Φεστιβάλ ΒενετίαςΗ επανάσταση ξεκίνησε από τη Μόστρα

Πολιτική και κινούμενο σχέδιο έδωσαν το στίγμα του πρώτου Σαββατοκύριακου στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, που χθες διήνυσε την έβδομη ημέρα διεξαγωγής του. Από τη μια πλευρά ντοκυμαντέρ που αφουγκράζονται και σχολιάζουν σημεία και τέρατα των καιρών μας, από την άλλη η απόλυτη ευθυμία, τα καρτούν, τα οποία καλώς ή κακώς δείχνουν να προφητεύουν το μέλλον του κινηματογράφου. Μέλλον το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα είναι τρισδιάστατο. Εκπρόσωποι των δύο παραπάνω ειδών, ο προκλητικός, θυελλώδης ντοκυμαντερίστας Μάικλ Μουρ και ο κομίστας Τζον Λάσετερ, ιθύνων νους της πασίγνωστης εταιρείας κινουμένων σχεδίων Ρixar («Ο Ρατατούης», «Ψάχνοντας τον Νέμο» κ.ά.). Αμερικανοί και οι δύο, πάνω- κάτω της ίδιας ηλικίας. Ο μεν 55χρονος Μουρ, γνωστός τοις πάσι από ντοκυμαντέρ που στο παρελθόν έριξαν γερές γροθιές στο στομάχι της κυβέρνησης Τζορτζ Μπους («Ακήρυχτος πόλεμος», «Φαρενάιτ 9/11») βρέθηκε για πρώτη φορά εντός διαγωνισμού στην κινηματογραφική Μόστρα με το «Capitalism: Α love story». Ο δε Λάσετερ, 52 ετών, βραβεύθηκε διά χειρός Τζορτζ Λούκας για την προσφορά του στον κινηματογράφο, παρουσιάζοντας επίσης ένα απόσπασμα της τρίτης ταινίας «Τoy story», που θα προβληθεί σε τρισδιάστατη μορφή του χρόνου στις αίθουσες.

Πολιτική και κινούμενο σχέδιο έδωσαν το στίγμα του πρώτου Σαββατοκύριακου στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, που χθες διήνυσε την έβδομη ημέρα διεξαγωγής του. Από τη μια πλευρά ντοκυμαντέρ που αφουγκράζονται και σχολιάζουν σημεία και τέρατα των καιρών μας, από την άλλη η απόλυτη ευθυμία, τα καρτούν,
τα οποία καλώς ή κακώς δείχνουν να προφητεύουν το μέλλον του κινηματογράφου. Μέλλον το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα είναι τρισδιάστατο. Εκπρόσωποι των δύο παραπάνω ειδών, ο προκλητικός, θυελλώδης ντοκυμαντερίστας Μάικλ Μουρ και ο κομίστας Τζον Λάσετερ, ιθύνων νους της πασίγνωστης εταιρείας κινουμένων σχεδίων
Ρixar («Ο Ρατατούης», «Ψάχνοντας τον Νέμο» κ.ά.). Αμερικανοί και οι δύο, πάνω- κάτω της ίδιας ηλικίας. Ο μεν 55χρονος Μουρ, γνωστός τοις πάσι από ντοκυμαντέρ που στο παρελθόν έριξαν γερές γροθιές στο στομάχι της κυβέρνησης Τζορτζ Μπους («Ακήρυχτος πόλεμος», «Φαρενάιτ 9/11») βρέθηκε για πρώτη φορά εντός διαγωνισμού
στην κινηματογραφική Μόστρα με το «Capitalism: Α love story». Ο δε Λάσετερ, 52 ετών, βραβεύθηκε διά χειρός Τζορτζ Λούκας για την προσφορά του στον κινηματογράφο, παρουσιάζοντας επίσης ένα απόσπασμα της τρίτης ταινίας «Τoy story», που θα προβληθεί σε τρισδιάστατη μορφή του χρόνου στις αίθουσες.

O Μάικλ Μουρ ήταν εκείνος που έκλεψε, ως συνήθως, την παράσταση, δίνοντας το δικό του «αντιαμερικανικό» σόου- τόσο στην οθόνη όσο και στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε την προβολή της νέας ταινίας του. Στο «Capitalism: Α love story» τον βλέπουμε να κυκλοφορεί με ένα τσουβάλι στο ένα χέρι και μια ντουντούκα στο άλλο, απαιτώντας από το χρηματιστήριο της Γουόλ Στριτ και τις τράπεζες της Νέας Υόρκης να… επιστρέψουν τα χρήματα που έκλεψαν από τον αμερικανό πολίτη. Το φιλμ είναι μια απόπειρα εύθυμης ερμηνείας της οικονομικής κρίσης που τσάκισε τις ΗΠΑ (και ολόκληρο τον κόσμο) τα τελευταία δύο χρόνια. Ή, όπως την αποκάλεσε ο Μουρ, «της μεγαλύτερης ληστείας που έγινε ποτέ σε αμερικανικό έδαφος».

Ο Μάικλ Μουρ τα λέει έξω από τα δόντια στις ταινίες του αλλά και στις δημόσιες εμφανίσεις του. Μιλώντας για το «κακό του καπιταλισμού» επισήμανε ότι «η πολιτική είναι 24ωρο καθήκον κάθε πολίτη, ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ή δεν θα κάνει ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα. Η δημοκρατία δεν είναι σπορ. Ο πολίτης πρέπει να ασχολείται μαζί της διαρκώς». Στην ερώτηση αν μια επανάσταση είναι εφικτή σήμερα, ο σκηνοθέτης απάντησε: «Τα πάντα είναι πιθανά. Αν σας έλεγα πριν από 30 χρόνια ότι θα έπεφτε το Τείχος του Βερολίνου, θα με λέγατε τρελό. Αν σας έλεγα πριν από δέκα χρόνια ότι κάποια στιγμή θα έβγαινε πρόεδρος ο Ομπάμα, πάλι τρελό θα με λέγατε. Η επανάσταση είναι εφικτή. Αλλά αν θα γίνει, θα γίνει σαν διαμαρτυρία».

Ενας Μινχάουζεν των καιρών μας
Η αληθινή ιστορία ενός απίστευτου ψεύτη, του απόλυτου Μινχάουζεν της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας, είναι το θέμα του «Τhe informant» («Ο πληροφοριοδότης»), της τελευταίας ταινίας του βραβευμένου με Οσκαρ αμερικανού σκηνοθέτη Στίβεν Σόντερμπεργκ, η οποία παρουσιάστηκε χθες στη Μόστρα παρουσία του σκηνοθέτη και του πρωταγωνιστή της Ματ Ντέιμον. Το φιλμ πραγματεύεται την περίπτωση του Μαρκ Γουίτακερ, υψηλού στελέχους βιομηχανίας δημητριακών των ΗΠΑ, ο οποίος «κάρφωσε» στην κυβέρνηση ενοχοποιητικά στοιχεία σχετικά με οικονομικές ατασθαλίες της εταιρείας του. Ο Σόντερμπεργκ αντιμετωπίζει το θέμα από την οπτική ενός κωμικού θρίλερ, ενώ είναι σαφείς οι νύξεις για την οικονομική κρίση των καιρών, καθώς στον πυρήνα του βρίσκεται ο τρόπος με τον οποίον οι μεγάλες επιχειρήσεις και τα τραστ εκμεταλλεύονται προς όφελός τους το σύστημα.

«Για μένα ο Στίβεν Σόντερμπεργκ είναι ένας από τους μεγαλύτερους ζώντες σκηνοθέτες των καιρών μας» δήλωσε ο Ματ Ντέιμον για τον σκηνοθέτη, με τον οποίον έχει επίσης συνεργαστεί στις τρεις ταινίες της «Συμμορίας» (11, 12, 13). Ο ηθοποιός ήταν τόσο ενθουσιασμένος από την υγιή συνεργασία του με τον Σόντερμπεργκ που έκανε έκκληση στον… Κλιντ Ιστγουντ να τον προσλάβει αν, για κάποιον λόγο, δεν ξανασκηνοθετήσει ο ίδιος!

ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
? «Το ψέμα είναι απαραίτητο στην κοινωνία μας.Φαντάζεστε τι κακό θα κάναμε ο ένας στον άλλον αν λέγαμε πάντα την αλήθεια ;». Τάδε έφη Στίβεν Σόντερμπεργκ, σκηνοθέτης του «Τhe informant». Δεν ακούστηκε τόσο έξυπνο, όσο εξυπνακίστικο. ? «Και εσείς έχετε τρελό πρόεδρο, τονΣίλβιο Μπερλουσκόνι ». Ο Μάικλ Μουρ, απευθυνόμενος στους ιταλούς δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου του. Με αυτά τα λόγια μάλιστα έκλεισε και η συνέντευξη.

Ο Τσάβες μέσα από τα μάτια του Στόουν

Ο Ούγκο Τσάβες (αριστερά) και ο Ολιβερ Στόουν παρακολουθούν μαζί το ντοκυμαντέρ με θέμα τον ηγέτη της Βενεζουέλας(ΑΡ/DΟΜΕΝΙCΟ SΤΙΝΕLLΙS)

Χ θες ήταν η ημέρα προβολής ενός ακόμη αμερικανικού ντοκυμαντέρ, εντελώς διαφορετικού όμως σε ύφος από εκείνο του Μάικλ Μουρ, καθ΄ ότι είχε τη σφραγίδα του εξίσου προκλητικού σκηνοθέτη Ολιβερ Στόουν . Γυρισμένο στο πλαίσιο μιας σειράς ταινιών τεκμηρίωσης που αφορούν μεγάλους ηγέτες της Ιστορίας, το «South of border» («Νότια των συνόρων») είναι το κατά Στόουν φιλμικό πορτρέτο του ηγέτη της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες. «Ασχολήθηκα με τον Τσάβες επειδή οι Αμερικανοί τον αντιμετωπίζουν σαν καρικατούρα» ανέφερε μιλώντας για την ταινία, της οποίας τα γυρίσματα χρειάστηκαν έξι μήνες για να ολοκληρωθούν. Κατά τη διάρκειά τους το συνεργείο του σκηνοθέτη βρέθηκε στη Βενεζουέλα. Ηταν η περίοδος που ο Τσάβες ηγείτο των διαπραγματεύσεων για την απελευθέρωση των ομήρων που κρατούνταν από τη στρατιωτική ομάδα FΑRC στη γειτονική Κολομβία. Η απελευθέρωση των ομήρων υπήρξε αποτέλεσμα της θετικής επέμβασης του στρατού της Κολομβίας αλλά αποτελεί και το highlight της ταινίας. Στη διάρκεια του φιλμ πολλές προσωπικότητες μιλούν για τον Τσάβες, ανάμεσά τους και ο Ραούλ Κάστρο. Να σημειωθεί ότι ο Ούγκο Τσάβες πέταξε ευσπευσμένα στη Βενετία για να παραστεί στην επίσημη προβολή της ταινίας στις 17.15.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk