Ο «Δρόμος» είχε τη δική του τραγωδία

Ο Βίγκο Μόρτενσεν, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο οικολογικών προεκτάσεων έργο «Ο δρόμος», είναι ήδη ένα από τα φαβορί για το βραβείο ανδρικής ερμηνείας.

Ο «Δρόμος» είχε τη δική του τραγωδία | tovima.gr

Βενετία, αποστολή Ι. Ζουμπουλάκης

Ο Βίγκο Μόρτενσεν, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο οικολογικών προεκτάσεων έργο «Ο δρόμος», είναι ήδη ένα από τα φαβορί για το βραβείο ανδρικής ερμηνείας. Ο περισσότερος κόσμος τον γνωρίζει ως Αραγκορν, αφού ο ατρόμητος ήρωας της τριλογίας του «Αρχοντα των δαχτυλιδιών» μετέτρεψε τον ως τότε άγνωστο Βίγκο Μόρτενσεν σε αναγνωρίσιμο αστέρα παγκοσμίου βεληνεκούς. Στην πραγματικότητα, όμως, και όπως έχει αποδείξει με χυμώδεις ρόλους σε διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες («Το τέλος της βίας», «Θανάσιμες υποσχέσεις»), ο Μόρτενσεν έχει αφήσει για τα καλά πίσω του το παραμυθένιο σύμπαν των μυθιστορημάτων του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν.

Η τελευταία ταινία του, η οποία προβλήθηκε χθες εντός διαγωνισμού στο επίσημο πρόγραμμα της 66ης Μόστρα, «Ο δρόμος» («The road»), είναι ένα σκληρό δράμα με υπόγειες οικολογικές ανησυχίες που στηρίζεται στο ομότιτλο μπεστ σέλερ του Κόρμακ Μακ Κάρθι (συγγραφέα τού «Καμιά προσευχή για τους μελλοθάνατους»). Το φιλμ τοποθετείται στη μυστηριωδώς κατεστραμμένη γη μιας ακαθόριστης εποχής του μέλλοντος, εκεί όπου ο ήρωας του Μόρτενσεν προσπαθεί να επιβιώσει προστατεύοντας τον ανήλικο γιο του (Κόντι Σμιτ Μακ Φι) από τους ατέλειωτους κινδύνους. Η ανθρωποφαγία είναι ο χειρότερος…

Αρχικώς, ένας από τους λόγους που ώθησαν τον Μόρτενσεν να αναλάβει τον βασικό ρόλο αυτής της ταινίας ήταν το ότι ο ίδιος είναι πατέρας. «Το ερώτημα “τι θα απογίνει το παιδί μου σε περίπτωση που πάθω κάτι; ” είναι αποτέλεσμα του φόβου που δεν σταματά ποτέ να υφίσταται και όσοι έχουν παιδιά μπορούν να καταλάβουν τι εννοώ» είπε ο ηθοποιός χθες στους δημοσιογράφους. Μιλώντας όμως τηλεφωνικώς με τον Κόρμακ Μακ Κάρθι για τους γιους τους ο Μόρτενσεν αντελήφθη ότι το έργο ξεπερνά τα όρια αυτής της φοβίας και καταλήγει σε «love story μιας σχέσης πατέρα – γιου». Και όπως συμπλήρωσε ο σκηνοθέτης Τζον Χίλκοουτ, «το βιβλίο κατορθώνει να ασκήσει επιρροή σε παγκόσμια κλίμακα λόγω της συναισθηματικής αλήθειας του. Μας κάνει να καταλάβουμε γιατί είμαστε άνθρωποι».

Ο «Δρόμος», που θα διανεμηθεί στην Ελλάδα από την Odeon, γυρίστηκε κυριολεκτικά στους δρόμους και κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Οπως ακούστηκε χθες, ο νεαρός ηθοποιός Κόντι Σμιτ Μακ Φι παραλίγο να πεθάνει από υποθερμία όταν για κάποιες σκηνές χρειάστηκε να βουτήξει στα νερά ενός καταρράκτη όπου η θερμοκρασία ήταν πολλούς βαθμούς υπό του μηδενός. Ολα τα σκηνικά είναι αυθεντικοί χώροι απομονωμένων σημείων των Ηνωμένων Πολιτειών που ούτως ή άλλως θυμίζουν κρανίου τόπο ή έχουν υποστεί καταστροφές (περιοχές της Νέας Ορλεάνης μετά τον τυφώνα Κατρίνα, τα εγκαταλειμμένα ανθρακωρυχεία της Πενσυλβανίας κ.ο.κ.)

Μια Ελληνίδα στη Βενετία

Τη γνωρίσαμε εφέτος στις Κάννες, όπου η Αντζελα Ισμαΐλου παρουσίασε την πρώτη σκηνοθετική δουλειά της ινκόγκνιτο και εκτός επίσημων προγραμμάτων του φεστιβάλ.

Η ίδια δουλειά, όμως, το ντοκυμαντέρ «Great directors», επελέγη από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ Βενετίας για να προβληθεί στο πρόγραμμα του παράλληλου τμήματος των Οριζόντων. Η ταινία είναι μια συρραφή συνεντεύξεων που πήρε η Ισμαΐλου από μερικούς αγαπημένους σκηνοθέτες της. Ανθρωποι όπως ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ο Κεν Λόουτς και η Κατρίν Μπριγιά μιλούν με στόχο να εξηγήσουν τι ήταν αυτό που τους έλκυσε να γίνουν κινηματογραφικοί δημιουργοί. Εντιμη δουλειά, είχε θετική υποδοχή, καθώς και τη στήριξη τριών σκηνοθετών που εμφανίζονται στην ταινία: της Λιλιάνα Καβάνι, του Τζον Σέιλς και του Τοντ Χέινς, οι οποίοι τη συνόδευσαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του «Great directors».

«Υπολόγιζα πολύ περισσότερους σκηνοθέτες στην ταινία μου»

είπε η Ισμαΐλου. «Είναι όμως τόσο πολλοί οι σκηνοθέτες που αγαπώ που κανονικά θα έπρεπε να γυρίσω και άλλα volumes». Προς το παρόν πάντως δεν είναι αυτή η προτεραιότητά της διότι φιλοδοξεί να σκηνοθετήσει ταινία μυθοπλασίας. Και κάτι μας λέει ότι θα τα καταφέρει…

ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ

> Ο Βίγκο Μόρτενσεν κέρδισε ένα χειροκρότημα παραπάνω στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου γιατί τo μπλουζάκι που φορούσε είχε το σύνθημα «Make art not war» (Κάντε τέχνη, όχι πόλεμο). Ο σκανδιναβικής καταγωγής πολύγλωσσος ηθοποιός (μιλάει ισπανικά, ιταλικά και δανέζικα) είναι γνωστός για το φιλελεύθερο προφίλ και τον ακτιβισμό του.

> Δεύτερη απογοήτευση, μετά την προχθεσινή απουσία της Μόνικα Μπελούτσι, η χθεσινή απουσία της Σαρλίζ Θερόν που κρατά έναν μικρό ρόλο στον «Δρόμο» υποδυόμενη τη σύζυγο του Μόρτενσεν. Σημάδια οικονομικής κρίσης ασφαλώς, διότι οι αφίξεις των αστέρων κοστίζουν στα στούντιο των ταινιών που εκπροσωπούν…

> Τα συγχαρητήριά του στον σκηνοθέτη Τζιουζέπε Τορνατόρε έστειλε μέσω επιστολής ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος λέγεται ότι ενθουσιάστηκε με την ταινία «Baaria» που άνοιξε την εφετινή Μόστρα. Ο αριστερός Τορνατόρε ευχαρίστησε με επιφύλαξη σχολιάζοντας τον φημολογούμενο ενθουσιασμό του πρωθυπουργού για μια σκηνή αμφισβήτησης του κομμουνισμού από τον κεντρικό ήρωα της ταινίας μετά την επίσκεψή του στη Σοβιετική Ενωση. «Το να απομονώνει κανείς για τους δικούς του λόγους ένα απόσπασμα από μια ολόκληρη ταινία είναι λάθος» είπε ο σκηνοθέτης.

> Ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι δεν ήρθε στη Μόστρα για να στηρίξει το ντοκυμαντέρ της Ισμαΐλου στο οποίο εμφανίζεται, έστειλε όμως τους χαιρετισμούς του μιλώντας θετικά για την ταινία. Παρεμπιπτόντως, όπως μάθαμε, έκανε και λίγο μπλακ χιούμορ. «Συνιστώ αυτή η ταινία, αφού προβληθεί, να καεί μπροστά στο φεστιβάλ ώστε να υπάρξει δρόμος για τους νέους σκηνοθέτες…».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk