Τα σχέδια των κομμάτων για την προεκλογική εκστρατεία

Ακονίζουν τα… σποτάκια τους

Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ πρόωρων εκλογώντην περασμένη Τετάρτη το βράδυαιφνιδίασε τα κομματικά επικοινωνιακά επιτελεία των δύο μεγάλων κομμάτων, τα οποία δεν είχαν συνέλθει ακόμη οικονομικά από τα χρήματα που κλήθηκαν να πληρώσουν για σποτάκια, αφίσες, περίπτερα και σημαιάκια των ευρωεκλογών. Περισσότερο όμως φαίνεται ότι αιφνιδίασε τη ΝΔ, ο Γραμματέας της οποίας κ. Ελ. Ζαγορίτης παραδέχθηκε ότι «το κόμμα θα ασχοληθεί με τα σποτάκιααμέσως μετά τις εκδηλώσεις για τη Θεσσαλονίκη» αλλά, λόγω οικονομικής κρίσης και παλαιότερων χρεών, αυτά θα είναι περιορισμένα. Αντιθέτως, φαίνεται να αιφνιδίασε λιγότερο το ΠαΣοΚ, το οποίο έτσι κι αλλιώς είχε ετοιμάσει διπλό ραδιοφωνικό σποτάκι με την ευκαιρία της 3ης του Σεπτέμβρη, το ένα για τα 35α γενέθλιά τουκαι το άλλο για πιθανές εκλογές. Ο υπεύθυνος του επικοινωνιακού σχεδιασμού του ΠαΣοΚ κ. Π. Γερουλάνος, δεν φαίνεται να βιάζεται για τη δημιουργία σποτ: «Οι ειδήσεις για τα όσα συμβαίνουν στο εσωτερικό της ΝΔ και οι δηλώσεις Λιάπη αυτή την ώρα λειτουργούν γενικά ως πολιτική διαφήμιση» λέει χαμογελώντας.

Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ πρόωρων εκλογώντην περασμένη Τετάρτη το βράδυαιφνιδίασε τα κομματικά επικοινωνιακά επιτελεία των δύο μεγάλων κομμάτων, τα οποία δεν είχαν συνέλθει ακόμη οικονομικά από τα χρήματα που κλήθηκαν να πληρώσουν για σποτάκια, αφίσες, περίπτερα και σημαιάκια των ευρωεκλογών. Περισσότερο όμως φαίνεται ότι αιφνιδίασε τη ΝΔ, ο Γραμματέας της οποίας κ. Ελ. Ζαγορίτης παραδέχθηκε ότι «το κόμμα θα ασχοληθεί με τα σποτάκιααμέσως μετά τις εκδηλώσεις για τη Θεσσαλονίκη» αλλά, λόγω οικονομικής κρίσης και παλαιότερων χρεών, αυτά θα είναι περιορισμένα. Αντιθέτως, φαίνεται να αιφνιδίασε λιγότερο το ΠαΣοΚ, το οποίο έτσι κι αλλιώς είχε ετοιμάσει διπλό ραδιοφωνικό σποτάκι με την ευκαιρία της 3ης του Σεπτέμβρη, το ένα για τα 35α γενέθλιά τουκαι το άλλο για πιθανές εκλογές. Ο υπεύθυνος του επικοινωνιακού σχεδιασμού του ΠαΣοΚ κ. Π. Γερουλάνος, δεν φαίνεται να βιάζεται για τη δημιουργία σποτ: «Οι ειδήσεις για τα όσα συμβαίνουν στο εσωτερικό της ΝΔ και οι δηλώσεις Λιάπη αυτή την ώρα λειτουργούν γενικά ως πολιτική διαφήμιση» λέει χαμογελώντας.

Η ΝΔ θα συνεργαστεί για άλλη μία φορά κυρίως με τη Spot Τhomson και προτίθεται να επιστρατεύσει για τις ανάγκες των τηλεοπτικών σποτ, όχι στελέχη, αλλά streets models, όπως έκανε και την προηγούμενη φορά με τα «παπαγαλάκια», στις ευρωεκλογές. Ως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν έχει αποφασιστεί ούτε ποιο θα είναι το κεντρικό σύνθημα των εκλογών (περιμένουν ίσως να το πει από τη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής ), ούτε βεβαίως τι θα περιέχουν τα σποτάκια αυτά, αν δηλαδή θα περιέχουν και «γκρίζα» μηνύματα εναντίον του ΠαΣοΚ. Πάντως προεξοφλούν ότι η διαφημιστική εκστρατεία θα είναι ισάξια εκείνης για τις ευρωεκλογές. Οικονομικό πρόβλημα
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που φαίνεται να αντιμετωπίζει η Ρηγίλλης είναι το οικονομικό. Αλλωστε ακόμη χρωστά χρήματα από τις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις και ίσως αυτός να είναι ο λόγος που στην επιτροπή εκλογικού αγώνα θα συμμετάσχει και ο κ. Μ. Δασκαλάκης, διευθυντής του κόμματος, αλλά με αρμοδιότητες τα οικονομικά. Από τη Ρηγίλλης δεν σκοπεύουν να κάνουν κάποια οικονομική εξόρμηση της τελευταίας στιγμής, αφού, όπως λένε, «δεν προφταίνουν» . Τη Δευτέρα πάντως αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στη Ρηγίλλης το στέλεχος της διαφημιστικής εταιρείας κ. Χρ. Κερασιώτης και άλλα στελέχη της εταιρείας προκειμένου να πάρουν οδηγίες.

Οι επικοινωνιολόγοι της ΝΔ θα επιχειρήσουν για άλλη μία φορά να αξιοποιήσουν τα όπλα του αντιπάλου τους προς ίδιον όφελος, δηλαδή να χτυπήσουν τον αντίπαλο με τα δικά του όπλα, χρησιμοποιώντας συνθήματα για υπευθυνότητα, για σοβαρότητα και για τα επιτεύγματα της κυβέρνησης, αλλά και για τον λόγο που ανάγκασε τον Πρωθυπουργό να προκηρύξει πρόωρες εκλογές ρίχνοντας τις ευθύνες στο ΠαΣοΚ. Δύο-τρία σποτάκια που περίσσευσαν από τις ευρωεκλογές, με τα επιτεύγματα της κυβέρνησης και το ηγετικό προφίλ του κ. Καραμανλή, λέγεται ότι ίσως ριχτούν στα κανάλια μόνο και μόνο για να φανεί πως το κόμμα βρίσκεται σε ετοιμότητα. Η εφετινή όμως επικοινωνιακή πολιτική θα αρχίσει να χαράζεται από τη Δευτέρα. Το προεκλογικό κέντρο θα στηθεί και πάλι στην πλατεία Συντάγματος.

Στο ΠαΣοΚ εκφράζουν την αισιοδοξία ότι η κακή οικονομική συγκυρία δεν θα επηρεάσει την αποτελεσματικότητα της προεκλογικής εκστρατείας τους. Αν και στην Ιπποκράτους έχουν χρέη και ένα μέρος της κρατικής επιχορήγησης προσφέρθηκε στους πυρόπληκτους της Ηλείας, οι επιτελείς του κόμματος σκοπεύουν και πάλι να συνεργαστούν με τη διαφημιστική εταιρεία Βold. Αυτή τη φορά όμως με μία διαφορά: θα δώσουν αρχικά περισσότερο βάρος στα ραδιοφωνικά σποτάκια, στις αφίσες και στα περίπτερα και θα ρίξουν το μεγαλύτερο μέρος των τηλεοπτικών σποτ προς το τέλος του προεκλογικού αγώνα. Στο ΠαΣοΚ πάντως κρατούν προς το παρόν επτασφράγιστο μυστικό το περιεχόμενο του τρίτου κύκλου των σποτ που θα αρχίσουν να το προβάλλουν την τελευταία εβδομάδα πριν από τις κάλπες.

Σε αντίθεση με τα σποτ της ΝΔ, το ΠαΣοΚ δεν πρόκειται να επιστρατεύσει street models αλλά φίλους και μέλη του κόμματος μέσω του Διαδικτύου. Ολοι αυτοί σύμφωνα με πληροφορίες θα παρελαύνουν με προβληματισμένα πρόσωπα σε διάφορους χώρους, προβάλλοντας τα προβλήματα της Παιδείας, της Υγείας και της απασχόλησης που αντιμετωπίζουν. Σε άλλα σποτ πάλι, θα υπάρχουν χαμογελαστά πρόσωπα δίνοντας το μήνυμα της ελπίδας για το αύριο.

Με σύμμαχο την τεχνολογία
Την ευθύνη έχουν ο Γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου κ. Ι. Ραγκούσης , ο γενικός διευθυντής του κόμματος κ. Ροβ. Σπυρόπουλος και ο κ. Γερουλάνος. Στην Ιπποκράτους υπήρξε σκέψη να χρησιμοποιηθεί το σύνθημα του Μπαράκ Ομπάμα «Υes we can» στην εκδοχή «Μαζί μπορούμε », το οποίο δεν αποκλείεται να αποτελέσει και το κεντρικό σύνθημα των εκλογών για το ΠαΣοΚ. Αυτό φάνηκε και στη συχνή χρήση του συνθήματος αυτού από τον πρόεδρο του κόμματος στη συγκέντρωση του Θησείου την περασμένη Πέμπτη για την 3η Σεπτέμβρη. Επιπλέον, όπως συνέβη και στις ευρωεκλογές, το ΠαΣοΚ θα ακολουθήσει στις ομιλίες του προέδρου του τη «μέθοδο Ομπάμα»: το σκηνικό των συγκεντρώσεων που θα στηθεί θα εμφανίζει τον πρόεδρο κοντά στους οπαδούς, ώστε να συμβολίζει την άμεση επαφή με τους πολίτες. Στη μέθοδο αυτή αξιοποιείται τηλεοπτικά και ο ώμος του ομιλητή. Πίσω από αυτόν, σε εμφανές σημείο, θα υπάρχει το κεντρικό σύνθημα του ΠαΣοΚ, κάτι που ήδη γίνεται στα «μπρίφινγκ» του εκπροσώπου του κόμματος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου . Επίσης, πιστό στην έμφαση που δίνει ο κ. Γ. Παπανδρέου στη σύγχρονη τεχνολογία, το επικοινωνιακό επιτελείο του ΠαΣοΚ θα χρησιμοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερες μεθόδους για να κινητοποιήσει τους ψηφοφόρους, όπως η αποστολή μηνυμάτων με ΒlackΒerry.

Σε σημείο αντιπαράθεσης έχει αναδειχθεί επίσης το θέμα με τα εκλογικά κιόσκια και ιδιαίτερα το κόστος αυτών. Τόσο η ΝΔ όσο και το ΠαΣοΚ θέλουν να δείξουν ότι δεν προσβάλλουν το δημόσιο αίσθημα κάνοντας υπερβολές όσον αφορά το κόστος. Στις ευρωεκλογές η ΝΔ έστησε περίπου 300 στέκια και το ΠαΣοΚ περίπου 200. Η οικονομική κρίση θα επηρεάσει, λένε οι γνωρίζοντες, οπωσδήποτε τις δαπάνες.

Τα μικρότερα κόμματα
Στον ύπνο ο ΣΥΡΙΖΑ, στα ίδια μονοπάτια το ΚΚΕ
Στο ΚΚΕ, πιθανολογείται ότι τα σποτ θα έχουν μεταξύ άλλων ως σύνθημα το «Ισχυρό ΚΚΕ, Αποδυναμώστε και τους δύο. Σου είπαν ψέματα» – παραλλαγή του συνθήματος των πρόσφατων ευρωεκλογών. Ο Περισσός δεν συνεργάζεται με καμία διαφημιστική εταιρεία, αφού οι αφίσες, τα μηνύματα και όλο το προεκλογικό υλικό ετοιμάζονται στα υπερσύγχρονα στούντιο του κόμματος.

Λόγω εσωκομματικής αναταραχής, η προκήρυξη πρόωρων εκλογών είχε ως αποτέλεσμα να πιαστούν στον ύπνο οι επικοινωνιολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτοί όχι μόνο πιάστηκαν απροετοίμαστοι για εκλογική αναμέτρηση, αλλά ετοιμάζονται να υποβαθμίσουν και σε επίπεδο συμβούλου τη διαφημιστική εταιρεία (την Upset) που τους ανέλαβε στις ευρωεκλογές. Εκριναν ότι τα μέλη της εκλογικής επιτροπής θα πρέπει να είναι παράλληλα και σεναριογράφοι των πολιτικών μηνυμάτων στα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ. Μόνο που ακόμη στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν ορίσει ποια θα είναι τα μέλη της επιτροπής εκλογικού αγώνα.

Τέλος, ο ΛΑΟΣ δεν θα βιαστεί να αποφασίσει την ακριβή επικοινωνιακή πολιτική την οποία θα ακολουθήσει, ούτε και το περιεχόμενο των σποτ. Οι επιτελείς θα περιμένουν να δουν πώς θα κινηθούν τα υπόλοιπα κόμματα προτού προχωρήσουν σε οριστικές αποφάσεις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk