ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Η θυγατρική Dacia ξεπέρασε τη μητρική Renault

Εκτός από τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζει παγκοσμίως η βιομηχανία αυτοκινήτων, τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της Renault στο Παρίσι έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ακόμη εφιάλτη. Δεν πρόκειται βέβαια για όνειρο αλλά για πραγματικότητα, καθώς όταν διαβάζουν τα στοιχεία των πωλήσεων βλέπουν ότι οι πωλήσεις των κλασικών μοντέλων της Renault έχουν μείνει πολύ πίσω από τις πωλήσεις των μοντέλων χαμηλού κόστους της ρουμανικής της θυγατρικής, της Dacia. Οι πωλήσεις του ρουμανικού εργοστασίου της Renault αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση και είναι οι μεγαλύτερες απ΄ όλα τα εργοστάσια στον κόσμο.

Εκτός από τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζει παγκοσμίως η βιομηχανία αυτοκινήτων, τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της Renault στο Παρίσι έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ακόμη εφιάλτη. Δεν πρόκειται βέβαια για όνειρο αλλά για πραγματικότητα, καθώς όταν διαβάζουν τα στοιχεία των πωλήσεων βλέπουν ότι οι πωλήσεις των κλασικών μοντέλων της Renault έχουν μείνει πολύ πίσω από τις πωλήσεις των μοντέλων χαμηλού κόστους της ρουμανικής της θυγατρικής, της Dacia.

Οι πωλήσεις του ρουμανικού εργοστασίου της Renault αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση και είναι οι μεγαλύτερες απ΄ όλα τα εργοστάσια στον κόσμο. Μόνο στη Γαλλία, οι πωλήσεις των μοντέλων Dacia Logan και Dacia Sandero αυξήθηκαν κατά 58% μέσα στον Ιούλιο σε ένα σύνολο αγοράς το οποίο αυξήθηκε μόλις κατά 3,1%. Η Dacia μάλιστα ήταν η όγδοη μάρκα αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γαλλία, ξεπερνώντας σε τεμάχια πωλήσεων τη Fiat και τη Νissan Μotor.

Στη Γερμανία, όπου η εταιρεία δεν έχει ουσιαστικό ανταγωνισμό στην κατηγορία αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, οι πωλήσεις της Dacia παρουσίασαν μια εκρηκτική αύξηση κατά 346% στους πρώτους επτά μήνες του 2009, κάνοντας τους αναλυτές του Λονδίνου να σχολιάσουν ότι η Renault όντως πουλάει πολλά φθηνά αυτοκίνητα, τα οποία όμως δεν της αποφέρουν μεγάλα κέρδη.

Η Renault απέκτησε την πλειοψηφία του εργοστασίου της Dacia πριν από δέκα χρόνια. Ο σκοπός της κίνησης αυτήςήταν να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για αυτοκίνητα στις υπό ανάπτυξη οικονομίες της Λατινικής Αμερικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Αρχικά οι Γάλλοι δεν σχεδίαζαν να πωλούν Dacia στις κύριες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, προκειμένου να μη δημιουργήσουν στρέβλωση στη φήμη του brand της Renault. Οταν όμως η ζήτηση για αυτοκίνητα χαμηλού κόστους αυξήθηκε, κυρίως από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, η Renault το ξανασκέφθηκε και άρχισε να βγάζει στην αγορά μοντέλα της Dacia.

Μέσα σε περίπου έναν χρόνο από την επίσημη κυκλοφορία του στην αγορά, το Dacia Sandero αντιστοιχεί στα δύο τρίτα των συνολικών πωλήσεων της Dacia. Από την άλλη πλευρά, τα μοντέλα της Renault παρουσιάζουν μια μεικτή εικόνα όσον αφορά τις πωλήσεις. Το Τwingo, που είναι πιο μικρό και από τα δύο μοντέλα της Dacia, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 60%. Αλλά το πιο ελκυστικό και δημοφιλές Clio βρέθηκε στο-18% στο επτάμηνο Ιανουάριος- Ιούλιος 2009 και σύμφωνα με τους αναλυτές η αιτία είναι τα φθηνότερα Dacia. Οπως αναφέρουν οι ίδιοι αναλυτές, η επιθετική πολιτική τιμών που ασκεί η Renault με τα μοντέλα της Dacia έχει ήδη γυρίσει «μπούμερανγκ» στην εταιρεία, η οποία θα αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα όταν διακοπεί η οικονομική βοήθεια από την κυβέρνηση.

Το δίλημμα της Renault στην προκειμένη περίπτωση είναι το αν θα μειώσει τη διάθεση των μοντέλων της Dacia, προς όφελος των πιο «κερδοφόρων» του γαλλικού εργοστασίου, ή αν θα συνεχίσει την ίδια πολιτική. Από τα δύο αυτά ενδεχόμενα επικρατέστερο πρέπει να είναι το δεύτερο, καθώς το 2010 αναμένεται νέα κάμψη του κλάδου, σύμφωνα με μερικούς αναλυτές ως και κατά 10%. Ετσι η Renault θα μπορεί να «ακουμπήσει» περισσότερο στην Dacia παρά στο δικό της εργοστάσιο προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk