Τα «Σκαθάρια» της ποπ εισβάλλουν ξανά

Σαράντα έτη συμπληρώνονται εφέτος από την κυκλοφορία του προτελευταίου και ενός από τα σημαντικότερα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν στα οκτώ χρόνια δισκογραφικής παρουσίας τους οι Μπιτλς, του περίφημου «Αbbey Road». Και τα δύο εναπομείναντα «Σκαθάρια» αποφάσισαν να το γιορτάσουν δεόντως επανακυκλοφορώντας ολόκληρο τον κατάλογό τους, από το 1964 ως το 1970. Συγκεκριμένα, το μοναδικό συγκρότημα που δεν έχει ρίξει ποτέ τις τιμές των CD του (εν είδει προσφοράς) επιχειρεί σήμερα μια λυσσαλέα επίθεση στην αγορά με την επανέκδοση των 13 στούντιο άλμπουμ του αλλά και των δύο συλλογών «Ρast Μasters Vol.

Σαράντα έτη συμπληρώνονται εφέτος από την κυκλοφορία του προτελευταίου και ενός από τα σημαντικότερα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν στα οκτώ χρόνια δισκογραφικής παρουσίας τους οι Μπιτλς, του περίφημου «Αbbey Road». Και τα δύο εναπομείναντα «Σκαθάρια» αποφάσισαν να το γιορτάσουν δεόντως επανακυκλοφορώντας ολόκληρο τον κατάλογό τους, από το 1964 ως το 1970. Συγκεκριμένα, το μοναδικό συγκρότημα που δεν έχει ρίξει ποτέ τις τιμές των CD του (εν είδει προσφοράς) επιχειρεί σήμερα μια λυσσαλέα επίθεση στην αγορά με την επανέκδοση των 13 στούντιο άλμπουμ του αλλά και των δύο συλλογών «Ρast Μasters Vol. Ι and ΙΙ»- σε νέα μορφή διπλού άλμπουμ- που συνοδεύονται από τα αυθεντικά καλύμματά τους, βιβλιαράκια με νέες, αναλυτικές σημειώσεις, καθώς και σπάνιο φωτογραφικό υλικό.

Για περιορισμένο χρονικό διάστημα κάθε CD θα περιέχει και ένα μικρό, σχετιζόμενο με τη δημιουργία του, ντοκυμαντέρ. Το ενδιαφέρον με αυτά τα ντοκυμαντέρ, τα οποία σκηνοθέτησε ο Μπομπ Σμίτον, είναι ότι περιέχουν αρχειακό υλικό, σπάνιες φωτογραφίες και συζητήσεις μεταξύ των μελών που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας. Τέλος, επίσης σήμερα κυκλοφορεί το πολυαναμενόμενο videogame «Τhe Βeatles: Rock Βand», το οποίο αναμένεται να δώσει νέα πνοή στη δημοφιλία του συγκροτήματος, ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές. Ακολουθεί μια παρουσίαση των 13 δίσκων που επανεκδίδονται, οι οποίοι καθόρισαν την πορεία των Μπιτλς αλλά και ολόκληρης της ποπ μουσικής όπως την ξέρουμε.

1963 «ΡLΕΑSΕ ΡLΕΑSΕ ΜΕ»
Το πρώτο άλμπουμ μακράς διαρκείας των Μπιτλς κυκλοφόρησε βιαστικά από την Ρarlophone στις 22 Μαρτίου 1963, αφού έπρεπε να συνοδέψει την τεράστια επιτυχία του ομώνυμου τραγουδιού τους- ήταν το δεύτερο σινγκλ του συγκροτήματος και η πρώτη Νο 1 επιτυχία τους στα βρετανικά τσαρτς. Τα δέκα από τα 14 τραγούδια του άλμπουμ ηχογραφήθηκαν μέσα σε μία ημέρα- ένας συνδυασμός αγαπημένων διασκευών τους και συνθέσεων του διδύμου Λένον- Μακ Κάρτνεϊ. Μπήκε στα τσαρτς τον Μάιο και έμεινε στην κορυφή για εβδομάδες.

1963 «WΙΤΗ ΤΗΕ ΒΕΑΤLΕS»
Ακόμη περισσότερα τραγούδια του διδύμου αλλά και το συνθετικό ντεμπούτο του Τζορτζ Χάρισον. Αυτή τη φορά οι ηχογραφήσεις διήρκεσαν περισσότερες ημέρες και πραγματοποιήθηκαν ανάμεσα σε τηλεοπτικές εμφανίσεις και στην πρώτη περιοδεία τους στη Σουηδία. Κάπου εκεί ξεκίνησε και το φαινόμενο της «Βeatlemania», που μάλλον διαρκεί ως σήμερα.

1964 «Α ΗΑRD DΑΥ΄S ΝΙGΗΤ»
Κυκλοφόρησε στις 10 Ιουλίου 1964 και ήταν το τρίτο άλμπουμ των Μπιτλς μέσα σε 18 μήνες. Βγήκε στην αγορά ταυτόχρονα με την ομώνυμη ταινία της οποίας αποτέλεσε το σάουντρακ, με την προσθήκη έξι νέων τραγουδιών. Ηταν η πρώτη φορά που όλα τα τραγούδια είχαν γραφτεί αποκλειστικά από τον Τζον και τον Πολ.

1964 «ΒΕΑΤLΕS FΟR SΑLΕ»
Είκοσι μία εβδομάδες αργότερα κυκλοφόρησε το τέταρτο άλμπουμ, ηχογραφημένο μέσα σε μία εβδομάδα. Περιείχε τραγούδια όπως τα «Νo Reply», «Εight Days Α Week» και «Εverybody΄s Τrying Τo Βe Μy Βaby»- και φυσικά καρφώθηκε στο Νο 1. 1965 «ΗΕLΡ!»
Ενα νέο τραγούδι, το «Τicket Τo Ride», κυκλοφόρησε στις 9 Απριλίου 1965. Ακολούθησε μια σειρά τηλεοπτικών εμφανίσεων ως τον Αύγουστο, οπότε κυκλοφόρησε το άλμπουμ. Οπως συνέβη με το «Ηard Day΄s Νight», και εδώ η μία πλευρά περιείχε τα τραγούδια της ομώνυμης ταινίας και η άλλη νέες συνθέσεις. Στο εξώφυλλο τα τέσσερα Σκαθάρια κάνουν σήματα με τα χέρια, χωρίς όμως να σχηματίζουν τη λέξη «help».

1965 «RUΒΒΕR SΟUL»
Μόλις είχαν επιστρέψει από μια θριαμβευτική περιοδεία σε Καναδά και ΗΠΑ- με την πολυσυζητημένη εμφάνισή τους στο Shea Stadium της Νέας Υόρκης. Το άλμπουμ περιέχει το αριστουργηματικό τραγούδι «Νorwegian Wood», που φανερώνει και το ενδιαφέρον του Τζορτζ Χάρισον για την ινδική μουσική και κουλτούρα με τη χρήση του σιτάρ. 1966 «RΕVΟLVΕR»
Σε αυτή τη φάση της καριέρας τους έπρεπε να αποδείξουν ότι μπορούν να γράψουν πολύ σοβαρότερα κομμάτια- εκείνα που θα έχτιζαν τον μύθο τους. Ετσι τον Αύγουστο το 1966 παρουσίασαν το «Revolver». Περιείχε μεταξύ άλλων τα «Τaxman», «Εleanor Rigby», «Τomorrow Never Knows» και «Υellow Submarine», μη αφήνοντας περιθώρια αμφισβήτησης από κανέναν.

1967 «SGΤ. ΡΕΡΡΕR΄S LΟΝΕLΥ ΗΕΑRΤS CLUΒ ΒΑΝD»
Σύμφωνα με τις περισσότερες λίστες, ένα από τα πέντε καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών. Στο στούντιο δοκιμάστηκαν σχεδόν τα πάντα. Οι δρόμοι που άνοιξαν για τη σύγχρονη μουσική είναι ακόμη και σήμερα δύσκολο να αξιολογηθούν απολύτως. Ενα άλμπουμ που πρέπει να περιλαμβάνει κάθε ροκ δισκοθήκη που σέβεται τον εαυτό της.

1967 «ΜΑGΙCΑL ΜΥSΤΕRΥ ΤΟUR»
Συλλογή που περιείχε νέα τραγούδια και αρκετά παλιότερα. Αποτέλεσε το σάουντρακ της ομώνυμης τηλεοπτικής ταινίας που επιμελήθηκε το συγκρότημα στο ΒΒC τα Χριστούγεννα του 1967.

1968 «ΤΗΕ ΒΕΑΤLΕS» («ΤΗΕ WΗΙΤΕ ΑLΒUΜ»)
Ακόμη και σήμερα η δημιουργία αυτού του διπλού άλμπουμ, με την τεράστια ποικιλία ήχων, αποτελεί πραγματικό επίτευγμα. Εκτοτε όποιο συγκρότημα θέλει να εντυπωσιάσει επιχειρεί κάτι ανάλογο. Κυκλοφόρησε στις 22 Νοεμβρίου 1968 και περιείχε 34 κομμάτια, το ένα διαφορετικό από το άλλο, κατακτώντας την κορυφή σε Βρετανία και ΗΠΑ.

1969 «ΥΕLLΟW SUΒΜΑRΙΝΕ»
Ηταν Ιανουάριος του 1969 όταν οι Μπιτλς κυκλοφορούσαν το σάουντρακ της ομώνυμης αριστουργηματικής ταινίας κινουμένων σχεδίων που είχε κάνει πρεμιέρα έξι μήνες νωρίτερα. Στη μια πλευρά δικά τους τραγούδια (τέσσερα καινούργια), στη δεύτερη συνθέσεις του παραγωγού τους Τζορτζ Μάρτιν.

1969 «ΑΒΒΕΥ RΟΑD»
Ο τελευταίος δίσκος που ηχογράφησε το συγκρότημα τους βρήκε σε διαβολεμένη «στουντιακή φόρμα» και είδε το φως στις 26 Σεπτεμβρίου 1969. Η «κόνσεπτ» φυσιογνωμία του άλμπουμ συναγωνιζόταν το πολυσυζητημένο εξώφυλλο με τον ξυπόλυτο Μακ Κάρτνεϊ. Νο 1 για 17 εβδομάδες στη Βρετανία και για 11 στις ΗΠΑ.

1970 «LΕΤ ΙΤ ΒΕ»
Αν και ηχογραφημένο τον Ιανουάριο του 1969, το κύκνειο άσμα των Μπιτλς βγήκε στην αγορά στις 8 Μαΐου 1970. Η πολυδιασκευασμένη ομώνυμη μπαλάντα θα αποδεικνυόταν μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην πορεία του μεγαλύτερου ποπ συγκροτήματος όλων των εποχών, η οποία όμως μόλις έφθανε στο τέλος της.

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk