στο άλλο.

Στη πραγματικότητα αυτή την περίοδο τα στελέχη της Cosco δεν πρόκειται να έχουν άμεση επαφή με τους εργαζομένους του ΟΛΠ καθώς θα διανύσουμε ένα χρονικό διάστημα ενημέρωσης και προσαρμογής. Τα πραγματικά προβλήματα θα υπάρξουν, αν υπάρξουν, μετά τη μεταβατική περίοδο όταν οι εργαζόμενοι της Cosco θα κατέβουν στο τέρμιναλ να παραλάβουν την προβλήτα 2. Ως τότε όμως υπάρχει ένα εύλογο χρονικό διάστημα στη διάρκεια του οποίου εκτιμάται ότι όλες οι πλευρές θα έχουν αντιληφθεί τη νέα πραγματικότητα.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk