Στα δάχτυλα του ενός χεριού μετριούνται οι θαλαμηγοί που θα κάνουν φέτος το καλοκαίρι το ντεμπούτο τους στις ελληνικές θάλασσες. Ο λόγος βέβαια για σκάφη που ξεπερνούν τα 50 μέτρα, γεγονός το οποίο τα καθιστά κάτι σαν πλωτά παλάτια. Η κρίση δεν φαίνεται να χτυπά κατακούτελα τους κροίσους που έχουν αδυναμία στην αρμύρα και την πολυτέλεια. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, μπορεί τους χειμερινούς μήνες να μην έγινε καμία νέα παραγγελία, δεν υπήρξαν όμως και αξιοσημείωτες ακυρώσεις στα σκάφη που αναμένονταν να παραδοθούν. «Η προκαταβολή που δίνεις όταν κάνεις παραγγελία σε ναυπηγείο ενός τόσο μεγάλου σκάφους δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη» λέει σύζυγος γνωστού εφοπλιστή που ξεκίνησε αγοράζοντας σκάφος 13 μέτρων και έχει φτάσει τώρα να κάνει τις βόλτες του οικογενειακώς στις Κυκλάδες πάνω σε… θωρηκτό 50 μέτρων. «Και κανείς δεν θέλει να χάσει αυτά τα χρήματα ακυρώνοντας μια παραγγελία, ακόμη κι αν είναι εξωφρενικά πλούσιος».
Τρία λοιπόν είναι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα υπερμεγέθη γιοτ που θα προστεθούν σε όσα κάνουν θριαμβευτικές εμφανίσεις σε Αιγαίο και Ιόνιο. Το πρώτο είναι ένα 50μετρο σκάφος που μόλις έχει παραλάβει ο εφοπλιστής κ. Νικόλας Βαφειάς, που ασχολείται κυρίως με τη ναυτιλία αλλά και το real estate. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης του νέου σκάφους μπορεί να είναι ιδιαίτερα υπερήφανος για το νέο του απόκτημα, δεν σκοπεύει όμως να ξοδέψει άλλη μια περιουσία για να το διακοσμήσει. Μήκους 55 μέτρων είναι το ιστιοπλοϊκό Ρerini navy που μαθαίνουμε ότι μόλις έχει παραλάβει ο κ. Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής. Πρόκειται, σύμφωνα με πηγές, για ένα εξαιρετικής αισθητικής ιστιοφόρο, το οποίο αποφάσισε να αγοράσει αφού, στην καλύτερη περίπτωση, θαύμαζε και στη χειρότερη ζήλευε την περίφημη «Ξαστεριά» του καπετάν Νικόλα Λαιμού. Ο λόγος για το χαρακτηριστικό σκάφος-καμάρι των ελληνικών θαλασσών με το οποίο ο κ. Λαιμός «ταξίδεψε» την Ολυμπιακή Φλόγα στις Οινούσσες το 2004.
Το 2010 παραλαμβάνει ο εφοπλιστής κ. Γιάννης Κούστας το νέο του σκάφος, εξ ου και τα συχνά του ταξίδια σε χωριό της Ιταλίας όπου ναυπηγείται. Η θαλαμηγός θα είναι μεγαλύτερη των 50 μέτρων την οποία επιμελείται ο σχεδιαστής σκαφών, γνωστός και ως μάγος του yachting κ. Γιώργος Βαφειάδης.
Λίγο μεγαλύτερο από σαράντα μέτρα είναι και το σκάφος που έχει εδώ και περίπου τρία χρόνια και ονομάτισε «Τatiana per sempre» («Τατιάνα για πάντα»), εμπνεόμενος από τη σύζυγό του, το οποίο πληροφορούμαστε ότι είναι πολύ κοντά στο να πουλήσει ο πρώην ισχυρός άντρας της Vodafone κ. Γιώργος Κορωνιάς. «Ναι, παρατηρούμε μικρότερη ζήτηση θαλαμηγών, αλλά αυτό συμβαίνει κυρίως για ψυχολογικούς λόγους» λέει στο «Βήμα της Κυριακής» ο κ. Δημήτρης Κυριαζάκος, της ΕΚΚΑ Σκάφη, αποκλειστικός αντιπρόσωπος των ναυπηγείων Ferretti Υachts, Ρershing, Βertram, ναυαρχίδες στην κατηγορία πολυτελών σκαφών αναψυχής. «Στις κατηγορίες των σκαφών άνω των 40 μέτρων δεν έχουμε ακυρώσεις, απλά σημειώνονται λιγότερες παραγγελίες. Επειδή όμως όσα έχουν ήδη παραγγελθεί είναι αρκετά, σας πληροφορώ ότι ως το 2012 από άποψης δουλειάς δεν θα προλάβουμε να πάρουμε ανάσα». Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου, σύμπτωμα της κρίσης είναι να παρατηρείται μια στροφή στη ζήτηση σκαφών από 22 ως 26 μέτρα. Εξι σκάφη αυτών των κατηγοριών είναι σχεδόν έτοιμα να παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους. Πρόκειται για ένα 20μετρο Riva, ένα 24μετρο Βertram, δύο 20μετρα Ρersing και δύο Ferretti από 22 ως 26 μέτρα τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν τις θαλάσσιες διαδρομές τους σε περίπου ένα δίμηνο. Και οι ιδιοκτήτες τους; «Προστατεύουμε την ιδιωτικότητά τους αλλά μπορώ να σας πω ότι είναι γνωστοί αλλά διακριτικού προφίλ έλληνες επιχειρηματίες».
…και οι φουσκωτάδες
Ενα εντελώς διαφορετικό θαλασσινό lifestyle από αυτό των «σκαφάτων» πρεσβεύουν οι «φουσκωτάδες»,με φιλοσοφία που τελευταίως εξαπλώνεται ιδιαιτέρως. Ανθρωποι της παρέας που δεν ποντάρουν στο πλήρωμα αλλά στις δυνάμεις τους, επενδύουν στην ταχύτητα και στην αξιοπλοΐα και εξορμούν στη θάλασσα δυο-δυο, τρεις-τρεις φιλοξενώντας το πολύ οκτώ άτομα σε κάθε σκάφος για να αναζητήσουν νέες περιπέτειες και συγκινήσεις.Αλίμονο αν τα άτομα που επιβαίνουν στα φουσκωτά δεν κάνουν καλή χημεία μεταξύ τους.«Σε αυτή την περίπτωση δεν σε σώζει τίποτε εκτός του να αποβιβαστείς στο πρώτο λιμάνι» μας λέει ο κ.Βασίλης Πατέρας, ο οποίος με το γοργόφτερο Fb Design 55- και συγκυβερνήτη τον κ.Πάνο Τσικόπουλο- κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του γύρου της Αγγλίας το 2008. Στην παρέα των θαλασσόλυκων που έχουν παντρέψει το χόμπι τους με το μεράκι προστίθενται οι κκ.Χρήστος Ζαμπούνης και Στέφανος Χανδακάς,ενώ για τα νέα τους φουσκωτά φέτος το καλοκαίρι θα καμαρώσουν ο γνωστός μεγαλοεπιχειρηματίας κ.Θωμάς Λιακουνάκος που αγόρασε ένα Fb Design μήκους 12 μέτρων, ο κ.Λορέντζο Φρέρης (ιδιοκτήτης της αλυσίδας ταχυφαγίας Εverest) που πήρε ένα Rivenger 29 και ο κ.Λάζαρος Πιατόπουλος (διευθυντής της Κodac Ελλάδος και Ανατολικής Ευρώπης) ο οποίος αγόρασε ένα Rivenger 31- σκάφη που,σημειωτέον,θεωρούνται οι Ρorsche των φουσκωτών.Για το ποια από όλα αυτά θα κλέψουν την παράσταση φέτος το καλοκαίρι δεν έχουμε παρά να κρατήσουμε τα μάτια μας ανοιχτά.