Oταν προς το τέλος του 2005 έκαναν την εμφάνισή τους και στην ελληνική αγορά τα πρώτα ολοκληρωμένα εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα, ο σκεπτικισμός ήταν διάχυτος. Από τότε όμως και με γοργό ρυθμό ξανασχεδιάζεται ο χάρτης του λιανικού εμπορίου, καθώς οι παραδοσιακές αγορές λιανικής, με σωρευμένα προβλήματα, δεν είχαν πολλά περιθώρια να αντιδράσουν. Οι καταναλωτές δεν «τιμώρησαν» τις παραδοσιακές αγορές γιατί απλά δεν είχαν εναλλακτικές λύσεις, σχολίαζε η Εurobank Ρroperty Services, επισημαίνοντας τα χρόνια προβλήματα του τομέα (πάρκινγκ, έλλειψη οργάνωσης των αγορών, απουσία κεντρικής χωροθέτησης των χρήσεων και διαχείρισης των αγορών), που ήρθαν να καλύψουν τα σωστά δομημένα και με επαγγελματική διαχείριση εμπορικά κέντρα. Σε πρόσφατη έρευνα για λογαριασμό του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, περίπου το 75% του δείγματος δήλωσε π.χ. ότι προτιμά τα εμπορικά κέντρα επειδή συνδυάζουν τις αγορές με την ψυχαγωγία και το 71% δήλωσε ότι η συγκέντρωση πολλών καταστημάτων σε έναν χώρο αποτελεί ένα πρόσθετο κίνητρο για να τα επισκεφθεί. Ετσι, εν μέσω κρίσης, η επισκεψιμότητα του Τhe Μall Αthens αυξήθηκε κατά 21% το πρώτο τρίμηνο του 2009, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008.
Ωστόσο εν μέσω ύφεσης οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου προχωρούν σε επαναδιαπραγμάτευση των ενοικίων, τόσο σε εμπορικούς δρόμους όσο και σε εμπορικά κέντρα, με τους ιδιοκτήτες- υπό τον φόβο της απώλειας των μισθωμάτων – να συντείνουν στην καθοδική αναπροσαρμογή των ενοικίων. Στελέχη της αγοράς σημείωναν μάλιστα ότι ακόμη και στις πρωτογενείς αγορές παρατηρείται ελαφρά πτώση της τιμής και του «αέρα» των ακινήτων, ενώ σε ακίνητα δευτερευουσών αγορών σημειώνεται μεγαλύτερη μείωση των τιμών και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν απαιτείται η καταβολή «αέρα». Στα πρώτης προβολής εμπορικά ακίνητα οι τιμές σταδιακά θα σταθεροποιηθούν, ενώ οι υποψήφιοι ενοικιαστές θα συνεχίσουν να διεκδικούν καλύτερες τιμές, όσο η ύφεση περιορίζει τη ζήτηση. Οπως και αν έχει το πράγμα, εν μέσω κρίσης, η μάχη για την πίτα του λιανεμπορίου στις δύο αυτές ταχύτητες εμπορικών ακινήτων αναμένεται να ενταθεί, αλλά οι παραδοσιακές αγορές δεν θα «εξαφανιστούν», αλλά μάλλον θα συρρικνωθούν, ενώ η ανάγκη να γίνουν πιο ανταγωνιστικές θα γίνεται όλο και πιο έντονη.