74η ΔΕΘ – Κ. ΠΟΖΡΙΚΙΔΗΣ «Τελευταία ευκαιρία η μετεγκατάσταση»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑευκαιρία για να προλάβει η ΔΕΘ το τρένο της ανταγωνιστικότητας χαρακτηρίζει τη μετεγκατάσταση των εκθεσιακών της χώρων ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ ΑΕ κ. Κ. Ποζρικίδης, επισημαίνοντας τον δεινό ανταγωνισμό που περιβάλλει πια την πόλη, αλλά και το γεγονός ότι η έκθεση από ηγέτης της αγοράς αναγκάζεται πλέον απλώς να αντιδρά στις προκλήσεις, ενώ θα έπρεπε να τις διαμορφώνει. Επίσης, αναφέρεται στη στρατηγική που ακολουθεί η ΔΕΘ επενδύοντας στην εξωστρέφεια με συμμετοχή της σε νέες εκθέσεις στο εξωτερικό και καλεί τις επιχειρήσεις να δώσουν το «παρών» στις εκθεσιακές διοργανώσεις καθώς αυτό αποτελεί ένα αποτελεσματικό, οικονομικό και αξιόπιστο εργαλείο προβολής.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑευκαιρία για να προλάβει η ΔΕΘ το τρένο της ανταγωνιστικότητας χαρακτηρίζει τη μετεγκατάσταση των εκθεσιακών της χώρων ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ ΑΕ κ. Κ. Ποζρικίδης, επισημαίνοντας τον δεινό ανταγωνισμό που περιβάλλει
πια την πόλη, αλλά και το γεγονός ότι η έκθεση από ηγέτης της αγοράς αναγκάζεται πλέον απλώς να αντιδρά στις προκλήσεις, ενώ θα έπρεπε να τις διαμορφώνει. Επίσης, αναφέρεται στη στρατηγική που ακολουθεί η ΔΕΘ επενδύοντας
στην εξωστρέφεια με συμμετοχή της σε νέες εκθέσεις στο εξωτερικό και καλεί τις επιχειρήσεις να δώσουν το «παρών» στις εκθεσιακές διοργανώσεις καθώς αυτό αποτελεί ένα αποτελεσματικό, οικονομικό και αξιόπιστο εργαλείο προβολής.

– Το ζήτημα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ φαίνεται να μπαίνει στην τελική ευθεία. Την ίδια στιγμήόμωςη εκθεσιακή αγορά αναπτύσσεται ραγδαία τόσο στην Αθήνα όσο και σε μεγάλες βαλκανικές πόλεις. Τι πρέπει να γίνει για να μη χάσει η ΔΕΘ το τρένο της ανταγωνιστικότητας;

«Εχουμε μια τελευταία ευκαιρία για να ανεβούμε στο τρένο της ανταγωνιστικότητας και να μη μείνουμε στον σταθμό αποχαιρετώντας το. Το εκθεσιακό περιβάλλον της γειτονιάς μας αναπτύσσεται πραγματικά ταχύτατα, καθιστώντας ακόμη πιο επιτακτική την αναβάθμιση των εκθεσιακών υποδομών της Θεσσαλονίκης. Τα Βαλκάνια και δη οι χώρες που εντάχθηκαν πρόσφατα στην Ευρωπαϊκή Ενωση επενδύουν σε νέα εκθεσιακά κέντρα αντιλαμβανόμενες τις οικονομικές ωφέλειες από την ανάπτυξη ανταγωνιστικής εκθεσιακής δραστηριότητας. Την ίδια στιγμή η Αθήνα δείχνει τα δόντια της, προσθέτοντας σύγχρονες εκθεσιακές υποδομές στο δυναμικό της. Το Μetropolitan Εxpo είναι μόνο ένα πρόσφατο παράδειγμα των ρυθμών με τους οποίους τρέχει η εκθεσιακή αγορά της Αττικής. Τα παραδείγματα αυτά πρέπει να ακολουθήσει και η Θεσσαλονίκη. Ο,τι είναι να γίνει από εδώ και στο εξής πρέπει να γίνει γρήγορα. Η πόλη δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις, τη στιγμή που η εκθεσιακή της δυναμική απειλείται από πιέσεις εντός και εκτός συνόρων».

– Διανύουμε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης και αβεβαιότητας,αλλά και δημοσιονομικής δυσπραγίας. Σε αυτό το πλαίσιο ποια στρατηγική θα επιλέξει η ΔΕΘ;

«Η στρατηγική της ΔΕΘ σε αυτή τη δύσκολη περίοδο έγκειται στα κίνητρα που δίνει στις επιχειρήσεις για τη συμμετοχή τους στις εκθέσεις της. Προσπαθούμε να καταδείξουμε στην επιχειρηματική κοινότητα ότι οι εκθέσεις αποτελούν ένα αποτελεσματικό, οικονομικό και αξιόπιστο εργαλείο προβολής τους κυρίως σε περιόδους κρίσης. Παράλληλα, η ΔΕΘ ΑΕ επενδύει στην εξωστρέφειά της με τη συμμετοχή της σε νέες εκθέσεις στο εξωτερικό, με αιχμή του δόρατος τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και με τη διοργάνωση εκδηλώσεων με τουριστική και περιφερειακή διάσταση, σε συνδυασμό με δράσεις του ΕΣΠΑ».

– Τι ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η ΔΕΘ ως αναπτυξιακό εργαλείο, προκειμένου να βγει η ελληνική οικονομία από το «τούνελ»;

«Από μόνη της η ΔΕΘ ΑΕ δεν αρκεί για να σηκώσει ένα τόσο βαρύ φορτίο- ούτε τις δυνάμεις έχει ούτε την αρμοδιότητα. Μπορεί να αποτελέσει ωστόσο έναν σημαντικό τροχό, που μαζί με άλλες κρατικές πρωτοβουλίες θα στηρίξει και θα προωθήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα εντός και εκτός συνόρων. Αυτή είναι η δουλειά μας στη ΔΕΘ. Να προσφέρουμε εφαλτήριο προβολής στις επιχειρήσεις της περιφέρειας, αναδεικνύοντας την παραγωγή τους τόσο εντός των ορίων της χώρας όσο και στο εξωτερικό, με τη διοργάνωση των κρατικών συμμετοχών σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις».

– Ποιες προοπτικές έχει η Ελλάδα και ιδιαίτερα η Θεσσαλονίκη στον συνεδριακό και εκθεσιακό τουρισμό; Πώς μπορεί να διεκδικήσει μεγαλύτερη «πίτα» από τις διεθνείς αγορές;

«Η Ελλάδα είναι μια χώρα ευλογημένη όσον αφορά τα φυσικά χα ρακτηριστικά της. Το τουριστικό της προϊόν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό και προσφέρει ένα πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην οικονομία μας. Για να αναπτυχθεί ο συνεδριακός τουρισμός απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ανάπτυξη γενικών υποδομών. Τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός τουρισμός στηρίχθηκε στο ηλιοτροπικό μοντέλο, πλέον όμως καταβάλλεται προσπάθεια για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών, που μπορούν να αποδειχθούν περισσότερο προσοδοφόρες για τη χώρα μας.

Στη Θεσσαλονίκη η πρώτη και επιτακτική ανάγκη όσον αφορά την εκθεσιακή της δραστηριότητα είναι η δημιουργία ενός νέου εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου. Παράλληλα όμως πρέπει να προχωρήσουν τα έργα υποδομής, όπως το μετρό, η επέκταση του αεροδιαδρόμου, η εξωτερική Περιφερειακή, ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού. Να καταβληθούν προσπάθειες για την προσέλκυση αερομεταφορέων χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο, που θα συνδέουν την πόλη με νέους προορισμούς. Να γίνει ουσιαστική προβολή της Θεσσαλονίκης και να διεκδικήσουμε μεγάλες συνεδριακές εκδηλώσεις μέσα από τη συνεργασία όλων των φορέων. Αλλωστε η πόλη διαθέτει το απαραίτητο δυναμικό, όπως είναι τα τρία πανεπιστήμιά της, για να προσελκύσει συνέδρια επιστημονικού ενδιαφέροντος».

– Πιστεύετε ότι η ΔΕΘ έχει χάσει ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια;

«Ναι, έχουν χαθεί ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια. Η Εκθεση δεν έχει κινηθεί με την απαιτούμενη ταχύτητα. Από ηγέτης της αγοράς αναγκάζεται πλέον απλώς να αντιδρά στις προκλήσεις, ενώ θα έπρεπε να τις διαμορφώνει. Πάντως, ακόμη και τώρα, την υστάτη ώρα, υπάρχει χρόνος για τη Θεσσαλονίκη να ξανακερδίσει το εκθεσιακό της μέλλον. Το επόμενο διάστημα θα είναι πυξίδα για την ταχύτητα των εξελίξεων και θα καταδείξει αν είμαστε σε θέση να προσπεράσουμε εμπόδια, συμφέροντα, αντιπαλότητες και μικροπολιτικές, βλέποντας το δάσος και όχι το δέντρο».

Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk