Τη μείωση κόστους πέτυχαν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων εν μέσω ύφεσης

Περισσότερα από τα δύο τρίτα των παγκόσμιων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων (ΚΠ) αναφέρουν ότι πέτυχαν τη μείωση κόστους που είχαν θέσει ως στόχο κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Σύμφωνα με την έρευνα της Εrnst & Υoung «Ευκαιρίες σε αντίξοους καιρούς» (Οpportunity in Αdversity) που δημοσιεύτηκε, οι εταιρείες ΚΠ διαβλέπουν επίσης μεγαλύτερες ευκαιρίες για περαιτέρω μείωση του κόστους σε σύγκριση με τις εταιρείες των άλλων κλάδων, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την αλυσίδα προμηθειών, με το 62% να προβλέπει πρόσθετα κέρδη έναντι 48% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους.

Περισσότερα από τα δύο τρίτα των παγκόσμιων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων (ΚΠ) αναφέρουν ότι πέτυχαν τη μείωση κόστους που είχαν θέσει ως στόχο κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Σύμφωνα με την έρευνα της Εrnst & Υoung «Ευκαιρίες σε αντίξοους καιρούς» (Οpportunity in Αdversity) που δημοσιεύτηκε, οι εταιρείες ΚΠ διαβλέπουν επίσης μεγαλύτερες ευκαιρίες για περαιτέρω μείωση του κόστους σε σύγκριση με τις εταιρείες των άλλων κλάδων, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την αλυσίδα προμηθειών, με το 62% να προβλέπει πρόσθετα κέρδη έναντι 48% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους. Η έρευνα που διεξήχθη σε επίπεδο μελών διοικητικών συμβουλίων αποκαλύπτει ότι ο κλάδος ΚΠ έχει διαγράψει καλύτερη πορεία σε σχέση με πολλούς άλλους κλάδους κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Παρ΄ ότι η επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης δημιουργεί σκληρές προκλήσεις για τις εταιρείες ΚΠ, πολλές έχουν επιδείξει εξαιρετική ανταπόκριση στους τομείς τιμολόγησης, διαχείρισης κόστους, αλυσίδας προμηθειών, διαχείρισης πελατών και κεφαλαίων κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσουν ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις τους.

Ο κ. Ηoward Μartin, επικεφαλής του κλάδου καταναλωτικών αγαθών στην Εrnst & Υoung παγκοσμίως, δήλωσε ότι «συνολικά, οι εταιρείες ΚΠ επέζησαν της ύφεσης με σχετικά ικανοποιητικά αποτελέσματα.Αυτό οφείλεται εν μέρει στη φυσική ανθεκτικότητα που επιδεικνύει σημαντικό τμήμα του κλάδου στην οικονομική ύφεση. Αντικατοπτρίζει επίσης την ικανότητα αυτών των εταιρειών να εφαρμόζουν γρηγορότερα και πιο αποφασιστικά πολλές πρωτοβουλίες βελτίωσης της απόδοσης, οι οποίες βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη προτού “χτυπήσει” η ύφεση».

Η διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης αποτέλεσε βασικό τομέα εστίασης. Το ογδόντα τοις εκατό των ερωτηθέντων από εταιρείες ΚΠ προέβη σε εκ των άνω αναθεώρηση της υφιστάμενης διαχείρισης διαθεσίμων και ταμειακών ροών, σε σύγκριση με το 73% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους. Οι εταιρείες ΚΠ έχουν επιδείξει συνέπεια και προσοχή σε θέματα βελτίωσης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της αλυσίδας προμηθειών και των λειτουργιών τους. Εντούτοις, το 62% των εταιρειών ΚΠ που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν επίσης ότι το έργο τους απέχει παρασάγγας από την ολοκλήρωσή του και εξετάζουν ήδη περαιτέρω ευκαιρίες μείωσης κόστους για τους επόμενους 12 μήνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα σχέδια δράσης των εταιρειών ΚΠ συμπεριλαμβάνουν τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να βγουν από την ύφεση πιο ενισχυμένες από τους ανταγωνιστές τους και, ειδικότερα, την επιτάχυνση του χρόνου διάθεσης στην αγορά (56%) και την επέκταση της παρουσίας τους στις αναδυόμενες αγορές- όχι μόνο στις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Ινδία, αλλά και σε λιγότερο εδραιωμένες αγορές της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής (41%). «Μόλις η παγκόσμια οικονομία εξέλθει από την ύφεση, οι εταιρείες ΚΠ που είναι καλύτερα προετοιμασμένες να αυξήσουν τους όγκους τους σε παγκόσμια κλίμακα θα ανακηρυχθούν, αναμφισβήτητα, νικητές του κλάδου. Πράγματι, οι εταιρείες αυτές θα χρησιμοποιήσουν τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες δρώντας καιροσκοπικά, ώστε να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές, ευέλικτες και σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση, προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις ευνοϊκές συνθήκες, μόλις αυτές επιστρέψουν» δηλώνει ο Μartin.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk