ΑΠΟΨΗ

Επιτέλους πέφτουν οι τιμές

Αν αυτή η κρίση δεν μετατραπεί σε μεγάλη ανεργία, για τους Ελληνες είναι μάλλον ευνοϊκή. Σε μια χώρα όπου η κερδοσκοπία οργιάζει, η κρίση οδηγεί- τουλάχιστον έτσι φαίνεται μέχρι στιγμής- σε μείωση τιμών. Στη χώρα της φούσκας οι τιμές των ακινήτων είχαν εκσφενδονιστεί σε επίπεδο Νέας Υόρκης και Λονδίνου, τα αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης, το ίδιο η βενζίνη, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα έπιπλα, τα ρούχα, τα παπούτσια, τα τρόφιμα, τα πάντα. Τα μόνα που είχαν λογικές τιμές- και πάλι υψηλότερες από αυτές που χρέωναν σε άλλες χώρεςήταν τα μεγάλα ξένα καταστήματα και σουπερμάρκετ μαζικών λιανικών πωλήσεων.

Επιτέλους πέφτουν οι τιμές | tovima.gr

Αν αυτή η κρίση δεν μετατραπεί σε μεγάλη ανεργία, για τους Ελληνες είναι μάλλον ευνοϊκή. Σε μια χώρα όπου η κερδοσκοπία οργιάζει, η κρίση οδηγεί- τουλάχιστον έτσι φαίνεται μέχρι στιγμής- σε μείωση τιμών. Στη χώρα της φούσκας οι τιμές των ακινήτων είχαν εκσφενδονιστεί σε επίπεδο Νέας Υόρκης και Λονδίνου, τα αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης, το ίδιο η βενζίνη, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα έπιπλα, τα ρούχα, τα παπούτσια, τα τρόφιμα, τα πάντα. Τα μόνα που είχαν λογικές τιμές- και πάλι υψηλότερες από αυτές που χρέωναν σε άλλες χώρεςήταν τα μεγάλα ξένα καταστήματα και σουπερμάρκετ μαζικών λιανικών πωλήσεων. Τα zara, τα lidl και άλλα τέτοια.

Τους τελευταίους μήνες όμως τα πράγματα ζορίστηκαν και αφού όλοι προσέφεραν εκπτώσεις επί ένα δίμηνο, τώρα που η ζήτηση εξανεμίζεται άρχισαν επιτέλους να ρίχνουν τις τιμές τους. Η τάση μείωσης των τιμών θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες καθώς οι έμποροι διαπιστώνουν ότι η ζήτηση τείνει να εκμηδενιστεί. Το σφίξιμο των καταναλωτών φαίνεται και από τα μπουζουξίδικα, τα οποία ανοίγουν πλέον Παρασκευή και Σαββατοκύριακο.

Η κρίση λοιπόν υποκατέστησε με βίαιο τρόπο την αδυναμία των Ελλήνων να διαμορφώσουν καταναλωτική συνείδηση και να μποϊκοτάρουν την αισχροκέρδεια. Το κακό βέβαια είναι ότι τα μαγαζιά περιορίζουν και το προσωπικό τους και αυτό συμβάλλει στην ανεργία.

Από την άλλη μεριά, βλέπουμε και την κυβέρνηση να σκέπτεται μέτρα τα οποία μας συμφέρουν όλους. Σκέπτεται φέρ΄ ειπείν να μειώσει τον φόρο ταξινόμησης στα αυτοκίνητα κατά 50% και αυτό προκαλεί σημαντική μείωση της τιμής. Είναι ένα φιλολαϊκό μέτρο το οποίο βεβαίως δεν λαμβάνεται με καλή πρόθεση. Η κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων και για αυτό μειώνει το δικό της ποσοστό επί της τιμής κάθε αυτοκινήτου που πρωτοκυκλοφορεί στους δρόμους. Ετσι υπολογίζει ότι θα αυξηθούν οι πωλήσεις ΙΧ. Αυτό το μέτρο θα μπορούσε να το πάρει σε άλλες εποχές για να ανακουφίσει τους πολίτες αλλά δεν το πήρε. Εστω και τώρα όμως τους πολίτες τους ευνοεί. Τώρα γιατί το κράτος θέλει να βοηθήσει τους εμπόρους-εισαγωγείς αυτοκινήτων εις βάρος του ελλειμματικού προϋπολογισμού ο Θεός ξέρει. Μια εξήγηση είναι ότι τώρα που δεν πουλιούνται αυτοκίνητα, το κράτος δεν εισπράττει τίποτε από φόρους, οπότε αν βοηθήσει τις πωλήσεις θα εισπράξει κάτι- έστω και το μισό. Από την άλλη μεριά, θα πρέπει να κάνει μια συμφωνία κυρίων με τους εισαγωγείς ότι δεν θα μειώσουν το προσωπικό τους. Ολα ένα δούναι και λαβείν είναι και αυτό το γνωρίζει ο υπουργός Οικονομίας. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα μείνουμε μόνο στο δούναι…

gnikolo@dolnet.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk