Μέτρα για τους επιβάτες πλοίων στην ΕΕ

Ενα βήμα πιο κοντά στην ενίσχυση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης των δικαιωμάτων τους στις θαλάσσιες συγκοινωνίες βρίσκονται οι επιβάτες, μετά την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Νομικών Θεμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που υιοθέτησε τη σχετική γνωμοδότηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας καθηγητή κ. Γ. Παπαστάμκου. Οπως ανακοίνωσε χθες ο έλληνας ευρωβουλευτής, η συγκεκριμένη γνωμοδότηση αφορά πρόταση κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία σκοπό έχει τη ρύθμιση θεμάτων …

Μέτρα για τους επιβάτες πλοίων στην ΕΕ | tovima.gr

Ενα βήμα πιο κοντά στην ενίσχυση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης των δικαιωμάτων τους στις θαλάσσιες συγκοινωνίες βρίσκονται οι επιβάτες, μετά την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Νομικών Θεμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που υιοθέτησε τη σχετική γνωμοδότηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας καθηγητή κ. Γ. Παπαστάμκου. Οπως ανακοίνωσε χθες ο έλληνας ευρωβουλευτής, η συγκεκριμένη γνωμοδότηση αφορά πρόταση κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία σκοπό έχει τη ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τα δικαιώματα των επιβατών στις εσωτερικές και διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των επιβατών με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα.

Αναλυτικότερα, η γνωμοδότηση του κ. Παπαστάμκου προτείνει, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστερημένης αναχώρησης των πλοίων, διευρύνοντας την αντικειμενική υπόσταση του όρου «μεταφορέας». Αυτό σημαίνει ότι υπεύθυνοι για την καθυστέρηση που υπάρχει στην εκτέλεση ενός δρομολογίου δεν είναι μόνον οι πραγματικοί μεταφορείς ή ο φορέας διαχείρισης του λιμένος, αλλά και ο ταξιδιωτικός πράκτορας ή το εκδοτήριο εισιτηρίων. Οι τελευταίοι, σύμφωνα με τον κ. Παπαστάμκο, έχουν την ευθύνη της ενημέρωσης και της ανεύρεσης εναλλακτικών μέσων ανταπόκρισης. Επιπλέον, ο έλληνας ευρωβουλευτής εισηγείται την ενίσχυση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα όταν μετακινούνται με πλοία, επιβάλλοντας υποχρέωση παροχής γενικών πληροφοριών σχετικά με τις υπηρεσίες και τη συνδρομή που τίθενται στη διάθεσή τους κατά τον πλουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω γνωμοδότηση στοχεύει επιπλέον και στην προστασία του ιδιαίτερου χαρακτήρα των μετακινήσεων που παρέχονται από πλοία μικρής χωρητικότητας και εκτελούν πλόες μικρών αποστάσεων, ώστε να εξαιρούνται της εφαρμογής της οδηγίας οι κάτοχοι πλοιαρίων και βαρκών σε νησιά που λειτουργούν ως θαλάσσια ταξί. Τέλος, επιδιώκεται από τον κ. Παπαστάμκο ο εξορθολογισμός συγκεκριμένων σημείων των προτάσεων της Επιτροπής, ώστε να συμβαδίζουν με τις πραγματικές συνθήκες τελέσεως δρομολογίων στη Μεσόγειο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk