Αυτοκίνηση στην πρίζα

Το «πρώτο ηλεκτρικό σεντάν μαζικής παραγωγής» παρουσίασε η αμερικανική Tesla

Η νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία Tesla, ειδικευμένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρουσίασε το «πρώτο μαζικό ηλεκτρικό όχημα για τον αυτοκινητόδρομο», ένα πενταθέσιο σεντάν που θα περάσει στη μαζική παραγωγή το 2011. Το Model S έχει εμβέλεια έως 480 χλμ και τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

Η νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία Tesla, ειδικευμένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρουσίασε το «πρώτο μαζικό ηλεκτρικό όχημα για τον αυτοκινητόδρομο», ένα πενταθέσιο σεντάν που θα περάσει στη μαζική παραγωγή το 2011. Το Model S έχει εμβέλεια έως 480 χλμ και τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

H φθηνότερη έκδοση του Model S θα κοστίζει στην αμερικανική αγορά 57.400 δολάρια, ωστόσο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση προσφέρει φοροαπαλλαγή 7.500 δολαρίων ως κίνητρο για την αγορά του, ανακοίνωσε η Tesla, η οποία ιδρύθηκε το 2003 και έγινε γνωστή από το πρωτοποριακό διθέσιο Roadster που παρουσίασε πέρυσι.

Οι ενθαρρυντική αποδοχή του Roadster, που κοστίζει πάνω από 100.000 δολάρια, δημιουργεί στην Tesla την ελπίδα ότι θα πουλά κάθε χρόνο γύρω στα 20.000 Model S, αρχικά στην αγορά των ΗΠΑ και της Ευρώπης, με την προοπτική να επεκταθεί αργότερα και στην Ασία.

Η εταιρεία ελπίζει εξάλλου να λάβει χρηματοδότηση από το αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας, το οποίο θα διαθέσει το επόμενο διάστημα 2,4 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη «πράσινων» τεχνολογιών αυτοκίνησης και ενέργειας, στο πλαίσιο του σχεδίου Ομπάμα για την τόνωση της αμερικανικής οικονομίας.

«Αυτό που πραγματικά θέλαμε να δείξουμε στη βιομηχανία αυτοκινήτου είναι ότι μπορεί κανείς να παράγει ένα ακαταμάχητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ακαταμάχητη τιμή &#x5B..&#x5D Ελπίζουμε ότι η βιομηχανία θα ακολουθήσει το παράδειγμά μας» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Ελον Μασκ παρουσιάζοντας το Model S στην Καλιφόρνια.

Στην πρίζα

Όπως αναφέρει το AFP, το φουτουριστικό Model S με τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα βασίζεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου που προσφέρουν αυτονομία 257 ή 482 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση, ανάλογα με την έκδοση που επιλέγει κάθε αγοραστής.

Το αυτοκίνητο χρειάζεται να παραμείνει στην πρίζα για περίπου τέσσερις ώρες για μια πλήρη φόρτιση (ο φορτιστής είναι ενσωματωμένος). Φτάνει τα 100 χλμ/ώρα σε 5,5 έως 6,0 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα.

Η τιμή του Model S φαίνεται υψηλή για ένα πενταθέσιο σεντάν, παραδέχτηκε ο Μασκ, τόνισε όμως ότι η πρόταση είναι στην πραγματικότητα ανταγωνιστική αν σκεφτεί κανείς τα οικονομικά κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση, το σχετικά χαμηλό κόστος συντήρησης και τη χαμηλή τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό θα απεξαρτηθούμε από το πετρέλαιο το ταχύτερο δυνατό και να στραφούμε όσο γίνεται πιο γρήγορα στα ηλεκτρικά οχήματα» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος.

Πολλοί αναλυτές επισημαίνουν πάντως ότι η απήχηση του Model S θα εξαρτηθεί από την τιμή της βενζίνης, η οποία σήμερα κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα στις ΗΠΑ και φαίνεται έτσι να ευνοεί τα συμβατικά ή υβριδικά (ηλεκτρικά/βενζινοκίνητα) αυτοκίνητα.

Ηλεκτρικό σεντάν ετοιμάζει πάντως και η Chevrolet. Το μοντέλο Volt αναμένεται κι αυτό σε μαζική παραγωγή το 2011 με τιμή γύρω στα 40.000 δολάρια.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Science
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk