Εχουν τη χάρη, αλλά και το όνομα

Εχουν πολλά κοινά μεταξύ τους: είναι και οι δύο γαλλοϊταλικής καταγωγής και διαθέτουν διάσημους συγγενείς. Επίσης, αυτό το φθινόπωρο, οι ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούν θα κονταροχτυπηθούν στις γαλλικές αίθουσες, διεκδικώντας το βραβείο της πιο επιτυχημένης δακρύβρεχτης παραγωγής. Ο λόγος για τη μεγαλύτερη αδελφή της Κάρλα Μπρούνι, Βαλέρια Μπρούνι-Ταντέσκι και την Κιάρα Μαστρογιάνι, καρπός της λαμπερής συνεύρεσης της Κατρίν Ντενέβ και του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Οι κριτικές για τις ερμηνείες και των δύο ηθοποιών στον γαλλικό Τύπο είναι διθυραμβικές και έκαναν ντεμπούτο αυτήν την εβδομάδα σε 200 γαλλικές αίθουσες.

Εχουν πολλά κοινά μεταξύ τους: είναι και οι δύο γαλλοϊταλικής καταγωγής και διαθέτουν διάσημους συγγενείς. Επίσης, αυτό το φθινόπωρο, οι ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούν θα κονταροχτυπηθούν στις γαλλικές αίθουσες, διεκδικώντας το βραβείο της πιο επιτυχημένης δακρύβρεχτης παραγωγής. Ο λόγος για τη μεγαλύτερη αδελφή της Κάρλα Μπρούνι, Βαλέρια Μπρούνι-Ταντέσκι και την Κιάρα Μαστρογιάνι, καρπός της λαμπερής συνεύρεσης της Κατρίν Ντενέβ και του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Οι κριτικές για τις ερμηνείες και των δύο ηθοποιών στον γαλλικό Τύπο είναι διθυραμβικές και έκαναν ντεμπούτο αυτήν την εβδομάδα σε 200 γαλλικές αίθουσες.

Και η υπόθεση των ταινιών, κοινή: η ζωή μιας γυναίκας που παλεύει να βρει τον εαυτό της μαζεύοντας τα κομμάτια της έπειτα από σειρά αποτυχημένων ερωτικών επιλογών. Δεν λείπει άλλωστε, η φεμινιστική χροιά αφού και οι δύο ηρωίδες καταφέρνουν να σταθούν στα πόδια τους, συνειδητοποιώντας ότι το περίφημο «άλλο μισό» δεν υπάρχει, καθώς πολύ απλά, βρίσκεται μέσα μας.

Για την 36χρονη Μαστρογιάνι, η ταινία «Νon ma fille, tu n΄ iras pas danser» (Οχι, κόρη μου, δεν μπορείς να πας στον χορό) θεωρείται η σημαντικότερη ευκαιρία της ηθοποιού να βγει επιτέλους από τη σκιά των διάσημων γονιών της. Εχει συμμετάσχει σε 30 ταινίες, από τον «Δολοφόνο με το πριόνι» (1995) ως το «Περσέπολις» (2007).

Εχει κυρίως ερμηνεύσει δεύτερους ρόλους, πολλοί από τους οποίους ήταν στο πλευρό της μητέρα της, με τη σύγκριση να είναι αναπόφευκτη. Τώρα όμως που ήρθε η ώρα να ανοίξει τα φτερά της, ο γαλλικός Τύπος τόνισε ότι η ερμηνεία της στην πρόσφατη ταινία είναι εξαιρετική, «μοιάζει με εύθραυστο, πληγωμένο ζώο».

Η Μαστρογιάνι μεγάλωσε με τη μητέρα της στο Παρίσι, όταν η Ντενέβ πήρε διαζύγιο από τον καρδιοκατακτητή Μαρτσέλο και μετακόμισε με την πεντάχρονη τότε κόρη της. Στην ταινία αυτή, που σκηνοθέτησε ο Κριστόφ Ονορέ, υποδύεται τη Λένα, μια διαζευγμένη γυναίκα που έχει μικρά παιδιά και πασχίζει να ισορροπήσει ανάμεσα στις οικογενειακές υποχρεώσεις, στις προσωπικές αναζητήσεις και στην ενδεχόμενη επιστροφή ενός πρώην της. Οσο για την 44χρονη Μπρούνι-Ταντέσκι, στις αποσκευές της είχε μια σειρά από επιτυχημένους κινηματογραφικούς ρόλους προτού μεταπηδήσει στη σκηνοθεσία, με την οποία καταπιάνεται τα τελευταία πέντε χρόνια.

Το 2007 σκηνοθέτησε την ταινία «Αtrices», η οποία απέσπασε το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών. Η ίδια δεν μοιάζει να πτοείται τώρα που όλα τα φώτα είναι στραμμένα στη μικρή αδελφή της και πρώτη κυρία της Γαλλίας, Κάρλα. Και οι δύο μάλιστα συνεχίζουν την ακτιβιστική δράση, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι διόλου κακό να έχεις τον Νικολά Σαρκοζί του χεριού σου.

Στην ταινία «Les regrets», σκηνοθετημένη από τον Σεντρίκ Καν, επανέρχεται στην υποκριτική ως μία παντρεμένη γυναίκα, η οποία επανασυνδέεται με έναν παιδικό της έρωτα και αρχίζει μια καταστροφική σχέση. Και στη δική της περίπτωση, ο γαλλικός Τύπος είχε μόνο θετικά σχόλια να κάνει. Οπως φαίνεται λοιπόν, η γαλλοϊταλική μείξη μπορεί να φέρει άκρως ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk