Στα πράγματα

Η εκτέλεση έργων μέσω ΣΔΙΤ τριπλασιάζει το κόστος τους

Ο κατασκευαστικός κόσμος της χώρας διέρχεται τη χειρότερη μεταπολεμική κρίση του, τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΣΕΔΕ) κ. Γρ. Γρηγορόπουλος,

Ο κατασκευαστικός κόσμος της χώρας διέρχεται τη χειρότερη μεταπολεμική κρίση του, τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΣΕΔΕ) κ. Γρ. Γρηγορόπουλος,
– Γιατί ζητάτε αύξηση του ΠΔΕ για κατασκευή δημοσίων έργων, όταν συνάδελφοί σας παραμένουν απλήρωτοι για έργα που έχουν εκτελέσει;

«Η ΠΕΣΕΔΕ με επιστολές της προς τους αρμόδιους υπουργούς έχει προτείνει, έστω και την ύστατη ώρα, να αυξηθεί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κατά 1 δισ. ευρώ τουλάχιστον, για να εκτελεστούν μικρά έργα, κυρίως στην περιφέρεια. Είναι, πιστεύουμε, η μόνη πρακτική λύση που μπορεί να δώσει ανάσα στις τοπικές αγορές και να ανακόψει τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.

Την ίδια στιγμή βέβαια υπάρχει σημαντική καθυστέρηση αποπληρωμής ήδη εκτελεσμένων έργων, γεγονός που σε συνδυασμό με την αδυναμία από πλευράς των τραπεζών της προεξόφλησης λογαριασμών οδηγεί πολλούς εργολήπτες στον “Τειρεσία” καθώς δεν μπορούν να πληρώσουν επιταγές με τις οποίες κάλυψαν την εκτέλεση των έργων. Θεωρούμε το γεγονός απαράδεκτο και γι΄ αυτό ζητούμε να μην προκηρύσσονται έργα αν δεν υπάρχει προηγουμένως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

– Τα έργα μέσω ΣΔΙΤ εκτιμάτε ότι είναι ακριβότερα;

«Προς το τέλος του Φεβρουαρίου το υπουργείο Οικονομίας ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε τη χρηματοδότηση του πρώτου έργου ΣΔΙΤ, για την υλοποίηση επτά πυροσβεστικών σταθμών. Ενα έργο προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ που θα κοστίσει στο Δημόσιο τριπλάσια χρήματα από ό,τι αν είχαν δημοπρατηθεί και εκτελεστεί από τα ΠΕΠ του Γ΄ ΚΠΣ, όπως αυτό της ΒΙΠΕ Κιλκίς.

Τρεις από τις οκτώ σχολές του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου δημοπρατήθηκαν από τον ΟΣΚ ΑΕ με συνολικό προϋπολογισμό 12,420 εκατ. ευρώ, πήραν έκπτωση 35% και κατασκευάστηκαν στην Καλαμάτα, στη Σπάρτη και στην Τρίπολη. Οι υπόλοιπες πέντε σχολές εντάχθηκαν σε ΣΔΙΤ και αναζητούν “επενδυτή” που θα τις κατασκευάσει με 100 εκατ. ευρώ. Την ίδια τύχη έχουν και δεκάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Δεν μπορεί να είναι ανταποδοτικά έργα όπως σχολεία και φυλακές. Απλώς με την τεράστια υπερκοστολόγηση που δεσμεύει μελλοντικούς πόρους από τις δημόσιες επενδύσεις διασφαλίζονται τα κέρδη των ιδιωτών επενδυτών».

– Σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα ο κατασκευαστικός κόσμος;

«Ο κατασκευαστικός κόσμος της χώρας μας διέρχεται τη χειρότερη μεταπολεμική κρίση του και ιδιαίτερα οι 5.000 μικρές και μεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις-μέλη της ΠΕΣΕΔΕ βρίσκονται κυριολεκτικά σε απόγνωση, καθώς τον κλάδο χτυπά έντονα, εκτός από την οικονομική ύφεση, η μείωση του ΠΔΕ και η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, με τις χιλιάδες διαμερίσματα που αποτελούν δεσμευμένα κεφάλαια των κατασκευαστών».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk