ΑΝΤΙΓΝΩΜΙΕΣ

Προέχει ο καλός δάσκαλος

«Εκείνο που είναι αναντικατάστατο σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα είναι ο καλός δάσκαλος.Χωρίς αυτόν όσα χρήματα και αν διαθέτουμε ποτέ δεν θα μπορέσουμε να δώσουμε στους νέους μας μια σωστή παιδεία,δεν θα μπορέσουμε να μεταδώσουμε την αγάπη για τη μόρφωση» (καθηγητής Γ. Βέης). «Μέσα στον χρονικά αναξιοπαθούντα πανεπιστημιακό μας χώρο εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη,ευτυχώς για όλους μας, κάποιοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι,οι οποίοι κατορθώνουν να επιτελούν μικρά καθημερινά θαύματα,αντιπαλεύοντας τον τυρβώδη χείμαρρο της μετριότητας,της αδιαφορίας και της παραιτήσεως» (καθηγητής Α.

«Εκείνο που είναι αναντικατάστατο σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα είναι ο καλός δάσκαλος.Χωρίς αυτόν όσα χρήματα και αν διαθέτουμε ποτέ δεν θα μπορέσουμε να δώσουμε στους νέους μας μια σωστή παιδεία,δεν θα μπορέσουμε να μεταδώσουμε την αγάπη για τη μόρφωση» (καθηγητής Γ. Βέης).

«Μέσα στον χρονικά αναξιοπαθούντα πανεπιστημιακό μας χώρο εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη,ευτυχώς για όλους μας, κάποιοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι,οι οποίοι κατορθώνουν να επιτελούν μικρά καθημερινά θαύματα,αντιπαλεύοντας τον τυρβώδη χείμαρρο της μετριότητας,της αδιαφορίας και της παραιτήσεως» (καθηγητής Α. Παγιατάκης, πρόεδρος του ΙΤΕ). Με αυτά τα κριτήρια οι προαναφερθέντες αποφάσισαν και εφέτος την απονομή βραβείου εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας εις μνήμην των δολοφονηθέντων από φοιτητή τους καθηγητών Β. Ξανθόπουλου και Στ. Πνευματικού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τιμηθείς, ο καθηγητής Παθολογίας-Εντατικής Θεραπείας στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών Χαράλαμπος Ρούσσος. Του το απένειμε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, σε αναγνώριση όχι μόνο της ύψιστης σημασίας των άριστων δασκάλων, στη χρονίως χειμαζόμενη δημόσια παιδεία μας, αλλά και σε εκείνον που, έχοντας αναβαθμίσει εντυπωσιακά το υποτυπώδες τμήμα εντατικής θεραπείας του Ευαγγελισμού, σώζει καθημερινά ζωές που κρέμονται από μια κλωστή, όπως ο ευγνώμων για αυτό ποιητής μας Οδυσσέας Ελύτης, αλλά και ο τρομοκράτης-δολοφόνος Σάββας Ξηρός.

Ακούγοντας τον διεθνούς αναγνώρισης καθηγητή της Παθολογίας Χαράλαμπο Μουτσόπουλο να απαριθμεί τους διεθνείς ακαδημαϊκούς τίτλους του τιμώμενου, την ιλιγγιωδών ρυθμών επιστημονική του ανέλιξη, τις 450 δημοσιεύσεις του που μνημονεύονται από περισσότερους των 12.000 ερευνητών διεθνώς, τον δημιουργό του μοναδικού για τις έρευνες του Ιδρύματος Θώραξ, τον επίμονο σταυροφόρο κατά του καπνίσματος που έτσι σώζει ζωές από τον επάρατο καρκίνο, αισθάνθηκα αμήχανος. Αιφνιδίως δημιουργήθηκε η αίσθηση απόστασης απέναντι στον φίλο συμπατριώτη (φανατικό λάτρη και ευεργέτη της Σαντορίνης). Εναν απλό άνθρωπο, όπως τον αισθανόμουν τις πολλές δεκαετίες γνωριμίας και ατέρμονων συζητήσεων, ακόμη και εποικοδομητικών αντιδικιών. Εκεί, στο θερινό εξοχικό του με τα θρυλικά γλέντια ή τις συναρπαστικές βεγγέρες που διοργανώνει η πολύτιμη σύζυγός του Αλεξάνδρα, εμένα άλλα χαρίσματά του με γοήτευαν περισσότερο. Του λαμπρού ψάλτη, αντάξιου διαδόχου του κορυφαίου ψάλτη πατέρα του, του συλλέκτη αρχαιοτήτων, του συνεχώς δραστηριοποιούμενου για τα τοπικά προβλήματα του νησιού μας. Περιέργως όχι ως γιατρού, καθώς δεν έτυχε ποτέ να μου μετρήσει ούτε την πίεση. Ισως γιατί ο καθένας αισθάνεται ότι μπορεί να κάνει παρέα μαζί του καθώς δεν του επιτρέπεται, όπως είπε στην ομιλία του, οίηση και έπαρση. Και ξαφνικά, εξίσου άνετα, εντυπωσίασε στο Μέγαρο Μουσικής με το φιλοσοφικό βάθος της ομιλίας του και την ανθρωπιστική ευαισθησία του, ιδιαίτερα όταν υπογράμμισε τη σημασία της αέναης μαθητείας του δασκάλου και της ανάγκης της αριστείας. « Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας,όπως τόνισε,ο Δάσκαλος και ο μαθητής στροβιλίζονται στο καμίνι της συνείδησης και πλάθονται με σκέψεις μεταφυσικές,μα και βαθιά ανθρωπιστικές.Επιτακτικά ηθικά προβλήματα ανακύπτουν διαρκώς.Ο αγώνας που δίνεται για να μην κοπεί η κλωστή της ζωής είναι μια ατέρμονη μάχη».

Και μερικές σημαντικές υποδείξεις του: « Πιστεύω πως είναι ανάγκη ο φοιτητής από το πρώτο κιόλας έτος των σπουδών του να μπει στον Ναό της επιστήμης του, το Νοσοκομείο.Να βρεθεί μέσα στους θαλάμους των αρρώστων κοντά στον πάσχοντα συνάνθρωπό του.Οχι απλώς να αποστηθίζει βιβλία.Και τότε μόνο ο ασθενής θα αισθανθεί τον φοιτητή σαν τον δικό του θεράποντα και θα αρχίσει να αναπτύσσεται η μοναδική σχέση ιατρού- ασθενούς». Και πρότεινε τη συμμετοχή όλων των νοσοκομείων της χώρας στην εκπαίδευση των φοιτητών. Μία ακόμη αξιοπρόσεκτη πρόταση για τον υπουργό Παιδείας.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk