Επενδυτικό κεφάλαιο €1,2 δισ. για ενίσχυση της γαλλικής ναυτιλίας

Τη δημιουργία ενός επενδυτικού κεφαλαίου ύψους 1,2 δισ. ευρώ το οποίο προορίζεται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία της μελετά η γαλλική κυβέρνηση. Στόχος αυτού του κεφαλαίου θα είναι να λειτουργήσει ως εγγύηση προς τις τράπεζες για τα δάνεια που έχουν χορηγηθεί προς τις γαλλικές ναυτιλιακές εταιρείες ή τον ναυτιλιακό κλάδο εν γένει ώστε να μην ανακοπεί η ανάπτυξη του κλάδου εξαιτίας της απροθυμίας των τραπεζών να στηρίξουν δάνεια που έχουν ήδη χορηγήσει ή να συζητήσουν νέες χρηματοδοτήσεις.

Επενδυτικό κεφάλαιο  €1,2 δισ. για ενίσχυση  της γαλλικής ναυτιλίας | tovima.gr

Τη δημιουργία ενός επενδυτικού κεφαλαίου ύψους 1,2 δισ. ευρώ το οποίο προορίζεται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία της μελετά η γαλλική κυβέρνηση. Στόχος αυτού του κεφαλαίου θα είναι να λειτουργήσει ως εγγύηση προς τις τράπεζες για τα δάνεια που έχουν χορηγηθεί προς τις γαλλικές ναυτιλιακές εταιρείες ή τον ναυτιλιακό κλάδο εν γένει ώστε να μην ανακοπεί η ανάπτυξη του κλάδου εξαιτίας της απροθυμίας των τραπεζών να στηρίξουν δάνεια που έχουν ήδη χορηγήσει ή να συζητήσουν νέες χρηματοδοτήσεις.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, αυτό το κεφάλαιο δεν είναι περιοριστικό ως προς το τελικό ύψος του, αφού αναφορές από την πλευρά της γαλλικής κυβέρνησης κάνουν λόγο για 1,2 δισ. ευρώ τουλάχιστον. Ο πρόεδρος της Ενωσης Γάλλων Εφοπλιστών κ. Κριστιάν Γκαρίν σχολιάζοντας την προοπτική δημιουργίας ενός τέτοιου κεφαλαίου ανέφερε στην αγγλική ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyds List» ότι «το θέμα ήδη συζητείται με υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη» και θεωρεί ότι «έχει πλέον ανοίξει επίσημα ο διάλογος για τη δημιουργία αυτού του κεφαλαίου». Ωστόσο ο κ. Γκαρίν δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι αυτό που δεν πρέπει να ξεχνά κανείς είναι πως πρόκειται για μια συζήτηση μεταξύ εφοπλιστών και κράτους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την ικανότητα του κράτους να αποφασίζει και να ενεργεί αν όχι με τον ίδιο, με έναν έστω παρόμοιο τρόπο με τον οποίο αποφασίζει και κινείται η ναυτιλιακή βιομηχανία. «Είμαστε» είπε «στο αρχικό στάδιο και ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για έναν διάλογο με το Δημόσιο. Αυτό σημαίνει πως ναι μεν ο διάλογος είναι πλέον επίσημος,είναι όμως σε πολύ πρώιμο στάδιο για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα».

Η απόφαση πάντως ισχυρών κρατών της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπως η Γαλλία να εξετάσουν τη δυνατότητα έμμεσης πριμοδότησης των ναυτιλιών τους μέσω της δημιουργίας τέτοιων κεφαλαίων προκαλεί ήδη ένα πλήθος ερωτήματα για το τι θα συμβεί στην ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία αν το παράδειγμα της Γαλλίας ακολουθήσουν και άλλα ισχυρά ευρωπαϊκά κράτη, όπως η Γερμανία ή η Ιταλία.

Στην περίπτωση της Ελλάδας ένα τέτοιο μοντέλο ενίσχυσης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων προς το παρόν δεν έχει τεθεί ως ενδεχόμενο. Οι κινήσεις των Γάλλων όμως και όποιων άλλων ακολουθήσουν αυτό το γαλλικό μοντέλο είναι βέβαιον ότι προκαλούν μείζον ανταγωνιστικό έλλειμμα που αργά ή γρήγορα θα χτυπήσει και την πόρτα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Δεδομένου ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπει, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, την ύπαρξη τέτοιων σεναρίων επί ελληνικού εδάφους, το μόνο που απομένει, αναφέρει ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γ. Γράτσος, είναι «ένα μοντέλο ανάπτυξης της ναυτιλίας με φαντασία και τόλμη». Ο κ. Γράτσος υπενθύμισε ότι διαχρονικά το χρηματοπιστωτικό σύστημα έχει στηρίξει και στηρίζει δραστηριότητες στον ναυτιλιακό τομέα, αλλά στην παρούσα φάση απαιτείται κάτι που θα προσδώσει δυναμική ούτως ώστε να μην απειληθεί εκ νέου η μονίμως ευρισκόμενη υπό απειλή από τον ανταγωνισμό τεχνογνωσία στα ναυτιλιακά πράγματα. Επανέλαβε, τέλος, ότι «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες», για να τονίσει ότι «το θέμα είναι αυτές οι ευκαιρίες να αξιοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή και με την κατάλληλη υποστήριξη».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk