ATZENTA ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

Ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), διοργανώνει για αύριο εξειδικευμένο σεμινάριο για την προστασία των προϊόντων από την αντιγραφή. Το σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος «ΙΡeuropeΑware» και απευθύνεται σε όλες τις μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις και στους φορείς που σχετίζονται με αυτές. Η είσοδος στο σεμινάριο είναι ελεύθερη και δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής. Δηλώσεις συμμετοχής στο εξειδικευμένο σεμινάριο έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΟΒΙ www.

ATZENTA  ΤΗΣ  ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ | tovima.gr

23 Μαρτίου Σεμινάριο προστασίας προϊόντων από αντιγραφή
ΕΙΕ, αμφιθέατρο «Λεωνίδας Ζέρβας», Βασ. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα

Δηλώσεις συμμετοχής στο εξειδικευμένο σεμινάριο έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΟΒΙ www.obi.gr. Περισσότερες πληροφορίες στα τηλ. 210 6183.519 και 210 6183.618. 26 Μαρτίου Γέφυρες μαθηματικών και τέχνης
ΕΙΕ, αμφιθέατρο «Λεωνίδας Ζέρβας», Βασ. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα
Ο Δ Δ κύκλος ομιλιών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών υπό τον γενικό τίτλο «Γέφυρες επιστήμης και τέχνης» φιλοξενεί την Πέμπτη την ενότητα «Μαθηματικά και Τέχνη». Ο καθηγητής του ΕΜΠ Θ. Π. Τάσιος θα μιλήσει για τις «πολλαπλές σχέσεις της ζωγραφικής, της μουσικής και της ποίησης με τα μαθηματικά», ενώ ο μαθηματικός Α. Μαυρομμάτης θα υποστηρίξει ότι «κάτω από όλες τις τέχνες υπόκειται μια υπόρρητη μαθηματική γλώσσα».

Ωρα έναρξης: 19.30, με ελεύθερη είσοδο. Πληροφορίες: 210 7273.501, 516.

Από 26 Μαρτίου Κουπόνια «αγοράς καινοτομίας» για ΜΜΕ
Από τις 26 Μαρτίου θα μπορούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους για «κουπόνια καινοτομίας», αξίας 7.000 ευρώ, με στόχο την αγορά τεχνογνωσίας από ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς της χώρας για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους. Πρόκειται για δράση της Γενικής Γραμματείας Ερευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), με συνολική δημόσια δαπάνη 8,4 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικές πληροφορίες για τη δράση παρέχονται στον οδηγό εφαρμογής, ο οποίος είναι διαθέσιμος στον δικτυακό τόπο της ΓΓΕΤ (www. gsrt.gr). Για περισσότερες πληροφορίες/διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας (υπεύθυνος: Β. Γέρος, τηλ. 210 7458.172, e-mail: vgeros@gsrt.gr).

28-29 Μαρτίου Εργαστήρι ρομποτικής για παιδιά στη Θεσσαλονίκη
British Council, εμπορικό κέντρο πλατεία, 4ος όροφος, Τσιμισκή 43
Ενα ειδικό εργαστήρι ρομποτικής διοργανώνεται από το Βρετανικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης με τη συνεργασία της Robotixlab και με παρουσιαστή τον μηχανικό Ρομποτικής Αντώνη Κάνουρα. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν θα γίνουν «μικροί θεοί» για μια μέρα και θα δώσουν ζωή σε έξυπνα ρομπότ που θα φτιάξουν και θα προγραμματίσουν τα ίδια. Το εργαστήρι ρομποτικής θα ολοκληρωθεί με την αποστολή «Cyberneticus», έναν διαγωνισμό ανάμεσα στα ρομπότ. Το πρόγραμμα μοιράζεται για το Σάββατο στις ώρες 10.00-12.00 για ηλικίες 9-10 ετών και ώρες 12.30-14.30 για ηλικίες 11-12 ετών, ενώ για την Κυριακή στις ώρες 10.00-12.00 για ηλικίες 11-12 ετών και ώρες 12.30-14.30 για ηλικίες 13-15 ετών.

Η είσοδος είναι ελεύθερη αλλά οιθέσεις είναι περιορισμένες. Για κρατήσεις θέσεων και πληροφορίες επικοινωνήστε τηλεφωνικά στο 2310 378314 ή μέσω e-mail στο chrysoula. melidou@britishcouncil.gr.

Ως 31 Μαρτίου Πρόσκληση για δημιουργία Εθνικών Ερευνητικών Δικτύων
Η Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης προκηρύσσει τη δράση «Δημιουργία Εθνικών Ερευνητικών Δικτύων σε τομείς που αφορούν τις ερευνητικές υποδομές του Ευρωπαϊκού Οδικού Χάρτη Ερευνητικών Υποδομών», με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων την 31.3.2009 και ώρα 14.00. Η δράση εστιάζεται σε επτά θεματικούς τομείς: Κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες, Περιβάλλον, Ενέργεια, Βιολογικές και ιατρικές επιστήμες, Επιστήμες υλικών, Φυσικές επιστήμες και Επιστήμες μηχανικών, e-υποδομές. Η προκήρυξη απευθύνεται σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ, ερευνητικά κέντρα, τεχνολογικούς φορείς και σε φορείς του δημόσιου τομέα.

Πληροφορίες: www. gsrt. gr ή στα τηλ. 210 7458.094, 210 7458.101, 210 7458.096.

Ως 3 Απριλίου Θυμηθείτε το 3ο FameLab
Οπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, αν είστε 18 ετών και άνω και μπορείτε να παρουσιάσετε στο ευρύ κοινό ένα επιστημονικό θέμα με κατανοητό τρόπο σε τρία λεπτά, ίσως να είστε εσείς ένας από τους νικητές του 3ου Διαγωνισμού FameLab για την επικοινωνία της επιστήμης που διοργανώνει το Βρετανικό Συμβούλιο. Τις λεπτομέρειες για τη διοργάνωση θα διαβάσετε στην ιστοσελίδα www. britishcouncil. org/gr/greece-sciencebeautiful-science-famelab-2009. htm/. Αλλά έχετε προθεσμία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής ως τις 3 Απριλίου. Οι προκριματικοί γύροι θα διεξαχθούν στις 7 Απριλίου (Θεσσαλονίκη) και στις 9 Απριλίου (Αθήνα). Ο τελικός θα λάβει χώρα στις 14 Μαΐου 2009. Ως 10 Απριλίου Πρόσκληση σε διαστημική κατασκήνωση!

Το CaelesteShop.gr προσφέρει μία εμπειρία ζωής σε 12 νεαρούς επίδοξους επιστήμονες, ηλικίας από 12 έως 14 χρονών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην διαστημική καταστήνωση του Space & Rocket Center της ΝΑSΑ, στο Ηuntsville της Αlabama. Για έξι μέρες οι μικροί επιστήμονες θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν έστω και εικονικά τη μαγεία του διαστήματος, με 2 εικονικές αποστολές σε διαστημόπλοιο, δραστηριότητες που αφορούν την εκμάθηση των αστερισμών, διαλέξεις για την ιστορία της κατάκτησης του διαστήματος, εργαστήρια με πειράματα, κατασκευή πυραύλων και χρήση προσομοιωτών που έχουν χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση αστροναυτών. Η πτήση της ελληνικής αποστολής είναι προγραμματισμένη για τις 19-24 Ιουλίου. Βασική προϋπόθεση συμμετοχής στο Space Camp είναι καλή γνώση αγγλικών και καλή φυσική κατάσταση. Το συνολικό κόστος της συμμετοχής ανέρχεται στα 3200 ευρώ και η λήξη υποβολής των αιτήσεων για την επιλογή των μελών της ομάδας είναι έως τις 10 Απριλίου. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Caeleste Shop στα τηλέφωνα 210 9430552. Βίντεο από προηγούμενες αποστολές μπορείτε να δείτε στη διεύθυνση: www.youtube. com/user/spacecampusa